M.h.t. blokere billeder og spammere, så må jeg -endnu engang- anbefale Thunderbird i stedet for Outlook (hent den gratis på www.mozilla.org). Ikke blot gik jeg fra 30-40 spammails om dagen til max. 1, men man kan også slå funktionen "blokér billeder fra mails, der ligner spam" til. Som standard er billeder blokeret, men man kan også slå "vis billeder fra xxx@nnnn.dk". Endnu en genial feature ved Thunderbird. Nå - tilbage til sporet. Jeg elsker html-nyhedsbreve. Det må da også være den eneste måde, hvis man vil forsøge at sælge noget. Man kunne heller ikke forestille sig en Coca Cola-reklame i plain-text, vel?? Derudover vil jeg mene, at regel nr. 1 må være at få nævnt ens web-adresse i de første 5 linjer i nyhedsbrevet. Derudover er andetsteds-omtalte A/B split-tests også en genial idé til at teste sine nyhedsbreve. Vi har erfaret, at vi sælger mest mandag formiddag (sikkert folk der ikke orker at arbejde mandag morgen) og derfor sender vi ofte nyhedsbreve ud søndag aften/nat, så de ligger klar i indbakken, når folk møder godt uoplagte mandag morgen (men man er jo aldrig for uoplagt til at shoppe, vel?). Men det betyder ikke, at vi altid smider dem afsted om søndagen. Vi har nemlig også det princip at vores læsere jo får vores nyhedsbrev, fordi de er interesserede i nyheder. Derfor får de en hilsen, såfremt der er noget nyt på siden. Følger med spænding denne tråd |
Hej
Vi bruger på nuværende tidspunkt ikke nyhedsbreve. Efter at have læst i denne tråd, lyder det som en stor fejl. Er der nogen, som kan anbefale nogle gode og billige værktøjer til håndtering af nyhedsbreve med automatisk til- og afmelding.
Finn