Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra USA inkl. told?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi har netop bestilt nogle varer fra den europæiske distributør af et amerikansk produkt. Vi får så en faktura fra det amerikanske selskab, og ikke det europæiske. Det undrer mig, da varerne er i Europa, så jeg kontakter dem, for at høre om vi ikke kan få en faktura udstedt af et europæisk firma, så vi ikke skal betale told.

Herefter får jeg så følgende svar:

"You don't need to worry - the goods are already landed in the EU, the price you're
paying includes the EU duty "

Er det mig der har misforstået hvornår man skal betale told? Jeg troede at tolden afhænger af hvilke land firmaet tilhører, og ikke hvor produkterne bliver afsendt fra.

Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Er det mig der har misforstået hvornår man skal betale told? Jeg troede at tolden afhænger af hvilke land firmaet tilhører, og ikke hvor produkterne bliver afsendt fra.

Hej Morten

Grundlæggende så ja, så har du misforstået det. Told udløses, når varen passerer ind over EU's ydre grænse.

Hvordan de har "kringlet" at kunne sælge dig varerne fra det amerikanske selskab (der er en momsproblematik) skal jeg lade være usagt - men det kan sagtens sættes op.

Men det er nok det, der forvirrer dig, at du køber en vare, der befinder sig i EU, af nogle amerikanere som umiddelbart ikke er momsregistrerede i EU. Det hænger jo ikke sammen i vores normale optik.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)