Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udstedte kvitteringer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Fra  PandaPanda.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg driver et personligt ejet firma (enkeltmandsvirksomhed).

Hvis jeg har købt en vare til firmaet men der på fakturaen ikke står mit firmanavn på fordi det fx er købt i netto (ikke reelle butik) kan den så indgå i mit firma regnskab og moms regnskab på trods af at firmaet ikke er noteret som køber på kvitteringen.

Mvh

Daniel

Billigt legetøj online på PandaPanda.dk

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:54

Hej Daniel,

Selvfølgelig kan den det. Det eneste du skal passe på med er hvis der står "Oksekød 500g" Wink

/Per

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:18

Hej Daniel.

Uanset hvad det er du har købt, vil det være bedst såfremt du får dit firmanavn sat på fakturaen.

Men såfremt betalingen er sket over din firmakonto og fremgår af kontoudtoget, vil jeg tro at skat vil godtage købet som købt til firmaet, medmindre der er tale om en vare som typisk er til privat brug.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 19:27

Per B. Lauridsen:

Selvfølgelig kan den det. Det eneste du skal passe på med er hvis der står "Oksekød 500g" Wink

Hej

Intet problem, selv hvis du har en bon hvor der også står private køb (som den Per her omtaler). så skal/kan du naturligvis bare kun trække de poster som har med virksomheden at gøre fra. men det at du har lavet et "blandet" køb hvor du har købt både private og erhvervsmæssige ting i samme handel er intet problem.

Det bedste/nemmeste er hvis du har betalt via virksomheden konto, men selv hvis du har betalt via din egen alm. bankkonto kan det gå.

Det kommer tit an på et skøn fra SKATs side og hvis du har et rodet regnskab med mærkelige fejl vil du typist have langt sværere ved at få dem til at acceptere denne form for "afvigelser", hvis dit regnskab derimod er lavet ordentligt og det er tydeligt at du ikke prøver på at snyde, så er de generelt flinke og vil godtage det meste.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:53

Nu bliver jeg også interesseret .I mange mindre virksomheder får man ved køb kun en dankortkvittering , er det tilstrækkeligt bilag , hvis transaktionen er foretaget på erhvervskontoen , eller skal man have en specifiseret faktura. Er dankortkvittering sidestillet med en kassebon ?

Elverdan skadedyrs service  : http://www.skadedyrene.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Hej

En dankortvittering udformet som kassebon, hvoraf det fremgå, hvad der købt er OK. Derimod en dankortkvittering, som kun bekræfter et trukket beløb er ikke nok, her skal du have en kassebon/forenklet faktura ved siden af.

Hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:30

Tonny Skov Pedersen:

Hej

En dankortvittering udformet som kassebon, hvoraf det fremgå, hvad der købt er OK. Derimod en dankortkvittering, som kun bekræfter et trukket beløb er ikke nok, her skal du have en kassebon/forenklet faktura ved siden af.

Hilsen

Hej Tonny

Tak  for svaret . Ifgl skat og told skal en kassebon mindst indeholde følgende oplysninger: 

• virksomhedens navn eller CVR-nr./SE-nr.
  • udstedelsesdato (fakturadato)
  • leverancens art
  • momsbeløbets størrelse. 

Men det er mit indtryk at ved varekøb i mindre butikker, får man blot en dankortkvittering uden angivelse af momsbeløbets størrelse eller leverancens art. Er det så ikke ulovligt ?

Og betyder det så i praksis at dankortterminaler skal være integreret med kasseapparat . Det har altid været min opfattelse at dankortterminalen var at betragte /ligestillet med ,som et ekstra kasseapparat ? ??

Elverdan skadedyrs service  : http://www.skadedyrene.dk

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:44

Svend Sørensen:
Og betyder det så i praksis at dankortterminaler skal være integreret med kasseapparat . Det har altid været min opfattelse at dankortterminalen var at betragte /ligestillet med ,som et ekstra kasseapparat ? ??

Man skal vel bare taste købet ind på kasseapparatet (som man også bruger til kontanter) - og lægge butikkens kopi af dankortkvitteringen i kassen, så man kan bruge den ved optælling - og differentiere på kontanter / kort?

I min fortid i butik har jeg godt nok kun arbejdet med integrerede dankortterminaler, men det er da min klare overbevisning, at alt skal igennem kasseapparatet, så man kan opgøre dagens afgiftspligtige salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hej Svend

En dankortkvittering uden angivelse af leverancen eller moms er ikke gyldig dokumentation, idet den kun bekræfter, at der er trukket et beløb.

Derfor er den alt andet lige ikke lovlig, som du også henviser til fra SKAT. Det bliver desværre først rettet, når SKAT en gang aflægger dem et besøg.

Jimmy, nu handler det om dokumentation for købet, men ellers har du ret i forbindelse med salg.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)