Hej Amino Som så mange andre, har jeg netop lavet min selvangivelse. Jeg er ny selvstændig i et I/S med en kollega, forretningen er ikke helt kommet op og køre endnu men vi har indkøbt aktiver, og dermed bragt virksomheden i et underskud på 30.000,- Når nu jeg indberetter selvangivelsen, skriver jeg underskuddet i de rette punkter i pkt 300-380, samt under andel, at min andel kun er på 15.000,- Under punkt 112 på min årsopgørelse;
Her skriver jeg så 30.000,-, selvom min andel kun er 15.000,- - korrekt? Når min årsopgørelse så genereres på ny kan jeg nemlig se jeg får yderligere fradrag på 30.000,-, og altså 10.000,- mere tilbage i skat. Så vidt jeg forstod ville jeg kun få yderligere fradrag på 15.000,- - altså min andel af underskuddet? Det er selvfølgelig dejligt at få så meget tilbage i skat, men jeg vil jo ikke risikere at jeg laver noget unintended skattesvindel :) På forhånd tak Kristian |
KristianG:Hej Amino
Som så mange andre, har jeg netop lavet min selvangivelse.
Jeg er ny selvstændig i et I/S med en kollega, forretningen er ikke helt kommet op og køre endnu men vi har indkøbt aktiver, og dermed bragt virksomheden i et underskud på 30.000,-
Når nu jeg indberetter selvangivelsen, skriver jeg underskuddet i de rette punkter i pkt 300-380, samt under andel, at min andel kun er på 15.000,-
Under punkt 112 på min årsopgørelse;
Underskud af selvstændig virksomhed før renter og før overførsel fra konto for opsparet overskud
Klik for vejledning112
Her skriver jeg så 30.000,-, selvom min andel kun er 15.000,- - korrekt?
Når min årsopgørelse så genereres på ny kan jeg nemlig se jeg får yderligere fradrag på 30.000,-, og altså 10.000,- mere tilbage i skat. Så vidt jeg forstod ville jeg kun få yderligere fradrag på 15.000,- - altså min andel af underskuddet?
Det er selvfølgelig dejligt at få så meget tilbage i skat, men jeg vil jo ikke risikere at jeg laver noget unintended skattesvindel :)
På forhånd tak
Kristian
Hej Kristian,
Du må have angivet 30.000 i et forkert felt. Så vidt jeg kan læse mig frem til fra en tidligere lignende tråd, så er der to felter, du skal angive de 15.000 i.