Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdifastsættelse for forretningsplanen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal igang med at lave en forretningsplan for en tømrer, som er har en forretning han har drevet i 5 år, men uden en egentlig forretningsplan. Min opgave består så i at udarbejde den for ham - Men hvad kan jeg tage for mit arbejde?

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:41

Hvad skal forretningsplanen bruges til..? Er det til banken for ny kreditvurdering eller....

Jeg ville lave en fast pris for et aftalt omfang af rapporten.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:42

Du må jo regne udfra en timeløn som du mener er rimelig, og så anslå hvor lang tid du skal bruge på opgaven.

mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Hej

Det afhænger jo også af, hvor omfattende den skal være, og ikke mindst om der skal tilføjes forskellige budgetter i forretningsplanen.

Men anslå en timepris, og prøv et forsigtigt overslag over det forventede tidsforbrug.

Hilsen

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 08:17

Hej

Time prisen for dit arbejde bør være dit udgangspunkt.

Hvis din tømre har lidt svært ved at se værdien i dit arbejde - ift. den pris du når frem til (gætter på at det kunne være en del af grunden til at du spørger), så overvej om du kan bygge et succes kriterie ind i din prisfastsættelse.

F.eks. et beløb (eller %-andel) der udløses hvis banken yder lån, 1 års målsætning opnåes..... osv.

På den måde vil du kunne binde din værdi op mod hans værdi (no-cure-no-pay).

Claus

http://forretningsplanen.blogspot.com

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:17

Den strategi vil jeg føre

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:00

Under antagelse at der er tale om en basal forretningsplan til en traditionel tømrervirksomhed (ikke vækst-, opfindelsesbaseret og lignende), så skulle det kunne gøres for kr. 10.000. Hvis du har skrevet en forretningsplan før, så har du også visse sproglige formuleringer og strukturer du kan genbruge.

Jeg ville dog anføre et forbehold for uventede forhold, som fx. ikke på forhånd nævnte lig-i-lasten, ala skjult gæld og lignende, svigtende marked, og lignende, som du dermed ikke vil kunne håndtere i din plan.

Som en personlig sidebemærkning er jeg dog uforstående overfor, at han ikke selv skriver den. Det er min erfaring, at købte forretningplaner ofte ikke opnår det de skal bruges til.

Dbh. Aleksander

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:15

Hej Talentinvestor.

Jeg er enig i andres indlæg; Hvis du har lavet nogle stykker før, så må du kunne genbruge en del formuleringer.

Undertegnede tilbyder dette for 4995,00 kr. ex.moms, men denne pris bygger også på mange års erfaring med udarbejdelse af forretningsplaner (uden overhoved at være arrogant eller selvhøjtidelig). Indgående erfaring med området, gør det også nemmere at overskue/definere stærke/svage sidder ved projektet/konceptet/forretningen.

God arbejdslyst.

Mvh Thor Mønsted

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)