Dumt spørgsmål - tænker du måske. Men jeg har brug for hjælp til et budget. Konkret er jeg kommet under vingerne på en rådgiver fra det regionale iværksættercenter. Jeg mangler i min forretningsplan "kun" et investeringsbudget, så skal vi i gang med at finde enten investorer, långiver eller partner. Jeg har den opfattelse, at det i den sidste ende er optimerer overskuddet hvis vi sælger vores vare (et program/system) optimeret fra starten. Jeg har allerede bedt om en af de gode Aminoers hjælp med at sætte pris på noget flot lay-out til vores site. Men jeg vil også have budgetteret SEO ind i investeringsbudgettet. Vi taler om et system, som skal sælges til virksomheder (på sigt) i alle 27 EU-lande. Delvist som download og direkte betaling via en kortløsning, delvist transaktionsbaseret, dvs. med efterfølgende fakturering efter brug. Jeg kunne selvfølgelig bare "stange" et tal ind i budgettet, sætte en flok nuller på, håbe det passer og så i øvrigt sætte mig ned og afvente en konkurs, for det er den værste måde at drive forretning på. Jeg er ikke ude på at få tilbud. Jeg har brug for erfaringer, overslag - kort sagt hjælp. Når man beder om hjælp kan man naturligvis ikke regne med, at folk bruger mere tid end det tager at skrive - og det er også alt jeg beder om. Svar her i tråden og PM'er er lige velkomne. Vh |
Hey Lars Gosvig
Det gode ved SEO er egentlig, at det er gratis. SEO kan du nemlig selv ordne. Dog er det meget vigtigt, at når du skal have kodet hjemmesiden, at du siger det skal være søgemaskine venligt (for eksempel de vigtigste overskrifter i <h1> tag og næstvigtigst i <h2> osv). Desuden skal hjemmesiden være lavet med xhtml. Husk også at lave dine url søgemaskine venlige (www.hej.dk/goddag/hvordan-siger-du-goddag) istedet for uvenlige url adresser (http://www.amino.dk/forums/AddPost.aspx?ReplyToPostID=527623&Quote=False)
Herefter kan du gøre altig selv, du skal få sider med en høj pagerank, til at linke til din side, desuden skulle det hjælpe også selv at linke til andres hjemmesider.