Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fange eksternt lead som konvertering i adwords?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I adwords har man mulighed for at betale pr. konvertering. (man betaler stadig pr. klik, men google tilpasser klikprisen, så man ikke betaler mere for sin konvertering end det man har angivet).

Men disse konverteringer er internt på ens website.

Er der nogen der ved om det er muligt at markere et callback fra et andet site som en konvertering? Hvis eksempelvis du linker til mobiltelefoner via div. affiliatelinks og brugeren besøger et af disse links. I dette øjeblik har brugeren forladt dit site og dermed den aktuelle session. Hvis brugeren køber telefonen, så får du et lead, dvs. en action der har værdi for dig = konvertering. Men hvordan registreres dette som en konvertering hos google, så man kan sammenkoble brugerens adfærd fra klik til salg?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:56

Her følger jeg lige med Smile

Nu snakker du omkring at Google styrer konverteringsprisen, har du gode erfaringer med det?

Fordi når man tænker på at Google vil tjene penge, så vil de jo altid sørge for at prisen kommer nærmest på din konverteringspris som mulig (og de vil jo tjene mest muligt)

Og omvendt, hvis Google ikke formår at sælge noget indenfor konverteringsprisen, kan jeg ikke forestille mig de gider tilbyde dig en lav konverteringspris.

Men jeg har ikke selv erfaringer med det, det var bare udfra et logisk synspunkt :)

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:04

Hej Casper

Jeg har gode erfaringer med at lade google styre klikprisen for at skabe så mange konverteringer som muligt til en fastlagt maksimal konverteringspris.

Det er korrekt at google vil tjene så mange penge som muligt og prisen bliver derfor også meget tæt på den valgte konverteringspris. Men google har jo en masse data om hvilke søgeord der konverterer, og det er det man får en fordel af. Du kan godt selv tjekke hvilke søgeord der konverterer, og så smide de ikke-konverterende søgeord ud mm., men dette tager masser af tid. Så hvorfor ikke bare lade google om det ;-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:06

Hmm det er faktisk nogle rigtig gode pointer :) Tak!

Jeg glæder mig til at høre om man kan gøre det med affiliates.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:09

Hej

Spændende debat, den kendte jeg ikke lige til..

Hvor kan man læse mere om det ? Synes ikke der står noget om det hos google adwords

Mikkel

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:11

Hehe Erik, ikke kom med alle de gode råd.. Wink

Men jo drenge, der er tusind-vis af kroner i at bruge det. Kig evt. på secondary-kliks og andre ting. Se bort fra ordet "lead / CPA"

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:13

MikkelFriis.com:

Hvor kan man læse mere om det ? Synes ikke der står noget om det hos google adwords

Er det konverteringer generelt du spørger til? Jeg ved ikke hvor google (eller andre) skriver om det, men på din adwords konto, så finder du konverteringer under fanen "Rapportering".

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:13

På min nye side får jeg søgeordet eller sætningen med over så jeg kan aflæse hos affiliatenetværket hvilke ord der genererer salg. Samtidig kan jeg jo se hvor mange klik der i gennemsnit skal til for at generere et salg, så mon ikke man kan opsætte nogle mål ud fra det. Jeg tror ikke der findes en færdig løsning der kan hive info tilbage fra affiliatenetværket og over til Google.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:20

Det er sku da smart, fandt det lige, kan godt se det måske var en ide og prøve.. Er man så garanteret de ikke overstiger udgifter ? Finder de så søgeord eller gør man det selv ?

Nu er jeg bare vant til helt alm. adwords, men det kunne jo altid blive bedre

Mikkel

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:21

Erik Pilgaard Hejlskov:

MikkelFriis.com:

Er det konverteringer generelt du spørger til? Jeg ved ikke hvor google (eller andre) skriver om det, men på din adwords konto, så finder du konverteringer under fanen "Rapportering".

Googles vejledning er her:
https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=da&answer=115794

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)