Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alvorlig situation med en prissammenligningsside

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den ærgerlige situation at et prissammenligningssite jeg samarbejder med kopierer en lang lang række af mine unikke produktbeskrivelser. Det er en ekstremt frusterende situation, da jeg nu har fundet ud af at flere måneders arbejde på unikke produktbeskrivelser er blevet spoleret af dette prissammenligningssite. Som i nok ved, så bliver prissammenligningssider indekseret noget oftere end min webshop og derfor opfattes en lang lang række af mine produkter nu som duplicate content af google. Jeg har for 2. gang idag bedt sitet om at stoppe dette "tyveri" af mine beskrivelser.Det er specielt mine tasker, hvor det ser rigtig uheldigt ud.

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg køre en erstatningssag? Det er trods alt en lønnet medarbejder jeg skal betale for at lave nye produktbeskrivelser igen nu.

Vh

Nicolai

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Send dem en regning for brug af dine tekster, så kan de enten stoppe eller betale.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:04

Hej

Hvis du kan dokumentere og føre bevis for din påstand, så hyr en advokat til at gå dem på klingen.

Hilsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:22

Hej Nicolai.

Jeg ville også sende dem en regning.

Beløbene har jævnligt være nævnt her på Amino, jeg mener, at det er i størrelsesordenen 5-6.000,- kr pr kopiering.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:28

Yeps - sørg for at indsamle en masse dokumentation for kopieringen, screenshots og andet som kan bevise dine rettigheder. Efterfølgende skriver du et brev til dem hvor du eventuelt kan vedlægge en kopi af noget af din dokumentation - også vedlægge en regning på alle de tekster de har haft kopieret, og samtidig bede dem om at fjerne dem.

Prisen skal du have beregnet ud fra den tid du har brugt på det + tillæg for uretmæssig brug.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 23:28

Før du kører advokaterne i stilling, skal du måske lige tjekke, hvor stor en del af din omsætning, der kommer fra den side.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 23:42

Jamen er der ik enoget med man kan klage til markedsførings..(kan ik komme i tanke om hvad de nu hedder!)

Du kan ihvertfald skrive til en "ekspert" her http://www.startvaekst.dk/ og få gratis råd om hvad der kan gøres! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis den omtalte side skaber en masse omsætning for dig, så skal du nok ik begynde at bekrige dem... Så smider de dig sikkert på porten, og så står du uden en bærende omsætning, men med dine tekster igen...

Så gør op med dig selv, hvor vigtige de er for dig, før du begynder på en masse... Der er ingen grund til at skyde sig selv i foden i et raseri anfald! ;D

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:47

hvilken side er der tale om ?

mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:58

Jeg kan altså ikke forstå man kan kræve erstatning ???

For mig at se er det jo en samarbejdspartner og så har man jo selv tilmeldt sine varer der...

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)