Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Typisk det offentlige!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er dejligt, at en ræke kommuner har fundet ud af en bedre måde at købe ind på end gennem SKI.
SKI er oprindeligt en række kommuner, der fandt en bedre måde at købe ind på.

Det er lidt "bililgt" blot at lave sammenligningen på én limstift. Hvor mange medarbejdertimer har Sønderborg Kommune brugt på at finde besparelsen på de 74.000 limstifter? Og hvor mange medarbejdertimer går der med samarbejdet med de andre kommuner?

Måske gør SKI deres arbejde dårligt - måske ikke.
Svaret findes ikke i det givne eksempel.

- og jeg synes da slet ikke, at der er noget at kritisere "det offentlige" som helhed for med baggrund i det givne eksempel.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Fotograf Carsten Olsen:

Tja, hvor længe ville et privat firma holde i disse tider, hvis det blev ledet på samme måde som de fleste offentlige instanser......Surprise

Du ville blive overrasket, for de vil sikkert overleve i mange år endnu. Da mange af de tunge firma'er faktisk kører på den måde, hvor de smidder penge ud til ingen verdens nytte. Og tit printer de masser af papir ud, for at smidde dem ud, istedet for at læse korrektur på skærmen fx. Eller bare bestiller nyt, uden at man tænker på at det er udgifter, når man ikke er tilfreds med den kuglepen man ikke skal bruge til noget....osv. Og tager man bare batterier, så bruger mange firmaer ikke genopladlige batterier, eller mus med docking station, da det er nemmere at købe nye batterier, sådan at man ikke skal huske at lade batterier op.....

Det man også skal tænke lidt på, er leveringsikkerhed. Det ville også virke meget amatør agtigt at en offentlig ansat sad med masser af løsblade fordi at deres leverandør ikke kan få en kontor clips eller en hæfteklamme, fordi at den er udsolgt hos leverandøren.

Og det er tit det som man betaler ekstra for, der kommer jo heller ikke noget frem om, om SKI har lager eller ikke, og hvad deres leveringstid er. Og det er blandt andet sådan noget man skal tage med i deres overvejelser. Og selvfølgelig kan alt gøres billigere, men hvad er prisen for at gøre det billigere???

/Kenneth

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 14:13

Nazar:

Hej,

Det er lige for et par måneder siden, havde jeg mulighed til at se Høje-Taastrups kommunens jobcenter indefra. Da jeg var under sygdom på mit tidlige arbejdsplads, skulle jeg komme i noget, der hedder arbejdsprøve (Ja, de syge mennesker, må ikke være syge mere, de skal i GRATIS arbejde i jobcentre, ellers får man ikke sygedagpenge! Også kraftsyge patienter bliver aktiveret på den måde!!!). Da personalet i jobcenter fik at vide, at jeg arbejder med IT, fandt de en opgave til mig, jeg skulle opsætte deres lille netværk til JOBSØGNING. Efter 1,5 uges tid kom de computers, som skulle være opsættet i deres netværk. Hvad tror I, det var for nogle maskiner? Og ja, det var rigtige SPILLEMASKINER også med HDMI udgang, suppleret med 24 tomme skærme. Jeg var sku shockeret, de maskiner, ifølge personalet, skulle kun bruges til at søge job på nettet. Personalet påstod, at det var ikke mening, at nogen skulle enten spille eller se HD films på de computers. Der kunne være sparet mindst halvdelen af de penge, der var brugt på disse computers. Da jeg henvendte mig til personalet med et logisk spørgsmål, hvem er det, der står for kommunale indkøb, og om kommunen har måske overvejet at skifte sine rådgiver, fordi de må være fuldstændig ukompetente, hvis de har anbefalet at købe disse computers til at bare kunne søge på nettet, fik jeg et typisk offentlig svar: DET ER LIGE MEGET. 

Og lige til sidst. Da jeg var færdig med netværks opsætning, skulle nye kontoer åbnes på hovedserveren. Hvor lang tid tror I det tager for SKI? 25 dage!!!!!

Sikkert dejligt offentlig system vi har, hvor staten sparer på de syges velfærd og bruger pengene på udstyrer, som de har ikke en gang brug for!

Hilsen og God Søndag.

Nazar

Kan nikke genkendende til inkompetencen fra dette.

Jeg er ved at tilbyde en mand virksomhedspraktik men efterfølgende ansættelse (hvis det går vel). Men jeg kan ikke få jobkonsulenterne til at vende tilbage hverken på telefonisk eller mail henvendelser. Mails sendt igår er ikke distributeret en arbejdsdag efter. Det er så uanstændig hvor uproffessionelt det er

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)