medlemmers egne sider med inbakke, galleri og andre funktioner
- siden er som bilgalleri.dk med samme funktioner , el som facebook blot meget mindre self
De 5 ovenstående linjer siger mig at du ihvertfald ikke skal hoppe på noget under 20k - 20k er alt efter time pris en 40 timers arbejde ca. - man laver ikke webdesign fra bunden og implementere det ud over så bred en platform med installationer, opsætning og tilpasninger på så lidt tid.
Skal det være et realistisk projekt hvor de behov du stiller for dagen skal imødekommes så er et budget på noget der nærmer sig 100.000 nok betydeligt mere realistisk - i en løsning du bliver tilfreds med i længden med professionelle folk på.
er det ikke muligt at starte med cms løsninger/skabeloner og så senere hen udvide når økonomien er der?
hvorfor kan man ikke bruge jomla løsningerne til siden?
det forstår jeg nemlig ikke helt.
er det fordi man så ikke kan opdatere siderne?
jeg prøver at blive klog på mulighederne en jeg forstår det ikke.og jeg kommer ikke videre før en ærlig person svarer mig (Når jeg spørger de dyre drenge, kan hele min ide kun laves fra bunden, når jeg spørger freelancerne i den billgere ende, mener det at det er dumt at betale så mange penge for noget som der finders skabeloner til og kan gøres billigt - hvad skal man tro?)
Du kan fint bruge Joomla - og det at du bruger Joomla og vælger f.eks. udvidelser som vi har lavet gør at du rent prismæssigt kan komme i gang meget billigere end ellers.
Derfor vil en færdig realistisk løsning så nok ende i et per 100 timers arbejde alt inkl.
Hvis du mener at du har tænkt dig at lave et projekt der kan gøre ovenstående med en standard template og lidt standard komponenter osv. uden tilpasninger så tror jeg du gør regning uden vært.
Et system som du beskriver kodet op fra bunden vil koste meget mere end 200.000 kr - Ja du kan da sikkert finde nogle der kan levere det til 200.000 kr - men skal det for alvor være pudset af og fungere hele vejen igennem så forsvinder 200.000 kr på sådan en funktionalitetsbase altså hurtigt.
Når det er sagt så kan du jo godt lave et proof of concept site få et webhote med joomla - køb et abonnement på nogle joomla udvidelser der kan noget af det du skal bruge og find en joomla template og så må du jo bruge den funktionalitet og det udseende du får stillet til rådighed her - så kan du også komme billigt i gang.
Det har bare meget lidt med en færdig løsning der fungerer optimalt at gøre :)
først og fremmest vil jeg lige sige at både de dyre og de billige laves i CMS løsninger, du mener vel at de billige laves i open source CMS løsninger?
der ud over ser jeg faktisk tit at løsninger som er baseret på open source kommer til at koste mere end specialbyggede, eller delvist specialbyggede løsninger. problemet med fx open source er at det rigtig tit bliver dyrere i længden da det kræver mere tid for programmøren at tilpasse og/eller specialprogrammerer noget til løsningen. det er nemlig ikke altid så ligetil at specialprogrammerer ting i open source løsninger. og derfor betaler man mere i længden for en open source løsning.
med specialbyggede eller delvist specialbyggede løsninger er det så det omvendte, man betaler lidt mere til en start, men til gængeld er det billigere at få lavet og opdateret specialløsningen med nye funktioner, netop fordi man tænker på en anden måde, og opsætter tingene på en anden måde end open source løsninger. ud over det er det sådan at man med special løsninger får funktioner lavet som du vil have dem, mens man i open source tit enten må nøjes med eller betale en god sum for at få det som man vil have det.
Det er svært at sige helt eksakt hvad du skal vælge, men gå efter en løsning som er af god kvalitet, det kommer du længst med.
Et system som du beskriver kodet op fra bunden vil koste meget mere end 200.000 kr - Ja du kan da sikkert finde nogle der kan levere det til 200.000 kr - men skal det for alvor være pudset af og fungere hele vejen igennem så forsvinder 200.000 kr på sådan en funktionalitetsbase altså hurtigt.
ikke helt... men ud over det så et system som ikke er kodet fra bunden kan også komme der op af, bare tag dynamicweb.
jeg er adskillige gange hoppet i denne her de tilbyder alt for 20.000 kr. man kan holde lange samtaler , de lyder ekstrem troværdig ,med det holder ikke , jeg ender altid med ingenting , dog vil jeg tro du ender erkender det om noget stykke tid og er måske blevet 20.000 kr. fattigere og der er gået længere tid før du er begyndt på dit projekt
prøv lidt at kigge på min side , der er ved at blive bygget webshop , logo ind til profiler og unikke bookinger formular som stripper selv laver faktisk ser det ud til at lykkes nu , med skal også af med 72.000 kr. , det tror jeg du ikke kommer under for med en kravliste med facebook mv. , dette beløb med en side med denne kravspecifikation , som du har lavet ,
jeg tror mere det kommer til at koste 100.000 kr. eller mere med din side
held og lykke med projektet
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
medlemmers egne sider med inbakke, galleri og andre funktioner
- siden er som bilgalleri.dk med samme funktioner , el som facebook blot meget mindre self
De 5 ovenstående linjer siger mig at du ihvertfald ikke skal hoppe på noget under 20k - 20k er alt efter time pris en 40 timers arbejde ca. - man laver ikke webdesign fra bunden og implementere det ud over så bred en platform med installationer, opsætning og tilpasninger på så lidt tid.
Skal det være et realistisk projekt hvor de behov du stiller for dagen skal imødekommes så er et budget på noget der nærmer sig 100.000 nok betydeligt mere realistisk - i en løsning du bliver tilfreds med i længden med professionelle folk på.
Tak for kommentaren Ronni.
Vil godt lige understrege at jeg tilbød manden en snak og ikke et website til 20k, jeg er fuld ud klar over hvad der skal lade sig gøre for 20k, og min vejledning ville også ha gået på at "Starte" op i Joomla, som han nu selv er kommet ind på.
Hvem har skrevet noget som helst om hvad du mente? Jeg svare ham på hans spørgsmål ud fra min vurdering af det han spørger om - det har _intet_ med dit indlæg at gøre.