For ikke mindre end et halvt år siden oprettede jeg i samarbejde med en kollega en ny webshop.
1: Ansøgningsgebyr 3500,- som du skal betale bare for at søge, det er ikke lig med en garanti for at du så for en aftale.
2: En bankgaranti kræver de alt efter hvilken risikogruppe du befinder dig i (hvor der bliver svindlet mest), i vores tilfælde var det IT udstyr, her krævede de den nette sum af en bankgaranti på 100.000. De kiggede ikke på vores personlige værdier, indtægt eller lignende.
Hvis jeg ansøger om en aftale, men der er et par mangler på min hjemmeside som er glippet, og jeg _ikke_ får indløsningsaftalen.
Skal jeg så ansøge igen, efter fejlene er udbedret og betale samme gebyr igen?
2: En bankgaranti kræver de alt efter hvilken risikogruppe du befinder dig i (hvor der bliver svindlet mest), i vores tilfælde var det IT udstyr, her krævede de den nette sum af en bankgaranti på 100.000. De kiggede ikke på vores personlige værdier, indtægt eller lignende.
Hold da op - det var ikke så lidt.
Well, jeg må jo så have været så heldig kun at have haft berøring med kunder der bevæger sig svindelfri zone ;o)
Jeg tænker om der evt. er forskel på personligt ejede firmaer og selskaber? Hvilken af delene var jeres webshop, og ved du noget om hvorvidt der er forskel på hvilken virksomhedsart der er tale om? Altså, kunne man forestille sig at PBS var mere emsig efter garantier hvis der er tale om enkeltmandsfirmaer eller I/S-konstruktioner?
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder
Det er muligt, i dette tilfælde var det et I/Sselskab, det sjove er at jeg før dette IS havde en enmandsvirksomhed hvor jeg kun skulle stille en garanti på 50000. Jeg havde forventet at det var det samme, da jeg aldrig havde problemer før.
Jeg snakkede med PBS om det dengang, og de sagde det var baseret på hvad man handlede med, og hvad risiko der var ved det. Så jeg går ud fra at det er fordi der er mange inden for denne branche der er gået konkurs, vi har bl.a. selv været udsat for svindel på vores side på adskillige tusinde kroner, plus alle dem vi selv opdagede.
Men handler man med blomsterkrukker eller lign. så er det ikke sikkert de er så emsige.