Jeg har besluttet at blive selvstændig og i den forbindelse
skal jeg bruge en revisor som kan hjælpe mig med at få systematiseret bogføringen osv osv.
I løbet af året skal der ligeledes stiftes et Aps.
Naturligvis har jeg taget imod den lokale iværksætter rådgivning som formidlede
et såkaldt ”rådgivningsmøde” med BDO. Det var ikke nogen succes og er bange for
at udgifterne løber løbsk hos den slags store etableret revisionsfirmaer.
Jeg er sikker på at mine udfordringer med moms og skat er ”peanuts” for en
mindre uafhængig revisor der har lidt kapacitet tilovers.
Jeg benytter selv revisor firmaet Martinsen i Kolding, og er meget tilfreds med deres service, kan kun varmt anbefale dem, men de er også en del af en større kæde.
Er du opmærksom på at det ikke nødvendigvis er en revisor, du skal bruge til det hele? En dygtig regnskabsassistent kan klare diverse opgaver omkring bogføring og moms noget billigere end en revisor.
Kig under "bogføringsassistance" eller "regnskabsassistance" på krak eller i telefonbogen (hvis du har sådan en :-))
Du skal dog stadig have fat i en revisor når du skal oprette aps tror jer, og formentlig også til når der skal laves årsregnskab.
Du skal dog stadig have fat i en revisor når du skal oprette aps tror jer, og formentlig også til når der skal laves årsregnskab.
Hvis ellers betingelserne for fravalg af revision er opfyldt, er der intet til hinder for at bruge en bogholder til både oprettelse af ApS'et og til efterfølgende regnskabsaflæggelse.
Men du skal selvfølgelig sikre dig, at den bogholder du vælger, har de fornødne faglige kvalifikationer. Men en bogholder der er startet for sig selv - bør ikke have problemer med et mindre ApS.
Hvis du har brug for hjælp til oprettelse af et Aps og rådgivning som iværksætter samt regnskabsassistance, så er det noget vi beskæftiger os med.
Vi har også den skattemæssige side med idet min partner er uddannet skatterevisor og Cand.merc. i regnskab.
Du kan aftale en fast pris for rådgivningen og bogføringen, men du kan også betale efter time pris alt efter dit ønske, og vore priser er meget rimelige. Det kommer ikke til at koste dig en bondegård.
Du skal være velkommen til at ringe og tale med min partner Inger Lise om det eller aftale et uforpligtende formøde.
Det skal lige nævnes at vi selv har kontor i Lystrup ved Århus men har klienter over det meste af Jylland.
Du kan se mere om os på vores hjemmeside: http://nr1-okonomikontoret.dk