Hej Aminoer I tillæg til et indlæg i samme katogori har jeg fundet min udvidede selvangivelse og ønsker at indtaste, men ved ikke hvilke beløb og hvor. Moms er indberettet og afregnet i hvert kvartal uden problemer. Overskuddet af virksomheden derimod, regner jeg som værende det beløb jeg har tilbagestående efter at virksomhedens udgifter er fratrukket. Der er overskud, da det er en servicevirksomhed, der køres som en sidevirksomhed til et fuldtidsjob. Der er sikkert flere scenarier, men mest interessant er følgende 2: Scenarie 1: Der er ikke trukket penge ud af virksomheden og overskudsbeløbet er fx. 50.000 kr. Hvor skal dette beløb angives? Er der flere muligheder og hvilke giver den største fordel, enten for mig som privatperson, eller for mig som virksomhedsejer? Scenarie 2: Alle pengene er trukket ud af virksomheden som løn til virksomhedsejeren. Overskudet af virksomheden er dermed 0, men der skal svares skat af det udbetalte overskudsbeløb. Hvor anføres beløbene så? Håber at I kan hjælpe. Mvh Cibbe
|
Hvis det er privatejet og du ikke er i virksomhedsordningen er det disse du skal udfylde (mener jeg):
31 Renter fra virksomheden skal fratrækkes
42 Renter fra virksomheden skal fratrækkes
112 Underskud
114 Renteindtægt
117 Renteudgift
300 CVR nr.
303 X i nej
305 X i nej
306 X i nej
380 X i nej