Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster SEO ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dumt spørgsmål - tænker du måske. Men jeg har brug for hjælp til et budget.

Konkret er jeg kommet under vingerne på en rådgiver fra det regionale iværksættercenter. Jeg mangler i min forretningsplan "kun" et investeringsbudget, så skal vi i gang med at finde enten investorer, långiver eller partner.

Jeg har den opfattelse, at det i den sidste ende er optimerer overskuddet hvis vi sælger vores vare (et program/system) optimeret fra starten.

Jeg har allerede bedt om en af de gode Aminoers hjælp med at sætte pris på noget flot lay-out til vores site. Men jeg vil også have budgetteret SEO ind i investeringsbudgettet.

Vi taler om et system, som skal sælges til virksomheder (på sigt) i alle 27 EU-lande. Delvist som download og direkte betaling via en kortløsning, delvist transaktionsbaseret, dvs. med efterfølgende fakturering efter brug.

Jeg kunne selvfølgelig bare "stange" et tal ind i budgettet, sætte en flok nuller på, håbe det passer og så i øvrigt sætte mig ned og afvente en konkurs, for det er den værste måde at drive forretning på.

Jeg er ikke ude på at få tilbud. Jeg har brug for erfaringer, overslag - kort sagt hjælp. Når man beder om hjælp kan man naturligvis ikke regne med, at folk bruger mere tid end det tager at skrive - og det er også alt jeg beder om.

Svar her i tråden og PM'er er lige velkomne.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Hey Lars Gosvig

Det gode ved SEO er egentlig, at det er gratis. SEO kan du nemlig selv ordne. Dog er det meget vigtigt, at når du skal have kodet hjemmesiden, at du siger det skal være søgemaskine venligt (for eksempel de vigtigste overskrifter i <h1> tag og næstvigtigst i <h2> osv). Desuden skal hjemmesiden være lavet med xhtml. Husk også at lave dine url søgemaskine venlige (www.hej.dk/goddag/hvordan-siger-du-goddag) istedet for uvenlige url adresser (http://www.amino.dk/forums/AddPost.aspx?ReplyToPostID=527623&Quote=False)

Herefter kan du gøre altig selv, du skal få sider med en høj pagerank, til at linke til din side, desuden skulle det hjælpe også  selv at linke til andres hjemmesider.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:54

Uden at kende forholdene i dit marked, strategien for dit website og dine ambitioner er det umuligt at komme med et seriøst bud på hvor mange resurser du skal afsætte. Det svarer lidt til at forsøge at få en pris på et hus, uden at kunne fortælle hvor det skal ligge eller hvor stort det skal være :)

Men med software salg i 27 lande er det med al sandsynlighed en ret omfattende opgave. De fleste virksomheder der gør sig den slags, og satser på søgemaskiner som en vigtig marketingkanal, har mindst 1 person full time in-house og bruger dertil en del resurser på køb af eksterne ydelser - ekstra assistance, eksperthjælp, køb af links osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Mikkel har længe læst din blog med interesse og er enig i dit indlæg. Min holdning er midlertidig, at han bør prøve sig frem med de mest basale ting, inden han betaler en ekspert for SEO. 

Hvis du skal vælge en til, at lave SEO for dig, bør du desuden undersøge deres egen Pagerank, hvis den er dårlig, er de nok ikke så gode til SEO, du kan finde et godt redskab til at undersøge pagerank her http://domaintyper.com/PageRankCheck desuden er hjemmesiden også god, når du skal ud og finde nye domæner :)

Hilsen Rasmus 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:52

Som jeg læser det, er det lidt mere komplekst end en alm. hjemmeside hvor man selv kan sidde og prøve sig frem og have god tid til det. Når der snakkes forretningsplaner, budgetter og implementering af seo i et program eller software der skal bruges og vises i mange lande, tror bedst pengene er brugt på en expert eller et firma der kan rådgive om hele processen.

Mit råd er at tage kontakt til et anderkendt seo firma, der findes flere herinde. og tage en snak med dem om hvad det helt præcis er du skal have seo hjælp til, det er nok den bedste måde at få lavet en ca. pris på det.

