Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1000 Indgående links eller 20 kvalitetslinks - Hvad er bedst?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amigos.

Jeg ved ikke helt hvem man skal lytte til ang. indgående links.

Mange siger at man bare skal sætte sig ned, og tilmelde sig alle linkfarms i DK, som vist nok er ca. 160 stk. pt. og skrive i blogs, som omhandler ens produkter, her maling og gør det selv.

Men nu har jeg lige læst på en side, at det kan skade ens side, hvis man får links fra dårlige sider.
Jeg vil ikke hænge nogen ud osv. men vil gerne have det bedste svar og den bedste løsning, på vores linkstradegi.

Og hvad er en "go pagerank" når man taler indgående links? skal man over 3 før det er et godt link-IN eller hvad mener I?

Jeg har også læst, at google "kun" læser det første/øverste link på ens side - Så hvad hjælper det at have mange links på ens side så. Og hvad skal man tro på hér? Her mener jeg links rundt på min egen side, fra den ene side til den anden.
Er det noget der tæller godt for googleBotten?

Håber I kan hjælpe mig

Venlig hilsen

Michael Haahr

www.maler-maling.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:

Jeg har også læst, at google "kun" læser det første/øverste link på ens side - Så hvad hjælper det at have mange links på ens side så. Og hvad skal man tro på hér? Her mener jeg links rundt på min egen side, fra den ene side til den anden.

Google læser ikke dette link: www.maler-maling.dk fordi du selv smed linket i dit indlæg. Google læser tilgengæld dette link: http://www.maler-maling.dk/20/Produkter/, fordi det er første gang det bliver posted på denne underside af Amino.

Der har været meget debat omkring værdien af linkkataloger eller manglen på samme og jeg ville vælge 20 relaterede kvalitetslinks frem for 1.000 links fra linkkataloger. Husk iøvrigt også en god ankertekst når du linker, f.eks. sådan her: malerpensler og malerruller.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:42

Hej Nicolaj.

Tak for tippet :-D

Vil det sige at jeg kan skrive www.maler-maling.dk i de næste 200 indlæg, men google læser ikke de 199 sidste?

Hvad gør man så når man skriver i blogs, for at få et link hver gang?

Go idé med ankerteksten :-D Men hvad læser google...ankerteksten eller url-adressen, som jo også indeholder gode søgeord?
Vi har fået lavet "pæne" url-adresser, så vi fik søgeordene ind dér også.

Michael

www.maler-maling.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:43

Michael Haahr:

Mange siger at man bare skal sætte sig ned, og tilmelde sig alle linkfarms i DK, som vist nok er ca. 160 stk. pt. og skrive i blogs, som omhandler ens produkter, her maling og gør det selv.

Men nu har jeg lige læst på en side, at det kan skade ens side, hvis man får links fra dårlige sider.
Jeg vil ikke hænge nogen ud osv. men vil gerne have det bedste svar og den bedste løsning, på vores linkstradegi.

Det er helt korrekt at det kan skade din hjemmeside hvis links til din side er at finde på dårlige sider, men risikoen for at du bliver straffet for det er meget lille. Det du skal passe på med er at linke til dårlige sider, for det kan du blive straffet for. Grunden er at du jo ikke selv bestemmer hvem der linker til dig, men du bestemmer hvem du linker til.

Michael Haahr:
Og hvad er en "go pagerank" når man taler indgående links? skal man over 3 før det er et godt link-IN eller hvad mener I?
Jeg ville ikke selv se på det på den måde, jeg ville kigge mere på, hvilke sider er relevante at få et link fra, altså er de relevante i forhold til det jeg selv tilbyder. Pagerank er jo i bund og grund bare et tal og det er noget der tager tid at få bygget op, samt Rigtig mange faktorer spiller ind når Google skal sætte en pagerank for en side. så det kan jo være at en side som har 0 i dag, har 3 i morgen det ved man ikke, sådan skete det for mig i sin tid. men dete r også noget tid siden.

Michael Haahr:

Det passer ikke at de ikke læser de andre link, kigger du fx i Google Webmaster Tools, så vil du se at de faktisk læser alle links på ens side. Ud over det er det altid en god ide at linke internt, både fordi det er brugervenligt over for brugeren, men også fordi det viser Google hvilke sider du synes er vigtige, samt viser Google at du har en hjemmeside som tænker på dine brugere og optimerer navigationen rundt på sitet, og det giver også plus point.

det var lige det jeg havde her i de sene timer inden sengetid. håber du kan bruge det til noget

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:45

Michael Haahr:

Vil det sige at jeg kan skrive www.maler-maling.dk i de næste 200 indlæg, men google læser ikke de 199 sidste?

