Kære Aminoer Jeg kunne ikke komme i tanke om andre, som jeg vil dele dette med først. Jeg modtog i går aftes den anmeldelse af min kommende bog "Håndbog for ildsjæle", som jeg havde spurgt den fantastiske kvinde, Lise Egholm, om hun ville lave. (Hun er skoleleder på Rådmandsgade skole på Nørrebro og en fantastisk ildsjæl). Nu glæder jeg mig bare til, at grafikeren bliver færdig, så jeg kan gå i trykken:-) Prøv lige at læse:
Endelig en bog om noget så spændende og så dejligt som ildsjæle! Hvad er de egentlig for nogle? Hvordan holder de til det? Vi kender dem alle steder fra: Fra sportsklubben, grundejerforeningen, genbrugsbutikken, men også fra stillinger både i det offentlige og i det private erhvervsliv. Bogen her henvender sig til os alle. Ildsjælene er dem, der VIL noget med det, de laver. Det er dem, der GØR en forskel. De knokler, ikke for egen vinding, men for den sag, eller de mennesker, de brænder for. De har noget "på hjerte", og de kan ikke lade være. Det at yde en særlig indsats, er deres benzin, er det, der giver blus på det indre bål! Det er det, der får ildsjælene op hver eneste morgen! Desværre kan den, der brænder, også brænde ud. I bogen er der også råd om stress og om udbrændthed. Man kan læse om det hele i Tommy Krabbe Andersens dejlige bog, som er til at blive klog af. Og i særdeleshed glad af! Han skriver let og flydende, og bagefter har man en større forståelse af ildsjælenes natur, og viden om, hvilke typer, der findes. Hvis man befinder sig i et job med en eller anden ledelsesfunktion, er der også mange gode vinkler at finde her. Det er en rigtig god bog, skrevet af èn, der både teoretisk og fra egne erfaringer, ved, hvad han taler om. Ildsjæle er i høj grad med til at "kitte" vores samfund sammen. Læs bogen og styrk din egen ildsjæl! Lise W. Egholm Skoleinspektør, Rådmandsgades Skole, Nørrebro. |
tillykke med det - super god anmeldelse og god idé til en bog :)
jesper