Vi har netop oprettet en ny kampagne med tilhørende annoncer. Vores maksimumsbud ligger under mindstebuddet for placering på første side. Men hvis vi søger på vores søgeord ved hjælp af Google, er der heller ikke annoncer for andre annoncører, så der er altså ikke tale om nogen stor konkurrence. Er der nogen, der kan give en forklaring?
Google kan jo godt gå ind og sætte en minimumspris på deres reklamer selv om der ingen konkurrence er. Ellers kunne du jo bare betale 1 øre pr klik hvis du var den eneste der havde det ord.
Selvom du sætter dit bud til mindstebuddet, så betaler du ofte en lavere pris alligevel.
Jeg kender ikke mindstepriserne hos Google, men ved at mindsteprisen hos Yahoo er 0,05€ og mere på de søgeord, som Yahoo vurderer som konkurrenceprægede søgeord.
De vurderer også ud fra relevansen af søgeordet i forhold til dit websted.
hvis du f.eks. sælger fiskestænger og bruger søgeordet biler, vil det koste dig mere end hvis du bruger søgeordet fiskestænger. Da relevansen er lav for ordet biler på dit websted, og så straffer google dig med en højere pris.
Det er så ikke altid de er lige gode til at finde alle vores relevante søgeord, jeg kender ikke deres metoder til at vurdere relevans - deværre
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Google sætter normalt mindstepriser ud fra deres egen algoritme, og den ligger typisk på $0.05, men det du kan gøre for at få den længere ned, og måske godkendt på en lavere pris er ved at ordet du reklamerer for skal være i din reklames overskrift.
Men ellers så start med mindstebuddet og prøv at sæt den længere ned efter en periode.
Selvom du sætter dit bud til mindstebuddet, så betaler du ofte en lavere pris alligevel.
Jeg kender ikke mindstepriserne hos Google, men ved at mindsteprisen hos Yahoo er 0,05€ og mere på de søgeord, som Yahoo vurderer som konkurrenceprægede søgeord.
Jeg hævede buddet på en af annoncerne til lidt over mindstebuddet, og annocen blev da også vist. Problemet er blot, at der er tale om lavprisvarer (brugte dvd'er), så klikpriser omkring 2 kr er ligesom udelukket.
Men, ok, jeg vil lade der gå et par dage og se, hvordan det går :-)
De vurderer også ud fra relevansen af søgeordet i forhold til dit websted.
hvis du f.eks. sælger fiskestænger og bruger søgeordet biler, vil det koste dig mere end hvis du bruger søgeordet fiskestænger. Da relevansen er lav for ordet biler på dit websted, og så straffer google dig med en højere pris.
Det er så ikke altid de er lige gode til at finde alle vores relevante søgeord, jeg kender ikke deres metoder til at vurdere relevans - deværre
Der er tale om brugte dvd'er, og søgeordet er dvd-titlen, som også er annocens overskrift, så det kan vi jo nok ikke gøre meget bedre -- selvom kvalitetsvurdereingen for de fleste annoncer kun er 40%.
Jeg hævede buddet på en af annoncerne til lidt over mindstebuddet, og annocen blev da også vist. Problemet er blot, at der er tale om lavprisvarer (brugte dvd'er), så klikpriser omkring 2 kr er ligesom udelukket.
- pwe
Hvis du har en høj CTR og Google finder ud af at din annonce og landingpage er relevant for søgeordet, så falder klikprisen stille og roligt.
- pwe
Hvis du har en høj CTR og Google finder ud af at din annonce og landingpage er relevant for søgeordet, så falder klikprisen stille og roligt.
Efter at have føjet ekstra søgeord til (titel + ' dvd' og titel + ' film'), har tingene ændret sig -- nu kan de fleste annoncer vises for mindre end 50 øre. Så åbenbart gør det meget stor forskel med blot et ekstra beskrivende ord i søgefraserne.