Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbreve der virker

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Vildt god tråd her...
M.h.t. blokere billeder og spammere, så må jeg -endnu engang- anbefale Thunderbird i stedet for Outlook (hent den gratis på www.mozilla.org). Ikke blot gik jeg fra 30-40 spammails om dagen til max. 1, men man kan også slå funktionen "blokér billeder fra mails, der ligner spam" til. Som standard er billeder blokeret, men man kan også slå "vis billeder fra xxx@nnnn.dk". Endnu en genial feature ved Thunderbird.

Nå - tilbage til sporet. Jeg elsker html-nyhedsbreve. Det må da også være den eneste måde, hvis man vil forsøge at sælge noget. Man kunne heller ikke forestille sig en Coca Cola-reklame i plain-text, vel??

Derudover vil jeg mene, at regel nr. 1 må være at få nævnt ens web-adresse i de første 5 linjer i nyhedsbrevet. Derudover er andetsteds-omtalte A/B split-tests også en genial idé til at teste sine nyhedsbreve.

Vi har erfaret, at vi sælger mest mandag formiddag (sikkert folk der ikke orker at arbejde mandag morgen) og derfor sender vi ofte nyhedsbreve ud søndag aften/nat, så de ligger klar i indbakken, når folk møder godt uoplagte mandag morgen (men man er jo aldrig for uoplagt til at shoppe, vel?). Men det betyder ikke, at vi altid smider dem afsted om søndagen. Vi har nemlig også det princip at vores læsere jo får vores nyhedsbrev, fordi de er interesserede i nyheder. Derfor får de en hilsen, såfremt der er noget nyt på siden.

Følger med spænding denne tråd
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi bruger på nuværende tidspunkt ikke nyhedsbreve. Efter at have læst i denne tråd, lyder det som en stor fejl. Er der nogen, som kan anbefale nogle gode og billige værktøjer til håndtering af nyhedsbreve med automatisk til- og afmelding.
 
 Finn
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/5/2005 10:43:43 PM
Forfatter: Niklái Nysted
Et af de ting jeg har lært mht. nyhedsbreve, er at man skal undvære at sælge i dem. Man skal bruge nyhedsbrevet til at skabe gode relationer til kunden, ved at informere om diverse ting, f.eks. kunne SpamFigter''s nyhedsbrev indeholde Spamnyheder, gode tips m.m. (Det kunne endda indeholde jokes og lystfiskeritips, det skal bare ikke sælge noget )


Du har helt ret! - og så alligevel ikke. Grunden til jeg skriver det sådan er, at mange mennesker fravælger at sende nyhedsbreve, fordi de ikke tror de har noget at skrive, som folk frivilligt gider modtage. Mange har det indtryk, at folk accepterer at modtage nyhedsbreve, fordi de regner med at få gode tilbud osv. i mængder. Har firma X ikke nogen gode tilbud at sende til modtagerne, ser de altså heller ingen grund til overhovedet at skrive.

Men, som du skriver, så kan man også benytte nyhedsbreve til noget så simpelt som at holde kontakt med kunden. Vores telefonpiger, CityCallCenter (hvorfra Pouline huserer herinde), sender engang imellem et nyhedsbrev til deres kunder, hvor de fortæller lidt om hvad der sker i butikken, om der er kommet nye ansatte osv. På den måde opbygger de et rigtig godt forhold til kunderne, fordi kunderne føler, at pigerne er en del af virksomheden, hvilket jo kun er positivt når de tager virksomhedens telefoner hele dagen. ;)

Nu kommer salgs-delen ind i billedet, for i sidste ende afhænger hvad du bør helt af hvad dine modtagere accepterer. Jeg modtager jænvligt nyhedsbreve fra hardwareforhandlere som PRC-Data, og jeg ville godt nok blive skuffet, hvis de ikke prøvede at sælge mig en ordentlig røvfuld hardware hver eneste gang. Så længe man ikke skjuler formålet med nyhedsbrevet, kan man sagtens tillade sig at prøve at sælge til modtageren - ofte vil denne jo gerne købe? :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan også kun sige, at vi sælger bunker af varer i vores mails. Men man skal da klart tænke sig om.
En af mine venner solgte meget vin via nyhedsbreve. Han havde samlet over 30.000 modtager som selv havde bedt om dem og han solgte typisk vin for 200.000 - 300.000 kr. hver gang han sendte ud.

