Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbreve der virker

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/6/2005 7:59:47 PM Forfatter: Finn
Vi bruger på nuværende tidspunkt ikke nyhedsbreve. Efter at have læst i denne tråd, lyder det som en stor fejl. Er der nogen, som kan anbefale nogle gode og billige værktøjer til håndtering af nyhedsbreve med automatisk til- og afmelding.
Finn

Jeg vil lige hive Finn''s spørgsmål frem igen. Pt. betaler jeg for den automatiske til- og afmelding. Prisen ligger på 139 kr. pr. måned. Det er for en liste optil 10,000 emails. http://www.scannet.dk/order.asp?type=maillist

Udsending af et nyhedsbrev kan sagtens dække den omkostning, men det ville da være rart at kunne finde det billigere. Alternativt finde noget til samme pris, men som indeholdt langt flere muligheder end det jeg pt. gør brug af.

Hvad bruger I, hvad koster det og hvorfor har I valgt netop det produkt I har?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:19

Hej

Jeg er newsletter-junkie, jeg tror jeg lige nu er subscriber af ca. 20 styks. Både fra folk der sælger produkter og folk der yder services.

MINE FORSLAG ER MÅSKE IKKE KVIKT TIL ALLE ERHVERV!  Men med lidt kreativ manipulation burde det nok komme hen i de fleste tilfælde... Jeg har ikke selv lavet newsletters endnu, men jeg ved hvad jeg kan li at få i min mailbox

Noget af det jeg har set folk er glade for, er at man "deltager". Dvs. newsletters med fx. FAQ, som så bliver posted i næste newsletter. Så kan man altid linke til forskellige salgs-temaer, hvis det indgår i spørgsmålet. Jeg tror det er en god ting, at forbrugerne føler sig lagt mærke til.

Derudover INDBYD til inputs om hvad diverse newsletters skal handle om og skriv om det der bliver bedt om, fx gennem en survey (der skal gerne være en fortjeneste ved det af én eller anden art. Uanset hvor plat fortjenesten egentlig er, så ser det ud til at mange hopper på det), som man så kan fuske andre ting ind i også. Så kan man være sikker på, at man ved hvad folk vil vide, og det burde både holde på subscribers og det kan give go succes via viral marketing. Det sparer også for en masse stress om at komme på ting at skrive om, så gældes det bare om at holde sig informeret. Ellers kan man jo pænt komme til at "overse" en henvendelse, hvis man ikke lige ved noget om det (ik pænt sagt.. shame on me, men det er uanset hvad en mulighed). Der findes andre end mig, der er informationsjunkier.

En anden ting, som jeg ved JEG er glad for, er forskellig information fra forskellige folk. Jeg subscriber på et, der nogle gange kører interviews med andre folk i samme/relaterende branche. Så hvis man har et software-selskab (jeg kalder det lige XYZ) som sælger video-redigerings-software, kan man få en reklame-mand til at fortælle om hvordan man producerer de bedste jule-videoer hvor der bruges de samme teknikker, som i reklamebranchen (det er jo næsten aktuelt...), selvfølgelig har XYZ det software, som kan det reklame-manden sidder og fortæller om. Og så altid tilbyd interviewet i et pdf-dokument, som så kan hentes på siden, som selvfølgelig har masser af gode tilbud! Eller noget... den her er lidt svær at forklare... Mit eksempel er ikke det bedste, men jeg håber min point er klar...

Derudover så er det man skiver i "emne"-feltet på emailen ret afgørende. Det sætter lissom en attitude-standard.  Jeg HADER newsletters, som starter med KØB!  Jeg hopper gladeligt i al det der inkluderer udtryk som "FREE", "IMPORTANT", "YOU WON''T BELIEVE THIS", "THIS IS INCREDIBLE", "SHOCKING", "GIFT", "BONUS", "SORRY", "SPECIAL OFFER/REPORT"... og hvad man ellers lige ellers kan finde på af den slags... Og det viser sig så senere at der ofte er noget at købe. Men jeg åbner og læser!  Det virker godt på mig, bare spørg min bank... 

Det er en go ting at newsletters skrives "personligt", dvs med fornavn. Det er et eller andet psykologisk "crap" med at "bonde" med den individuelle kunde. Man kan få autoresponders, hvor det personlige navn indsættes i hver mail (jeg har IKKE selv afprøvet det endnu).

Har man ét enkelt produkt/service man tilbyder (jeg ved ikke om det gælder for flere ting ad gangen), så skal folk gerne påmindes om det ca.5-7 gange før de køber... igen fx et nyt software, hvor der laves 7 forskellige features (fx. tutorials delt op i 7) hvor folk så får dem smidt i deres mailbox 7 gange. Bare vær sikker på at folk har tilladt det. Jeg er personligt ikke glad for mail-snatchers... Jeg subscriber gerne på dem, som jeg selv skal signe mig op til.. Det giver desuden også en bedre målrettet standard, når sælgeren ved, at de folk der har subscribet er interes
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:56

Jeg faldt lige over denne interessante tråd. Pt sender jeg nyhedsbreve ud ca. hver 5 dag, og jeg mærker et tydeligt øget salg som topper på dagen den udsendes og så herefter sløjer af.

