Hej Jeg har lige udfyldt min selvangivelse, og det ser heldigvis ud til at jeg får penge tilbage Men når jeg ser på den så synes jeg ikke helt det giver mening. Jeg har et I/S som lige pt køre med underskud. Lad os bare sige at vi har et underskud på 30.000 kr fordelt på 3 medejere for at gøre det nemt. (33% ejerskab pr. ejer) I rubrik 112 (underskud af selvstændig virksomhed) skriver jeg så 30.000 kr. som virksomhedens samlede underskud. I rubrik 117 (renteudgifter i virksomheden) skriver jeg renteudgifterne 1.500 kr. I rubrik 328 (andel af regnskabsmæssigt resultat) skriver jeg så min andel af underskudet på -10.000 kr.
Der hvor jeg så er i tvivl, er når jeg på min selvangivelse kan se at de 30.000 er trukket fra i personlig indkomst som "Underskud Virksomhed" men det underskud er jo noget som gerne skulle deles blandt os tre medejere, der vil jeg jo så mene at min del af underskudet på 10.000 er det som skal stå der i stedet... Men er det bare sådan at det er at det er det samlede underskud der trækkes fra min personlige indkomst?
Det er nu rart at få penge tilbage i skat, men jeg vil være lidt træt af at skulle betale dem tilbage efter jeg har brugt dem på alle mulige ting som jeg normalt ikke vil købe
Håber der en en klog en derude der kan fortælle om den er god nok eller om jeg har misforstået noget.
Mvh Guldberg
|
Guldberg:I rubrik 112 (underskud af selvstændig virksomhed) skriver jeg så 30.000 kr. som virksomhedens samlede underskud.
Du kan kun fratrække din del af underskud i I/S. Dvs de 10.000 kr.
Henrik