Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i gang med at starte min egen lille virksomhed op og vil derfor gerne have lidt hjælp.

Jeg kommer ikke til at tjene over 50.000,- og skal jo så ikke moms registreres. Men skal jeg have et CVR nr?

Hvordan indberetter jeg min skat som jeg jo skal betale af overskudet??

Vil gerne have masser af gode råd.

På forhånd tak:-)

Heidi

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:59

Hej Heidi

Momsregistreing og CVR nr er det samme :-)

Så skal du drive virksomhed under de 50,000,- skal du benytte dit CPR nr istedet.

Du ligger penge til side hele året og indberetter det når året er omme..

Mikkel

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 23:09

ModernWall.dk:

Hej Heidi

Momsregistreing og CVR nr er det samme :-)

Så skal du drive virksomhed under de 50,000,- skal du benytte dit CPR nr istedet.

Du ligger penge til side hele året og indberetter det når året er omme..

Mikkel

Hvorfor ville du ikke anbefalde at have momsreg i mens med CPR?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:12

Hej Andreas.

Når hun tjener mindre end de 50,000 og ikke forventer at opsætte over det i nærmeste fremtid så mener jeg ikke der er grundlag for at lade sig registrer.

Og så længe man ikke reg skal man benytte CPR på alle fakturaer

Mikkel

Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:18

Okay:-) Tak for hjælpen..

Har nemlig haft fat i skat og de sagde at jeg skulle ændre min forskudsopgørelse og gætte på hvad jeg vil omsætte for.. Men synes det er meget svært.. Så dejligt at du skriver at jeg kan indberette det når året er omme.. Er det et alm. år altså fra Januar til januar?? eller hvornår gøres det op?

Heidi

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:21

Du kan ændre din forskudsopgørelse nu og tilsendt girokort hver mdr, men det frarådes de første år, da det som du selv siger er svært og sige hvad man forventer at tjene på et år

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35

Hvis ikke jeg tager meget fejl kan du bare gøre dit regnskab op pr. 31/12 og så føje din indtjening på din årsopgørelse via skat.dk, så beregner den jo automatisk den skat du kommer til at skylde. Bind mig ikke op på det udsagn, men mener da det kan gøres sådan :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Hbkunst:

Hejsa

Jeg er i gang med at starte min egen lille virksomhed op og vil derfor gerne have lidt hjælp.

Jeg kommer ikke til at tjene over 50.000,- og skal jo så ikke moms registreres. Men skal jeg have et CVR nr?

Hvordan indberetter jeg min skat som jeg jo skal betale af overskudet??

Vil gerne have masser af gode råd.

På forhånd tak:-)

Heidi

Hej

Det er korrekt, at i tilfældet som her, hvor du ikke forventer at tjene over kr. 50.000 på 12 mdr. (ikke et år) så kan du undlade at lade dig momsregistrere.

I dette tilfælde skal du påføre dit cpr.nr. i stedet for, da udbetaleren er pligtig til at indberette de udbetalte beløb til SKAT, derfor cpr.nr..

M.h.t. skat er der spørgsmålet om, hvorvidt du har anden personlig indkomst ved siden af? Hvis du har det, kan du med fordel bruge denne regel, at hver gang du bruger kr. 100 af overskudet i firmaet, så lægger du samtidig kr. 100 til side til skat. Herved har du allerede hensat 50% af de hævede beløb til skat, og er der overskud tilbage, så er der også penge til skat.

Den restskat der så vil være, kan du nå at betale inden den 31. december, hvorved du undgår rentetillæg på restskatten.

Hilsen

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 15:26

Er det ikke en omsætning på max 50.000 i de seneste 12 måneder i mener ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)