Binavne vil f.eks. være navne på forskellige websites som f.eks.: xyz.dk, abc.dk osv.
Idéen er at drive forskellige webshops, og for ikke at kunden bliver forvirret så vil jeg kunne skrive xyz.dk som firmanavn på faktura'en - men alligevel køre det hele i samme bogholderi så jeg kun skal lave et firma, og ikke 7.
Det er kun sådan et lille "for sjov" projekt endnu - så jeg vil ikke ha' det som et ApS under mit holding selskab og dermed unødige udgifter til revision og årsregnskab osv. Jeg har haft binavn(e) til mit ApS, men spørgsmålet er om man også kan det i en enkeltmandsvirksomhed ?
Der er jo ingen som siger at dit firma skal hedde det samme som dine domænenavne.
Du kan jo nemt i toppen af dine faktura skrive XYZ.DK - og så i bundteksten skrive xyz.dk er en del af xxx v/ Leif J. Og ligeledes på websiderne skrive på kontaktsiden: XYZ.DK - en del af xxx v/ Leif J.
Der er ingen begrænsninger som sådan, idet det er CVR-nr. som styrer virksomheden.
Dog skal du være opmærksom på, at i tilfælde af de forskellige "virksomheder" beskæftiger sig med noget forskelligt, så skal du holde dem adskilt i bogføringen m.v., idet SKAT ikke accepterer en underskudsvirksomhed over længere tid, som indirekte støttes af en overskudsvirksomhed.
Der er ingen begrænsninger som sådan, idet det er CVR-nr. som styrer virksomheden.
Dog skal du være opmærksom på, at i tilfælde af de forskellige "virksomheder" beskæftiger sig med noget forskelligt, så skal du holde dem adskilt i bogføringen m.v., idet SKAT ikke accepterer en underskudsvirksomhed over længere tid, som indirekte støttes af en overskudsvirksomhed.
Hilsen
Skal det forstås på den måde at man ikke konstant må sælge æg med underskud hvis man til gengæld sælger cykler med overskud ? Bare rent teoretisk..
Helt præcist. Herved vil du kunne finansiere en forretning, som du måske ved ikke på noget tidspunkt vil give overskud eller sågar en hobbyvirksomhed.
Underskudsvirksomheder har SKAT jo et godt øje til, og det er kun et spørgsmål om tid, før sådan en virksomhed kan blive underkendt. Selvfølgelig er der flere parametre, der indgår i SKAT's vurderinger, herunder arbejdsindsats, reklame, omsætning. indehavers baggrund og viden på området m.v.
Jeg er som sagt selv interesseret i at finde ud af hvad der er muligt.
Det er ganske sandt at det IKKE er muligt at have bi-navne på enkeltmandsvirksomheder. Synes dog ikke det skal ses som et problem da ens "koncept-navn" ikke behøver at være identisk med ens firmanavn.