Jeg er desværre ikke i stand til at komme med en ca. pris, da der er alt for lidt information om hvad du søger en pris på? Du er velkommen til at skrive en pb til mig med mere info, så skal jeg se om jeg kan give en indikation på det.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:14

Der er stor forskel på om det er et lille "kælderprojekt" (med al respekt for det, i øvrigt!) eller om det er et større seriøst projekt med investorer, store satsninger, ansatte osv. I det sidste tilfælde er der ikke råd til at begå strategiske og praktiske fejl, eller at "hygge sig lidt med tingene" til det måske giver pote.

Man kan i princippet alting selv - man kan bygge sit eget kontor, sine egne kontormøbler, samle sin egen computer, skrive sin egen softwarer og dyrke sine egne grøntsager og bage kage til formiddagskaffen (som man også rister selv) ... Det kan være virkelig hyggeligt, men det er bare sjældent den bedste måde at banke en sund virksomhed op på :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:26

jeg ville lave en grund investring i disse 2 SEO bøger Thomas rosenstand  http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/  og læse dem den tid det går

leg lidt med siden i 3 måneder måske , så finder du udad dine behov det er dumt at købe for mere end ens behov er og måske kan du lave lidt selv , med opgaven som den ser ud for mig kan man ikke klare selv , med det er altid en god ide at have sin personlige mening om hvad man ønsker derved er viden en god ting til at få truffet de rigtige valg på og ikke lade sig manipulere af et smart markting bureauer , der kan snakke med ikke levere søgeord optimering

Ved at give tid , vil starten blive mere positive og du vil vise god energi i samarbejde med SEO firmaet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:20

Hej Lars,

Når jeg hører planer om at sælge software til 27 lande, kommer jeg til tænke på, om du kan bruge Spamfighter som eksempel for omfanget? De sælger også software i en lang række forskellige lande. Der ved jeg, at de for nylig har hyret Grosen Friis som in-house SEO-fyr på fuld tid. Dvs. for dem er omfanget mindst en erfaren ansat til løbende indsats på området.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:40

Sorry, men et projekt af den kaliber er ikke noget man selv lave "hygge-seo" på. Dermed ikke sagt at du ikke skal købe de to e-bøger, da du kan bruge dem til at få en masse god viden, som du kan bruge når du skal ud at vælge leverandør.

Sådan som jeg ser det skal der en fuldtidsansat til at ordne så mange forretningsområder - men du skriver også at det er på sigt. Derfor regner jeg med at du starter op i et enkelt land eller to, så der ikke er så meget at lave.

Det vigtigste til at starte med, vil være at få lavet en solid bund. Du skal have en, der har erfaring med optimering sider på mange sprog ind over, så du undgår duplicate content ,eller nogle af de andre farer der lurer, ved at have sider på flere forskellige sprog. Derefter ville jeg fokusere på et marked eller to, og så få dem rigtigt godt gennemoptimeret - alt efter konkurrencen i det softwaremarked som du kaster dig ud i, kan det komme til at koste rigtigt mange penge. På den anden side kommer det til at være din primære kilde til nye kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Først og fremmest - tak for hjælpen foreløbigt. Jeg har allerede fået en masse go' input.

Jeg var og er godt klar over, at der ikke ville komme et tal med to streger under.

Jeg har allerede, inden jeg startede denne tråd, besluttet, at jeg ikke selv vil begynde at rode med seo. Jeg har selv så mange gange på mit fagområde skulle lege brandslukker fordi "man" havde troet, at "man" kunne selv. De sager har jeg tjent mange flere penge på, end de, hvor kunden er kommet på forkant, fordi kunden godt vidste, at han ikke kunne selv.

Ud over at sætte et tal på i mit budget, tror jeg i og for sig også det sender et godt signal til de potentielle investorer/partnere, at jeg tager seo seoriøst - sorry, ku' ik' la´' vær.

I og for sig, har jeg snart omtalt projektet så mange steder, at det ikke længere er tophemmeligt. Så hvis "du" kan holde dig fra at kritisere mig for lay-out osv. (det er ren beta) så er du da velkommen til at kigge forbi www.verivat.eu.

Vh
Lars

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)