Grunden til, at jeg påpeger dette med bindestregen er, at jeg i sin tid brugte navnet 'energi-butikken', og det gik ikke, for energibutikken (uden bindestreg) var et registreret navn.
En anden ting er, om vedkommende der allerede har domænet 'halvpris.dk' ikke også har fået dette navn registerert i selskabsstyrelsen. Får hvis det er tilfældet, så kan du nok ikke bibeholde dit navn, selvom du har en bindestreg.
Udtrykket "Halv Pris" er et hverdagsord, og tvivler på at du kan varemærkebeskytte det på nogen måder...
Det er ipod kabler som ikke er 100% orginale, men der er garanti for det er præcis det samme produkt, ved ikke om man kan kalde det et ripoff, men ikke et billigt ripoff. Kvaliteten følger jo efter prisen på produktet. Så hvis du havde fx produktet ved siden af hinanden vil de ligne og føles på samme måde og have samme virke måde. Så i princippet som du siger hvis suziuki sagde at de havde lavet en kopi af ferraris bil som er præcis den samme, bare til en halvpris?
Det er ipod kabler som ikke er 100% orginale, men der er garanti for det er præcis det samme produkt, ved ikke om man kan kalde det et ripoff, men ikke et billigt ripoff. Kvaliteten følger jo efter prisen på produktet. Så hvis du havde fx produktet ved siden af hinanden vil de ligne og føles på samme måde og have samme virke måde.
Så det du egentlig siger er, at du vil markedsføre en efterligning, som værende ½ pris af original produktet... Uden at være ekspert på området, så tvivler jeg på, at den er helt efter bogen...
Casper Birch Buchberg:
Så i princippet som du siger hvis suziuki sagde at de havde lavet en kopi af ferraris bil som er præcis den samme, bare til en halvpris?
Hvad ville du så vælge
Ferrarien for det er den som har brandet og navnet...
shopnord, er et sammensat ord, som hver især ikke kan registreres, men som sammensat kunne det altså, idet det blev registreret som varemærke.
Men der er da ikke andet end at prøve med halv-pris / halvpris.
Forskellen er jo at halvpris eller halv pris er et hverdagsord, som bruges af butikker mm i forbindelse med udsalg osv... Så derfor tvivler jeg stærkt på, at der kan laves nogen former for varemærkebeskyttelse af udtrykket...