Nedenfor betingelserne for at få dagpenge samtidig med at man driver bibeskæftigelse. Jeg er enig med Espressp. Jeg synes det er værd bemærke at arten og omfanget af virksomheden er en af de parametre som indgår. Man kan eksempelvis udmærket have en selvkørende webshop, der ikke kræver meget arbejde, hvis eksempelvis købsprocessen og ordrefunktionen er automatiseret.
For at vi kan vurdere, om du opfylder betingelserne, skal du give os oplysninger om:
|
Espresso:Tonny Skov Pedersen:Hej
Det er helt korrekt, at det er arbejdsindsatsen, der er afgørende, men problemet opstår i den situation, hvor du som hovedaktionær i et selskab uden ansatte, hvor selskabet har en omsætning og indtjening, så vil anskuelsen være, at det kan et selskab ikke alene.
Det hænger ikke sammen med at selvsamme SKAT mener, at man ikke må udtage løn fra et investeringsselskab. Her mener SKAT, at det kræver en meget begrænset arbejdsindsats.
Hej
For en god ordens skyld har jeg lige kigget på et dagpengekort, se link http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:oILYrf7lKa4J:www.adir.dk/graphics/informationsprodukter/blanketter/AR272/AR272_2008_01.pdf+dagpengekort&hl=da&gl=dk&sig=AHIEtbSN2sQW2X3nVMlC3Fejc_lfJ7IpMA , hvor det fremgår af punkt b) i vejledningen
b) Selvstændig virksomhed
Alt arbejde ved selvstændig virksomhed skal oplyses, uanset hvornår det er udført, uanset om virksomheden drives i selskabsform eller i din ægtefælles navn, og uanset om virksomheden giver overskud.
Så om det hænger sammen eller ej, det ved jeg ikke, men det er reglerne jvf. dagpengekort som udgivet af arbejdsdirektoratet.
Hilsen