Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal fairtime.dk have et logo?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48

Jeg synes nu din side holder som den er..

Synes det ville være synd og lave om på noget der :-)

Flot og enkelt

Mikkel

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:54

Fairtime:
Jeg tror dog at jeg vil lave mit eget oplæg og tage kontakt til en, som kan tegne det op i vector format. Så må jeg jo betale det, som det koster.

Så send dit oplæg til mig, så skal jeg nok hjælpe dig med at rentegne det. Smile

:-) Dorthe

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:55

ModernWall.dk:

Jeg synes nu din side holder som den er..

Synes det ville være synd og lave om på noget der :-)

Flot og enkelt

Mikkel

Jeg ville være enig med dig, hvis ikke det var fordi at hans logo ikke vil blive husket andetsteds ved f.eks. reklamer osv. så længe det bare er tekst uden genkendelighed og originalitet.

Genkendelighed er alpha omega. Du undervurderer virkningen af et logo som brand.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:04

Hej Rune,

Kunsten at arbejde med logo, er at få skabt en bro mellem produkterne, der tilbydes og virksomhedens identitet (hvor logoet er en væsenlig del), farver, skrifter osv.

Naturligt vil jeg derfor altid tilråde, at et logo laves af en fagmand - dog skal det naturligvis afvejes ifht. til omkostning og forventet øget indtjening. Dog tror jeg som udgangspunkt at alt under DKK 2.500,- for et logo er et fund, hvis det laves ordenligt...

Jeg har kort kigget på hjemmesiden og synes det ville være oplagt at integrere et ur i logotypen - enten som en del af navnetrækket eller som et element, der senere kunne bruges for sig selv (som Nike gør med Deres Swoosh).

Mange hilsener,

John

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 15:10

@John.

Jeg er fuldstændig enig. Jeg er osse enig med dig i at et ur som en del af logoet ville være optimalt, så man visuelt kan se, eller få en indikation om hvad fairtime beskæftiger sig med, men hvis du læser hans kriterier for et logo, så ønsker han ikke det element i sit logo, sådan som jeg har forstået det.

Mvh. Rune.

Her er et eksempel på et logo jeg lavede for længe siden, hvor et ur indgår:

Tilføj mig på Twitter

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:14

Ja, det er umiddelbart korrekt, af en eller anden grund er det sgu for corny.

Det skal nok mere antydes end decideret vises.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 15:16

Nej han ønsker det ikke i logoet, men en dygtig logodesigner kan godt få elementet "ur" ind uden at det direkte er et ur eller en urskive man viser. Det er det, der er kunsten, som John siger.

Jeg mener også der skal være en form for visere/urskive/runde former i logoet. Selve navnet fairtime indeholder ordet time, men det er ikke nok til at forstå, hvad firmaet tilbyder. Derfor bør det underbygges af en illustration eller byline.

Men at forlange den form for kreativitet for 4-500 kr, tror jeg man skal lede længe efter. Men man kan vel være heldig. 

:-) Dorthe

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:20

Du har ret, Dorthe. Det er for meget forlangt.

Fint med en debat om logo eller ej, værdien af det og hvad det i givet fald skal indeholde (det var måske det, som mit andet jeg var ude efter) men jeg tror det bliver svært at finde noget til prisen, som jeg kan acceptere.

Jeg forlanger selvfølgelig perfektion, intet mindre - og så må tegnebogen jo så åbnes.

Over and out.

Ole

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:21

Rune Gjersvik:

Her er et eksempel på et logo jeg lavede for længe siden, hvor et ur indgår:

Det er ikke personligt ment, Rune, men det holder simpelthen ikke Sad

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)