Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ask Joblr - SEO FAQ video

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i det sidste års tid arbejdet på, at blive klar til at producere nogle flere videoer. Sidste år fik jeg (endelig) fat i den gode camcorder jeg ønskede - en Sony HVR V1 semi-pro HD camcorder. Jeg har indrettet et lille TV-studie med baggrunde lys osv. og her i år fik jeg så opsat min super fede videoredigering med Mac og Final Cut Studio. Alt udstyr til lydproduktion havde jeg allerede. Så nu er jeg virkelig klar til at rykke mere på videoerne ...

Nogle af de første test-produktioner jeg har lavet er en serie af videoer på engelsk til den Amerikanske version af SEO Supporten: Joblr. Videoerne er opbygget som simple spørgsmål og svar. De er korte og præcise. Vi kalder dem "Ask Joblr". Jeg har samlet alle videoerne på vores Vimeo channel her: http://vimeo.com/joblr/channels (de findes også på YouTube, men ser bare så meget bedre ud på Vimeo!)

Videoerne er bygget over nogle af de spørgsmål, som du også finder i min nye bog SEO FAQ (omtalt her på Amino). Der kommer nok også nogle tilsvarende videoer på dansk.

I første omgang ville jeg lige vise jer, her på Amino, en af de første Ask Joblr videoer - eller rettere sagt, nummer 8 af dem jeg har lavet indtil nu. De første 8 produktioner udviklede sig nemlig lidt. På de første er det "stock music" og standard grafik jeg bruger - men på de sidste har jeg selv lavet musik og grafik, så det er lidt bedre :)

Anyway - take a look. Jeg synes selv det er blevet OK, og en rigtig dejlig form - korte, præcise og enkle videoer.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:56

Meget professionelt lavet, men forstår ikke hvorfor du har valgt at linke til det dårligste af de 8 spørgsmål (link hellere til nr. 7 <-- Rettet fra 8 til 7 -->, What is SEO?). Er det forresten af SEO grunde at i valgte Vimeo frem for fx. youtube eller er det et spørgsmål om branding?

Ps. Fik svar på mit sidste spørgsmål ved at læse din tekst igennem, men er der SEO fordele ved at vælge vimeo? Anyone?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:59

Ganske godt som amerikanerne kan lide det :-)

Ikke at det er de store SEO hemmeligheder du lukker ud af posen her ;- ) , men en rigtig god start på din egen lille webkanal. Det skal nok give dig et lille forspring, og du har jo den tekniske erfaring, så godt rykket og tillykke med det :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:01

Ulrik, jeg går ud fra du mener Nr. 7 :)

Jeg erkender klart, at de her første 8 svar bestemt ikke er perfekte. Som alle der har produceret TV før ved, så er der en million ting der skal fungerer når man producerer, og da det i starten kræver meget opmærksomhed - og vi jo ikke har et kæmpe video team her, så kan koncentrationen om selve indholdet desværre godt ryge lidt. Men, jeg betragter som sagt også kun disse første videoer som en slags åben test. De næste bliver med garanti bedre Cool

> Er det forresten af SEO grunde at i valgte Vimeo frem for fx. youtube eller er det et spørgsmål om branding?

Vi bruger BÅDE YouTube og Vimeo.

YouTube bruger vi fordi de har den så absolut største udbredelse. Der er flere der bruger YouTube end samtlige af de andre videotjenester tilsammen! Til gengæld er video- og lydkvaliteten ikke så god.

Vimeo bruger vi dels fordi de har en meget bedre teknisk kvalitet og så fordi de har en pro service til en ret lav pris, som giver nogle ekstra muligheder, som vi nok skal bruge.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:02

Ulrik Hvide:
men er der seo grunde for at vælge vimeo? Anyone?

I den nye Caffeine update , bliver videoer også ranket, og dermed får det site som tilbyder video en lille fordel, da de tilbyder bedre brugerservice. Som jeg har forstået det.

Udover det, er videokvaliteten på nettet vel efterhånden så god at man som virksomhed kan give sine kunder en god oplevelse med ens produkt. Og så er det jo nemmere at se lidt video, endt skulle overbelaste sin hjerne med tekst :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:05

Til lykke med det, Mikkel Yes

Fed musik og grafik Wink

Lidt tilbagemelding: Overvej at være alene på scenen, da det fokuserer mere på det du siger.

Overvej også om svarene skal være så korte som her i forhold til længden af indledning.

Endnu en gang til lykke Smile

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 16:10

Hej Mikkel

Cool intro, fin lyd og baggrund, godt indhold, thumbs up.. Yes

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:13

Tak Christian :)

Min plan er at disse "Ask Joblr" (eller "SEO FAQ" som de danske nok kommer til at hede) skal holdes under 2-2½ minut. Jeg kan rigtig godt lide den korte form. Den fungerer også godt viralt.

Jeg kunne også godt tænke mig, at introen blev en smule kortere. Den nærmer sig 10 sekunder nu og kunne godt tåle at komme ned på det halve. Det tager bare lige lidt med videoannimationerne (med FCP Motion) - det er ikke min stærkeste side ... endnu :)

Der kommer iøvrigt også varianter af ASK Joblr og SEO FAQ hvor det kun er en person på scnene - og andre hvor 2 personer begge giver svar.

Vi laver også nogle længere videoer - mere i stil med de præsentationer vi laver på konferencerne. Jeg har et par stykker af Anne's liggende til redigering, og jeg kommer også sel til at lave nogle flere af den slags.

I det hele taget kommer jeg til at lave meget mere video i den kommende tid. Det er en form der for alvor er ved at vinde indpas på Nettet til både undervisning og markedsføring.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:22

Mikkel deMib Svendsen:

I det hele taget kommer jeg til at lave meget mere video i den kommende tid. Det er en form der for alvor er ved at vinde indpas på Nettet til både undervisning og markedsføring.

Du får så følgeskab af bl.a. undertegnede Wink

Er det et Green Screen eller en ægte baggrund ?

Mvh,

Christian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:26

Hey mikkel

Synes det ser godt ud, men jeg ville nok skrue en tand ned for musikken i baggrunden.

Det ser lidt sjovt ud at du sidder med en mic, mest fordi du kun bruger den en gang til spørgsmålet, og så sidder du ellers bare med den. Jeg ved du kan li at bruge dine hænder når du snakker, så måske du skulle få en/to microportere eller noget i den dur, det vil virke lidt mere proff efter min mening. og så kan du bruge dine hænder endnu mere :)

men ellers er det Cool med resten. 

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)