Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse for I/S med underskud

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige udfyldt min selvangivelse, og det ser heldigvis ud til at jeg får penge tilbage Wink

Men når jeg ser på den så synes jeg ikke helt det giver mening.

Jeg har et I/S som lige pt køre med underskud. Lad os bare sige at vi har et underskud på 30.000 kr fordelt på 3 medejere for at gøre det nemt. (33% ejerskab pr. ejer)

I rubrik 112 (underskud af selvstændig virksomhed) skriver jeg så 30.000 kr. som virksomhedens samlede underskud.

I rubrik 117 (renteudgifter i virksomheden) skriver jeg renteudgifterne 1.500 kr.

I rubrik 328 (andel af regnskabsmæssigt resultat) skriver jeg så min andel af underskudet på -10.000 kr.

Der hvor jeg så er i tvivl, er når jeg på min selvangivelse kan se at de 30.000 er trukket fra i personlig indkomst som "Underskud Virksomhed" men det underskud er jo noget som gerne skulle deles blandt os tre medejere, der vil jeg jo så mene at min del af underskudet på 10.000 er det som skal stå der i stedet...

Men er det bare sådan at det er at det er det samlede underskud der trækkes fra min personlige indkomst?

Det er nu rart at få penge tilbage i skat, men jeg vil være lidt træt af at skulle betale dem tilbage efter jeg har brugt dem på alle mulige ting som jeg normalt ikke vil købe Wink

Håber der en en klog en derude der kan fortælle om den er god nok eller om jeg har misforstået noget.

Mvh

Guldberg

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:53

Guldberg:
I rubrik 112 (underskud af selvstændig virksomhed) skriver jeg så 30.000 kr. som virksomhedens samlede underskud.

Du kan kun fratrække din del af underskud i I/S. Dvs de 10.000 kr.

Henrik

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 17:07

Tak for det hurtige svar.

Det var nemlig også min tanke, derfor synes jeg ikke det gav meget mening for mig, at der stod 30.000 på min selvangivelse som underskud i virksomheden.

Men som jeg har udfyldt rubrikkerne, så burde jeg vel have gjort det rigtigt?

Kan jeg så gå ud fra at selvom der står det samlede underskud på min selvangivelse, at de har regnet min skat til udbetaling på baggrund af min andel?

Mvh

Guldberg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Du skal kun anføre kr. 10.000 i underskud af virksomhed, svarende til din andel.

SKAT har ikke nogen information om din andel, hvorfor du i givet fald vil få beregnet skatten med kr. 20.000 for lavt.

Hilsen

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 17:34

Okay det synes jeg er lidt underligt Smile

Rubrik 112 (Underskud af selvstændig virksomhed før renter) siger :

"I rubrikken taster du underskud af virksomhed/udlejningsejendom før renter.

Hvis du har flere virksomheder med underskud, skal du taste summen af disse underskud i rubrikken."

Så der skriver jeg hele underskudet på 30.000 kr

Rubrik 328 (Andel af regnskabsmæssigt resultat (for virksomheder med flere ejere)) siger så:

"Her taster du din andel af det regnskabsmæssige resultat, hvis virksomheden har flere ejere. Det er fx et interessentskab, kommanditselskab mv.

De øvrige oplysninger om regnskabet skal du taste med selve virksomhedens tal.

Ejerne kan indbyrdes aftale, at kun én af deltagerne udfylder virksomhedstal. De øvrige ejere indberetter i så fald kun egne oplysninger.

Oplysningerne om opgørelsen af skattepligtig indkomst udfyldes med den skattepligtiges egne oplysninger.

Hvis resultatet er negativt, taster du minus foran beløbet i rubrik 328."

Her skriver jeg så -10.000, da vi jo som sagt er 3 ejere.

Jeg vil jo så mene at de -10.000 er min andel som jeg skal beskattes af, men dette fremgår bare ikke af min selvangivelse.

Så vidt jeg forstår så burde dette da være korrekt Confused

Eller hvad?

Mvh

Guldberg

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 17:50
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:52

DU skal være opmærksom på at et regnskabsmæssigt underskud IKKE automatisk er det samme som et skattemæssigt underskud. Det er derfor vigtigt at du er opmærksom på den forskel. Så i rubrik 112 din del af underskud  (skattemæssigt).

I 328 din del af regnskabsoplysninger eller alle regnskabsoplysninger. Jeg er ganske sikker på at du kan skrive hvad som helst i 328 uden det ændrer på din skatteberegning, men derimod at det slår igennem med det samme i rubrik 112.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:00
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 18:14

Okay det lyder til at give god mening! Smile

Det har været lidt af en opgave at finde ud af hvordan de lige skal udfyldes, men nu nøjes jeg med at skrive min andel på 33 % ind i rubrik 112 og ser hvad der sker.

Så mange tak for svarene, jeg er blevet meget klogere! (tror jeg da)

Mvh

Guldberg

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 18:27

Lige en sidste ting! Big Smile

Nu har vi jo så rente udgifterne på 1.500 i rubrik 117...

Skal disse så også deles mellem de tre ejere så der står 500 ved hver?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)