|
Hej
Jeg er newsletter-junkie, jeg tror jeg lige nu er subscriber af ca. 20 styks. Både fra folk der sælger produkter og folk der yder services.
MINE FORSLAG ER MÅSKE IKKE KVIKT TIL ALLE ERHVERV! Men med lidt kreativ manipulation burde det nok komme hen i de fleste tilfælde... Jeg har ikke selv lavet newsletters endnu, men jeg ved hvad jeg kan li at få i min mailbox
Noget af det jeg har set folk er glade for, er at man "deltager". Dvs. newsletters med fx. FAQ, som så bliver posted i næste newsletter. Så kan man altid linke til forskellige salgs-temaer, hvis det indgår i spørgsmålet. Jeg tror det er en god ting, at forbrugerne føler sig lagt mærke til.
Derudover INDBYD til inputs om hvad diverse newsletters skal handle om og skriv om det der bliver bedt om, fx gennem en survey (der skal gerne være en fortjeneste ved det af én eller anden art. Uanset hvor plat fortjenesten egentlig er, så ser det ud til at mange hopper på det), som man så kan fuske andre ting ind i også. Så kan man være sikker på, at man ved hvad folk vil vide, og det burde både holde på subscribers og det kan give go succes via viral marketing. Det sparer også for en masse stress om at komme på ting at skrive om, så gældes det bare om at holde sig informeret. Ellers kan man jo pænt komme til at "overse" en henvendelse, hvis man ikke lige ved noget om det (ik pænt sagt.. shame on me, men det er uanset hvad en mulighed). Der findes andre end mig, der er informationsjunkier.
En anden ting, som jeg ved JEG er glad for, er forskellig information fra forskellige folk. Jeg subscriber på et, der nogle gange kører interviews med andre folk i samme/relaterende branche. Så hvis man har et software-selskab (jeg kalder det lige XYZ) som sælger video-redigerings-software, kan man få en reklame-mand til at fortælle om hvordan man producerer de bedste jule-videoer hvor der bruges de samme teknikker, som i reklamebranchen (det er jo næsten aktuelt...), selvfølgelig har XYZ det software, som kan det reklame-manden sidder og fortæller om. Og så altid tilbyd interviewet i et pdf-dokument, som så kan hentes på siden, som selvfølgelig har masser af gode tilbud! Eller noget... den her er lidt svær at forklare... Mit eksempel er ikke det bedste, men jeg håber min point er klar...
Derudover så er det man skiver i "emne"-feltet på emailen ret afgørende. Det sætter lissom en attitude-standard. Jeg HADER newsletters, som starter med KØB! Jeg hopper gladeligt i al det der inkluderer udtryk som "FREE", "IMPORTANT", "YOU WON''T BELIEVE THIS", "THIS IS INCREDIBLE", "SHOCKING", "GIFT", "BONUS", "SORRY", "SPECIAL OFFER/REPORT"... og hvad man ellers lige ellers kan finde på af den slags... Og det viser sig så senere at der ofte er noget at købe. Men jeg åbner og læser! Det virker godt på mig, bare spørg min bank...
Det er en go ting at newsletters skrives "personligt", dvs med fornavn. Det er et eller andet psykologisk "crap" med at "bonde" med den individuelle kunde. Man kan få autoresponders, hvor det personlige navn indsættes i hver mail (jeg har IKKE selv afprøvet det endnu).
Har man ét enkelt produkt/service man tilbyder (jeg ved ikke om det gælder for flere ting ad gangen), så skal folk gerne påmindes om det ca.5-7 gange før de køber... igen fx et nyt software, hvor der laves 7 forskellige features (fx. tutorials delt op i 7) hvor folk så får dem smidt i deres mailbox 7 gange. Bare vær sikker på at folk har tilladt det. Jeg er personligt ikke glad for mail-snatchers... Jeg subscriber gerne på dem, som jeg selv skal signe mig op til.. Det giver desuden også en bedre målrettet standard, når sælgeren ved, at de folk der har subscribet er interes