Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse og virksomhed med underskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Fra  GRAU Engineering Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som så mange andre, har jeg netop lavet min selvangivelse.

Jeg er ny selvstændig i et I/S med en kollega, forretningen er ikke helt kommet op og køre endnu men vi har indkøbt aktiver, og dermed bragt virksomheden i et underskud på 30.000,- 

Når nu jeg indberetter selvangivelsen, skriver jeg underskuddet i de rette punkter i pkt 300-380, samt under andel, at min andel kun er på 15.000,-

Under punkt 112 på min årsopgørelse;

Underskud af selvstændig virksomhed før renter og før overførsel fra konto for opsparet overskud
Klik for vejledning

112

Her skriver jeg så 30.000,-, selvom min andel kun er 15.000,- - korrekt? 

Når min årsopgørelse så genereres på ny kan jeg nemlig se jeg får yderligere fradrag på 30.000,-, og altså 10.000,- mere tilbage i skat. Så vidt jeg forstod ville jeg kun få yderligere fradrag på 15.000,- - altså min andel af underskuddet?

Det er selvfølgelig dejligt at få så meget tilbage i skat, men jeg vil jo ikke risikere at jeg laver noget unintended skattesvindel :)

På forhånd tak

Kristian

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 19:07

KristianG:

Hej Amino

Som så mange andre, har jeg netop lavet min selvangivelse.

Jeg er ny selvstændig i et I/S med en kollega, forretningen er ikke helt kommet op og køre endnu men vi har indkøbt aktiver, og dermed bragt virksomheden i et underskud på 30.000,- 

Når nu jeg indberetter selvangivelsen, skriver jeg underskuddet i de rette punkter i pkt 300-380, samt under andel, at min andel kun er på 15.000,-

Under punkt 112 på min årsopgørelse;

Underskud af selvstændig virksomhed før renter og før overførsel fra konto for opsparet overskud
Klik for vejledning

112

Her skriver jeg så 30.000,-, selvom min andel kun er 15.000,- - korrekt? 

Når min årsopgørelse så genereres på ny kan jeg nemlig se jeg får yderligere fradrag på 30.000,-, og altså 10.000,- mere tilbage i skat. Så vidt jeg forstod ville jeg kun få yderligere fradrag på 15.000,- - altså min andel af underskuddet?

Det er selvfølgelig dejligt at få så meget tilbage i skat, men jeg vil jo ikke risikere at jeg laver noget unintended skattesvindel :)

På forhånd tak

Kristian

Hej Kristian,

Du må have angivet 30.000 i et forkert felt. Så vidt jeg kan læse mig frem til fra en tidligere lignende tråd, så er der to felter, du skal angive de 15.000 i.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:47

Nej, det er ikke korrekt. I rubrik 112 skal du skrive din andel af virksomhedens underskud, ikke hele underskuddet. Hvis omsætningen i virksomheden har været over 300.000 kr. (omsætning, ikke overskud), skal du oplyse flere detaljer om regnskabet på side fire (= virksomhedsskemaet), bl.a. virksomhedens samlede resultat og hvor stor din andel er. Er jeres omsætning under 300.000 kr., skal rubrik 320-335 ikke udfyldes.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)