Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern harddisk?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ved at købe mig en ekstern harddisk og er mega i tvivl om hvilken model jeg skal vælge. Den skal kun bruges til back up måske nogen kender en anden og bedre løsning?

/allan

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:04

DesignYOU:
Hej alle

Jeg er ved at købe mig en ekstern harddisk og er mega i tvivl om hvilken model jeg skal vælge. Den skal kun bruges til back up måske nogen kender en anden og bedre løsning?

/allan

Hej Allan,

Jeg vil aldrig anbefale en ekstern USB harddisk som eneste eller primære backup-medie - i hvert fald ikke af forretningskritiske data. Smile

I stedet vil jeg anbefale dig at få en god aftale med en leverandør af online backup.
Derved sikrer du, at de vigtige data gemmes sikkert på en ekstern lokation.

Men er det en USB harddisk, du er ude efter, kan jeg anbefale en WD Elements Portable WDBAAR5000ABK - harddisk - 500 GB - Hi-Speed USB harddisk. Det er en lille 2.5" harddisk, som ikke kræver egen strømforsyning.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:06

Hej John

John Nielsen, Nielco IT :
Jeg vil aldrig anbefale en ekstern USB harddisk som eneste eller primære backup-medie

Kan man miste data eller ?

WD Elements Portable WDBAAR5000ABK - harddisk - 500 GB - Hi-Speed USB harddisk.

Den tjekker jeg lige ud.

/allan

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:15

DesignYOU:

Ja, en ekstern harddisk er jo bare en almindelig harddisk pakket ind i et plastik kabinet.
Harddiske er mekaniske enheder - og derved slides de. Hardiske er magnetisk påvirkelige og bliver ofte udsat for utilsigtede slag og rystelser, når de tages op af tasken eller lignende.

En USB harddisk er et flytbart medie, som kan bruges til at flytte data fra et sted til et andet eller fungere som mellemstation mellem to eller flere computere.

Et solidt og sikkert backup medie er de i hvert fald ikke. Smile

Jeg har set mange eksempler på brugere, som har benyttet en USB harddisk som eneste backup medie.
Ved indbrud er både computer og USB harddisken så forsvundet, og brugerne står på bar bund uden mulighed for at reetablere data.
Det er da elendig situation at havne i.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:16

DesignYOU:

Ja. De fleste tager jo backup for at undgå at miste data hvis computeren dør. det som de fleste glemmer er at en ekstern harddisk også kan dø. derfor er det altid den bedste løsning at finde en online backup løsning.

Du kan selvfølgelig også finde en løsning hvor du tager en netværks harddisk med 2 harddiske i og spejler dem, så skal netværksharddiken eller begge harddiskene i den stå af. for at man mister data.

Det sikreste er dog klart en online løsning.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:28

Michael R. Gertz:
Det sikreste er dog klart en online løsning.

Helt enig med Michael. Yes

Der findes mange leverandører af online backup.

Så du skal du bruge noget professionel online backup til din virksomheds data, kan du prøve at spørge "Fader Google" om professionel online backup, så finder du nok en eller flere, der kan løfte opgaven. Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:31

Jeg har set mange eksempler på brugere, som har benyttet en USB harddisk som eneste backup medie.
Ved indbrud er både computer og USB harddisken så forsvundet, og brugerne står på bar bund uden mulighed for at reetablere data.
Det er da elendig situation at havne i.

Jeg ser problematikken, men har lyst til at vende den om og forstille sig at det firma jeg hyre lukker - eller bliver angrebet af hacker .... skal der sikres den vej koster det kassen - så man skal vej opveje sine data' s værdi kontra hvor meget man spytter i ?

/allan

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:45

DesignYOU:
Jeg ser problematikken, men har lyst til at vende den om og forstille sig at det firma jeg hyre lukker - eller bliver angrebet af hacker .... skal der sikres den vej koster det kassen - så man skal vej opveje sine data' s værdi kontra hvor meget man spytter i ?

/allan

Ved en professionel og sikker leverandør af online backup bliver dine data gemt geografisk redundant og ligger i øvrigt i krypteret form.

Jeg forstår bestemt godt din bekymring. Det er jo de samme forhold, som alle virksomheder med outsourcet hosting af hjemmesider, hostet exchange og backup bør være opmærksomme på.

Find mig på LinkedIn

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:46

Jeg kan kun give de andre ret - kig på muligheden for online-backup.

Jeg har hørt følgende tommelfingerregel flere gange: Data bør ligge mindst tre steder og på mindst to forskellige medier.

Overvej hvad der sker, hvis dine virksomhedslokaler brænder ned til grunden eller der kommer indbrud....

Jeg har kollegaer (software-ingeniører), som bruger www.carbonite.com, og den ville jeg også vælge. Prisen er skallede $55 pr. år....Der findes et hav af online-backup-sites, så der er sikkert mange useriøse i blandt.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:55

Fotograf Carsten Olsen:
Jeg har kollegaer (software-ingeniører), som bruger www.carbonite.com, og den ville jeg også vælge. Prisen er skallede $55 pr. år....Der findes et hav af online-backup-sites, så der er sikkert mange useriøse i blandt.

Det lyder billigt for ubegrænset kapacitet.
Hvor længe gemmer de slettede og ændrede data? Smile

Hvis jeg kommer til at slette en fil i dag og først opdager det om en uge.. kan jeg så hente filen fra min backup hos dem?

Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)