Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kode til reklame banner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ville lige høre om der er nogen som kan hjælpe mig med at skaffe koden til at lave de "flydende" bannere som ligger ude i højre eller venstre side af en webpage selv om man scroller op eller ned på siden.

 

Mvh Mark

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

dette kan du klare nemt ved brug af en div boks og en class

et eksempel er

<div class="flashbanner"> Flashkoden skal være her </div>

i css filen skal du skrive
.flashbanner{position:fixed; bottom:0px; right:0px;}

Så vil banneret i det her eksempel altiv være nede i højre hjørne

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Jeg formoder, at du tænker på CSS-egenskaben:
position: fixed;

Blandet sammen med eksempelvis left: 0px og top: 0px kan du få det pågældende element til at "fryse", selvom man scroller op og ned på hjemmesiden. Left, top, right, bottom angiver hvor mange pixels elementet skal placeres fra dens aktuelle position (hvis den ligger inde i et element med egenskaben "position: relative". Ellers hvordan den placeres i forhold til hele vinduet)

Som ren og skær HTML vil det eksempelvis se ud sålede, hvis man skulle placere en enkel reklame 10 pixels fra højre side og top:

<div style="position: fixed; right: 10px; top: 10px;">Jeg er en "flydende" reklame i højre side...</div>

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke godt med inline style, skaber alt for meget kode i sidste ende, hvis først man har lært at gøre sådan.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)