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
David: Jeg havde kun nyhedsbrevene, man får efter man har købt en vare fra en eller anden, i tankerne da jeg skrev indlægget.
Jeg glemte fuldtstændig "førkøb" nyhedsbreve (Martin, du mangler en flov smiley!)
I mange tilfælde hvor jeg har købt et eller andet online, så kommer der dagen efter en nyhedsmail der prøver at få mig til at købe alle mulige andre varer/ydelser fra dem... det synes jeg er simpelthen for dårligt, og gør at man mister respekten for virksomheden, f.eks. Amazon gør det.
I sådanne tilfælde er det at de istedet skal bruge metoden med kun at sende nyhedsmails ud der holder kontakten ved lige, så når jeg har brug for en eller anden bog, så tænker jeg selvfølgelig først på Amazon.

Mht. "førkøb" nyhedsbreve, hvor kunden faktisk beder om at få tilsendt tilbud, skal der selvfølgelig være en masse tilbud i mailen, men stadig skal der lægges fokus på at få læseren ind på hjemmesiden også. Jeg har haft en virksomhed hvor vi sendte nyhedsmails ud med tilbud, og det viste sig at virke godt. Vi afprøvede det med at lave nogle specielle tilbud der kun var tilgængelie for modtagere af vores nyhedsmail

Det er meget vigtigt at man vurderer meget nøje hvilken slags nyhedsmail hver enkelt virksomhed skal sende ud.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Niklai

Det er cool nok at du vil være så puritansk, men du må så også acceptere at du går glip af rigtig meget salg.
Nyhedsbreve er fantastiske sælgere og selvfølgelige skal man da bruge sine kundeforhold til at sælge mere, alt andet vil da være dumt.
Min erfaring er at enten er folk ligeglade eller også køber de. De få der bliver sure lever jeg fint med.

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Jeg er bare ufattelig dårlig til at formulere mig på dansk

Jeg måtte lige slå "puritansk" op i google Jeg er nok blevet en hel del misforstået. Jeg mener da også at nyhedsbreve er smadder gode til salg, og at man skal bruge dem til det selvfølgelig Jeg kom bare ud at vade i det her specifikke tilfælde med det Amazon og andre til tider gør. F.eks. du køber "Nyhedsbreve for begyndere" en dag, og næste dag kommer en mail fra dem der siger at man kan få "Nyhedsbreve for begyndere" + "HTML Mails for begyndere" for samme pris som du købte "Nyhedsbreve for begyndere" for dagen før.

Det svarer til at du køber en 4x4 med 150HK, og ugen efter ringer sælgeren og tilbyder dig en med 180HK for samme pris.

Det jeg er inde på er psykologien i nyhedsmailene, der er megen forskel fra branche til branche og diverse tilfælder.

Feks. at SPAMFighter sender et nyhedsbrev ud der siger at nu kan man få VIRUSFighter der er lige så god til at fjerne virus som SPAMFighter er til at fjerne Spam, er en skide god idé

Er der ellers nogen der ved om et godt kursus hvor man lærer at skrive (rigtigt formuleret) dansk. Seriøst
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Ahh ok, så er vi enige.
At lave opsalg via nyhedsbreve er nemlig noget der virkelig batter

Dbh Martin
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg vist også har nævnt andetsteds, så har vi også stor succes med nyhedsbreve. Kunderne i vores butik reagerer rigtigt positivt på følgende:

- Nye varer
- Tilbud på gamle varer
- Tidsbegrænsede "handlinger" - oftest tilbud, men kunne i princippet være andet hvor der skulle handles hurtigt for at opnå/ikke undgå et eller andet
 
Omkring udsendelsestidspunktet, så viser vores erfaringer indtil videre at tirsdag formiddag har bedst virkning. Mandag virker det til at folk har for travlt og op til weekenden (og i weekenden) har flok travlt med at komme hjem (eller holde fri).
 
For vores type varer skal det også lige nævnes at html (inkl store farverige billeder) er noget af det vigtigste. Nyhedsmails med tekst har en væsentlig dårligere effekt.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hvad jeg kalder et "guldkorn" Martin

I øvrigt har jeg på fornemmelse, at når vi snakker om internettet kan man snakke om noget der minder om en "mandags effekt"
Starten af ugen er altid den mest besøgte og der hvor der er flest kunder.
 
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)