Jeg har i det sidste års tid arbejdet på, at blive klar til at producere nogle flere videoer. Sidste år fik jeg (endelig) fat i den gode camcorder jeg ønskede - en Sony HVR V1 semi-pro HD camcorder. Jeg har indrettet et lille TV-studie med baggrunde lys osv. og her i år fik jeg så opsat min super fede videoredigering med Mac og Final Cut Studio. Alt udstyr til lydproduktion havde jeg allerede. Så nu er jeg virkelig klar til at rykke mere på videoerne ... Nogle af de første test-produktioner jeg har lavet er en serie af videoer på engelsk til den Amerikanske version af SEO Supporten: Joblr. Videoerne er opbygget som simple spørgsmål og svar. De er korte og præcise. Vi kalder dem "Ask Joblr". Jeg har samlet alle videoerne på vores Vimeo channel her: http://vimeo.com/joblr/channels (de findes også på YouTube, men ser bare så meget bedre ud på Vimeo!) Videoerne er bygget over nogle af de spørgsmål, som du også finder i min nye bog SEO FAQ (omtalt her på Amino). Der kommer nok også nogle tilsvarende videoer på dansk. I første omgang ville jeg lige vise jer, her på Amino, en af de første Ask Joblr videoer - eller rettere sagt, nummer 8 af dem jeg har lavet indtil nu. De første 8 produktioner udviklede sig nemlig lidt. På de første er det "stock music" og standard grafik jeg bruger - men på de sidste har jeg selv lavet musik og grafik, så det er lidt bedre :) Anyway - take a look. Jeg synes selv det er blevet OK, og en rigtig dejlig form - korte, præcise og enkle videoer. |
Meget professionelt lavet, men forstår ikke hvorfor du har valgt at linke til det dårligste af de 8 spørgsmål (link hellere til nr. 7 <-- Rettet fra 8 til 7 -->, What is SEO?). Er det forresten af SEO grunde at i valgte Vimeo frem for fx. youtube eller er det et spørgsmål om branding?
Ps. Fik svar på mit sidste spørgsmål ved at læse din tekst igennem, men er der SEO fordele ved at vælge vimeo? Anyone?