Jeg har fået en forespørgsel fra en god ven som er gået konkurs med et Aps som var en virksomhed hvor der bliver handlet og trænet heste samt afholdt rideture. Han vil meget gerne køre sin virksomhede videre da han har en del kunder allerede her i 2010. Han og hans far som har været sammen om Aps'et indtil videre spørger mig om følgende: Der startes pr. 1/1 et enkeltmandsfirma, Firmaet indregistreres som rejsearrangør og arbejdsgiver hos SKAT. Du får ny separat bankkonto for firmaet i Vestjysk Bank, hvor alle transaktioner afvikles. I første omgang blot en alm. kontokurant. Hvad driften tillader udbetales til Jesper som gage. Det må aldrig blive en risiko for dig privat. Derfor må du have nogen heste ind i firmaet som sikkerhed, idet stamtavlerne så beror hos dig, indtil den/de bliver solgt. Pengene fra heste, skal helst kunne deles, således at det halve afvikles på privat gæld for hestene hos VB og den anden halvdel som bidrag til indtægterne, bogført som provisionsindtægt. Jeg vil gerne hjælpe, men er usikker på om jeg kan hæfte personligt for noget hvis det ikke går hverken i forhold til at have penge involveret eller komme til at stå med noget gæld.. hvad hvis de ikke betaler nogle regninger kan jeg personligt så blive registreret for det osv Og er det her den bedste måde at gøre det på for ham/dem overhovedet? håber nogen kan give mig et råd mvh Trine |
Firmaet står i dit navn, så det er dig der hæfter for ALT, hvis det går galt.
Så du skal være lidt mere end 100% sikker