Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn for konsulentarbejde - hvor meget?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

En kammerat og jeg har fået en god ide, som en ret stor dansk virksomhed gerne vil benytte sig af ved en opgaveløsning i et andet EU-land. Vi har indleveret en patentansøgning før første møde med omtalte virksomhed.

Vi har aftalt med denne virksomhed at rettighederne kan de beholde, når projektet er gennemført af os, mod at vi får lov til at gennemfører projektet på ren timebetaling. Denne løsning har virksomheden accepteret. Det skyldes måske at vores løsning er tjent hjem efter ca 4½ år, selvom prisen for indkøb og montering af det udstyr der skal laves løber op i 51 mill kr. Konsulentarbejdet drejer sig både om arbejde på teststed inden- og udenfor Danmark, vi regner selv med at skulle bruge ca 3 måneder a 2 mand a 10 timer/dagligt. Hvoraf 1½ måned til rejseaktivitet.

Vi er begge teknikere, men har ikke den store ide om hvor meget niveauet er for konsulenttimer som selvstændige. Er der nogle af aminoerne der kender til timesatsen for tekniske konsulenter indenfor industrien?

Jeg håber amino kan hjælpe os med dette spørgsmål.

Hilsen LBC

Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:49
Det lyder særdeles spændende - så held og lykke med projektet.

Jeg kan sige så meget at en sædvanlig timesats for en (nogenlunde kyndig) IT-konsulent ligger fra kr. 1000 excl. moms og opefter. I Jeres tilfælde skal det naturligvis holdes op imod kunde-forholdet (da der her er tale om én kunde) og det på forhånd aftalte time-antal.

Så er der i hvert fald noget input at arbejde med.

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:58
Dato: 06-11-2006 19:48:36 Forfatter: Idim
Det lyder særdeles spændende - så held og lykke med projektet.

Jeg kan sige så meget at en sædvanlig timesats for en (nogenlunde kyndig) IT-konsulent ligger fra kr. 1000 excl. moms og opefter. I Jeres tilfælde skal det naturligvis holdes op imod kunde-forholdet (da der her er tale om én kunde) og det på forhånd aftalte time-antal.

Så er der i hvert fald noget input at arbejde med.

Hej Idem,

Hvad så hvis vi skal til udlandet, hvad regner man med til hotel, mad, transport osv (diæter hedder det vistnok!) Vi har fra anden side fået oplyst timepriser for konsulenter på 1.500 - 2.500 kr per mand, er det for langt ude?

Hilsen LBC

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:09
Timepriser er meget afhængigt af ekspertiser, samt udbud og efterspørgsel. Som jeg nævnte i en anden tråd ligger eg selv på $3-500 pr. time. Ved udenlandsrejser plejer jeg at gøre det pr. regning - ophold, transport, mad mv - evt. med et fast loft, som afhænger helt af landet man skal opholde sig i (det er en hel del dyrere at få et godt måltid mad på Island end i Zimbabwe)
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:27
For at være fair overfor kunden skal I finde et passende kompromis.

Det nytter fx ingenting at indkalkulere rejser og forplejning i timeprisen. Forventninger holder aldrig stik, så der er altid én der tager fejl, og dermed en der bliver skuffet - så det duer ikke. Her vil jeg anbefale Jer at tage en fast timepris og derudover aftale med kunden at de dækker relaterede (faktiske) omkostninger.

Det andet at tage højde for er, at det selvfølgelig ikke er rimeligt at I afregnes 1000,-/timen i 10 timer dagligt, hvis en rejse fx påkræver et udenlandsophold som forhindrer Jer i de daglige rutiner - dvs. som reelt svarer til 24 timer dagligt. Her ville jeg påføre et rejsetillæg på timeprisen og evt. et minimumstimeforbrug - fx at I vil kunne fakturere min. 30 timer pr. rejse, selvom et ophold kun tager 20 timer. Det er netop for at undgå at I bliver sendt til Tibet, for at genstarte en server.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:28
Dato: 06-11-2006 20:08:38
Forfatter: Mikkel deMib
Timepriser er meget afhængigt af ekspertiser, samt udbud og efterspørgsel. Som jeg nævnte i en anden tråd ligger eg selv på $3-500 pr. time. Ved udenlandsrejser plejer jeg at gøre det pr. regning - ophold, transport, mad mv - evt. med et fast loft, som afhænger helt af landet man skal opholde sig i (det er en hel del dyrere at få et godt måltid mad på Island end i Zimbabwe)

Og en del mere sikkert for ens helbred ;)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:33
Det ved jeg ikke helt ... Jeg er lige kommet hjem i dag fra Island, og jeg tror sgu ikke kombinationen af rådden haj i små tern, og stærk brændevin er hel sund :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:34
Du spiste vel ikke deres råddene haj? Hvordan smagte den?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:38
JO DA!" Jeg spiser ALTID de mest underlige lokale ting der serveres - kalvehjerner, fårenosser, gamle oste og ja, rådden haj. Den rådne haj smagte nu ikke så godt, men det ved man jo ikke før man smager på det :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:43
Mikkel, jeg beundrer at du kan få det ned! Nææ, stik mig noget så Dansk som en McDonalds eller en Dominos.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)