Jeg er igang med at skifte design og CMS system til et fra de meget omtalte Scannet. I den forbindelse kigger jeg lidt efter et nyt nyhedsmailsystem, som giver lidt flere muligheder end hvad Scannet''s kan tilbyde. En meget vigtig faktor for mig er f.eks. at hver enkel bruger skal kunne vælge sig ind på områder som han/hun er interesserede i at høre om. Jeg sælger ventetøj, børnetøj, legetøj osv. - Kunder der ikke er gravide er således ikke interesserede i at høre om ventetøj. De løsninger som jeg har kigget på bliver meget dyre da jeg skal udsende ca. 12.000 mails om måneden. Er der nogen af jer som kender et godt system, som i kan anbefale?

Anitta
Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:13

Groft sagt kan man vel inddele nyhedsbreve i tre typer:

- produktorientere (køb)
- virksomhedsorienterede (det sker i min virksomhed)
- brancheorienterede (det sker i branchen)

De bedste jeg modtager formår at nå alle niveauer uden at være for lange.

----

Er der nogen som har positive erfaringer med udsendelse af e-mails til kunder som IKKE har tilmeldt sig men som man i kraft af samhandel er berettiget til at sende e-mails ud til?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:33
Dato: 4/5/2006 2:55:36 PM
Forfatter: Anithus

Jeg er igang med at skifte design og CMS system til et fra de meget omtalte Scannet. I den forbindelse kigger jeg lidt efter et nyt nyhedsmailsystem, som giver lidt flere muligheder end hvad Scannet''s kan tilbyde. En meget vigtig faktor for mig er f.eks. at hver enkel bruger skal kunne vælge sig ind på områder som han/hun er interesserede i at høre om. Jeg sælger ventetøj, børnetøj, legetøj osv. - Kunder der ikke er gravide er således ikke interesserede i at høre om ventetøj. De løsninger som jeg har kigget på bliver meget dyre da jeg skal udsende ca. 12.000 mails om måneden. Er der nogen af jer som kender et godt system, som i kan anbefale?

(ADVARSEL: Reklame for egen løsning )

Nu er det svært at vide hvad din defination af "meget dyre" er, uden nogle specifikke tal, men umiddelbart så kan du med eBrev (som jeg bl.a. står bag) nå en pris på omkring 720 kr om måneden for de 12000 e-mails. Det er beregnet ud fra at købe forsendelser for et helt år på en gang (8.640 DKK), hvormed det bliver billigere i det lange løb. Det giver en stykpris på ca 6 øre pr udsendt e-mail.

I det er inkluderet det vi kalder B-frimærker som også måler statistik på visninger, klik på links m.v. Det kan gøres billigere hvis du ikke ønsker at lade systemet måle statistik, men selv vil indsætte statistikmåling fra 3. part.

Hvis du vil vide mere er du altid velkommen til at tage fat i os på www.ebrev.info
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:53

Hej

Først. Det er en rigtig fed tråd, for det er jo af utrolig vigtighed med nyhedsbreve. Mange bruger meget tid på at forøge mængden af modtagere ved at ringe rundt, lave tilmeldinger til arrangementer, m.m. og når det så kommer til stykket, så er nyhedsbrevet ikke optimeret, og man får ikke valuta for den meget tid, man har brugt.

Jeg arbejder meget med nyhedsbrev, og her er da i hvert fald lige et par af de ting, jeg har samlet op. For det første er jeg helt enig med Martin i, at det er bedst midt på ugen og i dagtimerne. Og skal man være helt pertentlig, så har jeg læst, at tirsdag og torsdag skulle være de to bedste dage (ved ikke, hvorfor de er bedre end onsdag) og angående timerne, så skal det helst være 10-11 eller 13-14. Altså ikek om morgenen, hvor der er mange mails eller lige efter frokost, hvor der faktisk alligevel sagtens kan løbe 10 mails ind fra 12-13 eksempelvis.

Og så er en af mine erfaringer, at man skal have nogle forskellige retninger, som henvender sig til forskellige mennesker. I Athenas, som jeg driver, lever vi af at formidle foredragsholdere. Derfor er vores hovedboks omhandlende nye foredrag og foredrasgholdere. Samtidig har vi til højre en reklame for et gratis foredrag en gang om måneden, som er så ofte nyhedsbrevet kommer. Så kan man altid binde dem til sig som kunder, når de møder op, og samtidig bliver de præsenteret for de nye foredragsholdere. Og så har vi en tredje boks med rabatter på foredragsholdere, som netop virker den måned. På den måde rammer vi bredt, læserne får noget konkret ud af det - de kan komme til gratis arrangementer, som andre ikke kan, og de får rabatter, som ikke reklameres for på hjemmesiden. Det giver værdi, som giver loyale kunder - og det er ikke noget trick - det er simpelthen bare kundepleje, og det kan vi jo alle lide.

Jeg håber, at nogen kan bruge noget af det som inspiration ;-)

Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
Athenas
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)