Andre end mig som skal til Search Engine Strategies i New York i næste uge? gi et kald eller mail hvis det er, så kan vi jo lige mødes derovre og sige hej.
madshallas@gmail.com 31 31 96 31 |
Hvad har du givet for det ?
Andre end mig som skal til Search Engine Strategies i New York i næste uge? gi et kald eller mail hvis det er, så kan vi jo lige mødes derovre og sige hej.
madshallas@gmail.com 31 31 96 31 |
Konferencer, hvor man kan møde branchefolk direkte, bøger, blogs eller debatter kan ikke rigtig sammenlignes. De har alle sin berettigelse - sine fordele og ulæmper. Prisen for en konference er ikke bare billetten, men i høj grad også transport, hotel og diæter. På de udenlandske konferencer skal du regne med 20-25 k ialt i alt. Hvis du har råd kan jeg bestemt anbefale konferencerne. Den værdi du kan få ved at snakke direkte med repræsentanter fra søgemaskinerne og de mange dygtige eksperter er uvurderlig. Jeg skal ikke selv til SES i New York, da jeg er i München samme uge til SMX konferencen. Der er så mange konferencer i dag, at det er umuligt at nå dem alle :) |
Du har helt ret. Jeg skimmede bare programmet og lagde mærke til, at mange af punkterne på dagsordenen berører de samme emner, som man kan læse virkelig meget om kvit og frit på internettet. Bl.a. på din blog, Thomas' blog, for slet ikke at snakke om de utallige engelsksprogede blogs og sider. Så får man selvfølgelig netværksmuligheder og flere detaljer med i købet, men der er godt nok langt op til de 25.000, medmindre man starter HELT fra scratch.
Tjo, men 25.000 for at tale med repræsentanter fra Google. Det er jo også en slags penge, når Google blotlægger så meget information, som de gør - og der i forvejen er så meget tilgængelig information om, hvordan Google fungerer. Måske er det bare fordi, jeg ikke er i målgruppen..
|
Jeg er så heldig, at jeg som regel bliver betalt for at deltage på disse konferencer, men gennem tiden har de alligevel kostet mig en del - for det er ikke altid betalingen dækker mine fulde omkostninger. I de sidste 10-12 år har jeg nok brugt i omegnen af ½-1 million på at deltage på de mange konferencer. Det er mange penge, men det er i høj grad også det, der har gjort at jeg har fået den viden jeg har og har cementeret mit navn i branchen. Så jeg synes pengene er givet godt ud. På SES i New York kommer der ca. 6.000 betalende gæster |
tak for opbakningen Demib! Selvfølgelig kan man læse sig til mange af de samme informationer på forskellige blogs, men det kan umuligt sammenlignes. Jeg gør det i høj grad fordi jeg er seriøs med mit arbejde og for netværkets skyld. Men hvis du kan holde dig skarp og opdateret hjemme foran computeren, uden at snakke med mennesker, så er det da bare fint --> GEEK! ;) |
Du har ikke engang forstået hvad der blev diskuteret i denne tråd og med hvilket formål, så spørgsmålet er hvor meget du overhovedet er i stand til at få ud af et arrangement som SES. Og den der med at sidde og kalde folk nørder på internettet, når man selv brænder for søgemaskineoptimering - ja, jeg behøver vel ikke uddybe det før du kan se, hvor ironisk og latterligt det er. Kan du nu have en fortsat rigtig god onsdag!
|
Nu synes jeg der bliver lidt dårlig stemning! :) Kan man ikke smide jokes i det forum uden nogle bliver fornærmet? du mener ikke det er besværet værd at tage til sådan et arrangement og selvfølgelig fortjener du en lille kommentar for det! Jeg er stadig interesseret i at høre om andre skal derover - anyone?
PS. hvorvidt søgeoptimering anno 2010 er nørdet vil jeg meget gerne diskutere i en anden tråd - for det er en super relevant og meget spændende diskussion. alt godt Mads |