Hvis tråden bliver så lang at den går på side 2, så tæller det første link igen.

Michael Haahr:

Go idé med ankerteksten :-D Men hvad læser google...ankerteksten eller url-adressen, som jo også indeholder gode søgeord?
Vi har fået lavet "pæne" url-adresser, så vi fik søgeordene ind dér også.

Google læser begge dele. Husk ikke at bruge den samme ankertekst hver gang, men varier den istedet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:55

KTJ-Media.dk:

Michael Haahr:

Det passer ikke at de ikke læser de andre link, kigger du fx i Google Webmaster Tools, så vil du se at de faktisk læser alle links på ens side.

Jeg fik det at vide af http://www.amino.dk/members/JannoDL/default.aspx, at google kun giver linkjuice for det første link til din side hvis du linker til den samme side flere gange på en underside.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:05

Hey.

Hvordan gør du det dér med at mit spørgsmål kommer med dit svar? :-D Jeg er ret ny og ved det ikke. Det ser mere proff. ud ha ha :-D

Når jeg laver de her kvalitetslinks til min side. Skal jeg så linke til kun én side hos mig, eller sker der noget ved, at dele dem ud på flere af mine sider?

Hvis jeg nu spørger min leverandør at stuk, om de vil linke til os, skal han så ikke linke til den side som omhandler stuk, for at det tæller maks for googleBotten?

Vil et blogindlæg i en blog om "gør det selv" med link til min side, tælle mere end et alm. indgående link?
(tæller de link jeg har lavet hér begge to?)

Michael

www.maler-maling.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:10

Michael Haahr:

Hey.

Hvordan gør du det dér med at mit spørgsmål kommer med dit svar? :-D Jeg er ret ny og ved det ikke. Det ser mere proff. ud ha ha :-D

Når jeg laver de her kvalitetslinks til min side. Skal jeg så linke til kun én side hos mig, eller sker der noget ved, at dele dem ud på flere af mine sider?

Hvis jeg nu spørger min leverandør at stuk, om de vil linke til os, skal han så ikke linke til den side som omhandler stuk, for at det tæller maks for googleBotten?

Vil et blogindlæg i en blog om "gør det selv" med link til min side, tælle mere end et alm. indgående link?

Michael

www.maler-maling.dk

Tryk på "citer", så kommer spørgsmålet med. Ja det er en rigtig god idé at linke til dine undersider, da det også giver kredit til din forside. Jo et relevant link til en relevant underside er godt! Nu ved jeg ikke hvad du mener med almindeligt link, men ja det er godt at blive linket fra en blog om maling, når man sælger maling. Ja begge links tæller, da det er 2 forskellige undersider.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:11

Nicolaj:

Michael Haahr:

Hey.

Michael

www.maler-maling.dk

Tryk på "citer", så kommer spørgsmålet med. Ja det er en rigtig god idé at linke til dine undersider, da det også giver kredit til din forside. Jo et relevant link til en relevant underside er godt! Nu ved jeg ikke hvad du mener med almindeligt link, men ja det er godt at blive linket fra en blog om maling, når man sælger maling. Ja begge links tæller, da det er 2 forskellige undersider.

Tak for hjælpen :-D Kan se nu hvordan det virker. Dejligt.

Fedt nok med de indgående links, at de giver kredit til hele siden, som helhed.
Alm. link mener jeg bare et fra et linkfarm evt. Men kan da godt se at et link fra en blog om maling eller gør det selv, må tælle meget bedre hos googleBotten ;-D

Tæller begge links fordi det er nye steder de linker til, også selvom der er et link højere oppe i teksten, som er brugt tidligere? Evt. www.maler-maling.dk højere oppe.

Tak for hjælpen :-)

Michael
Maler-maling.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:29

Michael Haahr:

Lad være med at fokusere for meget på pagerank, når det handler om at få links. Får du muligheden for at få et link ind på en relevant side og i en passende kontekst, så slå til. Uanset om siden har pagerank eller ej.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)