Hej f4i Uha stavefejl kan være rigtig gode at bruge, hvis man blot er bevidst om sine stavefejl. At lave stavefejl i søgeordslisterne er helt normal og er noget man virkelig kan adskille sig fra sine konkurrenter med. Det ikke altid en god ide at have stavefejl i annonceteksterne, da mange mennesker bliver stødt af dette. Skal der laves stavefejl i annonceteksten, så skal det være fuld bevidst - lad mig give et eksempel. For mange år siden, da Google næsten var en lille baby, var der en tysk bilforhandler som gerne vil gøre sig opmærksom via Google Adwords, for at tiltrække nogle kunder til butikken. De prøvede selv at stille diverse kampagner op, men klikpriserne var ekstremt høje og nærmest ikke til at betale. De besluttede derfor en dag, at hyre en Adwords mand, som skulle kigger sagerne igennem. Han brugte en del dage på at tjekke deres nuværende konto igennem og se hvad der kunne gøres anderledes. Da bilfohandleren udelukkende solgte BMWér fik Adwords manden den geniale ide. Istedet for en masse søgeord med BMW, brugte han også BMV (altså med V istedet for W). Det var en klar stavefejl, men det viste sig inden længe, at rigtig mange mennesker faktisk troede at BMW staves BMV. Da konkurrenterne ikke havde lugtet lunten, fik den lille bilforhandler tons vis af besøgende til rigtige lave klikspriser, hvilket gjorde den lille bilforhandler til et kæmpe hit. Ja historierne er nok en af de store, men tænk i samme baner når du laver din Adwords markedsføring. Er der nogle søgeord du kan skille dig ud ved, som kunden søger efter og som konkurrenten ikke bruger, så kan du tro du kan få "billige" kunder ind. Hver derfor ikke bange for at bruge stavefejl, men gør det meget bevidst og hold øje med konverteringsraten på dem. God jagt på stavefejl, det bare med at komme derud af |
LouiseL:Jeg arbejder som korrekturlæser. For mig at se har Google absolut intet imod stavefejl;)
hahahaha... den var god :-)
Ja jeg tror sku heller ikke de kan tillade sig at "straffe" dig.
Mvh Omar