Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige opdaget, at folk giver ting væk gratis! 

Ikke fordi jeg synes der er noget galt i at hjælpe hinanden, men jeg er i en branche hvor jeg konstant ser at folk underbyder hinanden - men bare at lave ting og give dem væk, der kan jeg sgu ikke være med.

Hvad synes du!? Er det helt ok at lave logoer, hjemmesider og andre grafiske ting og bare forære dem væk

Jeg er skuffet over det er kutyme her på Amino. Dels fordi jeg eller andre freelancere ikke får muligheden for at tjene de penge, men også fordi man vænner kunder til at det man laver er noget man ikke skal betale noget særligt for, eller faktisk kan få gratis.

Jeg har kæmpet i 10 år for at få en nogenlunde anstændig timepris for mit arbejde, hvor jeg både skal betale skat, feriepenge, arbejdsmarkedsbidrag, sygepenge, dagligdrift m.v. af - og kunne da også godt tænke mig noget mad en gang i mellem, så jeg må opfordre andre til ikke at give ting væk. I det mindste kunne man da være så anstændig at lave en byttehandel!

Skuffende...Sad

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis folk vil nøjes med et logo fra en studerende der mangler referencer så er det vel helt fint. Pris og kvalitet hænger som regel sammen og den kunde der bestiller et gratis eller næsten gratis logo havde alligevel aldrig bestilt et logo til flere tusinde kroner.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:49

Nicolaj:
Hvis folk vil nøjes med et logo fra en studerende der mangler referencer så er det vel helt fint. Pris og kvalitet hænger som regel sammen og den kunde

Problemet er bare disse "folk" tit vender tilbage fordi de så opdager deres logo ikke kan bruges til en Zip it! andet en at vise frem online i en og samme størrelse.

Jeg er fuld enig med trådstarter om det er er problem, ikke nok med mange af dem som laver ting gratis ikke har erfaring i den rådgivning de videregiver tit skaber de også en mistilled som så vi andre seriøse skal kæmpe med.

/allan

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor skulle det skabe mistillid til en prof.? Man er da idiot, hvis man tror at et gratis produkt er ligeså godt som et professionet udført (medmindre der er tale om en vennetjeneste). Selvfølgelig ved man det, men hvis man nu ikke har råd til en prof., så er det da en udemærket start og den der udfører den gratis opgave får sig noget erfaring og en ekstra reference, hvad er der galt i det? Jeg synes nærmere, det lyder som om trådstarter er bange for, at der går hans næse noget forbi.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:16

Hej Ivan,

Jeg forstår udemærket din frustration.

Webmarkedet er meget hårdt, især fordi indgangsvinkelen er meget lav. Den grafiske del er væsentlig lettere, end udviklingsdelen. Kunden har ingen præferencer for at se om udvikleren faktisk er kompetent til sit arbejde.

Vi ved vi er vores timespris værd, og vi har flere gange oplevet at kunder har valgt os fra, for derefter kontakte os 2 måneder senere, fordi den billige programmør, har opgivet på halvvejen, eller har fået tralvt i skolen.

Så mit råd til dig vil være at overbevise dig selv, og dine kunder om at du er din timepris værd - og overvej hvilke opgaver du vil kæmpe for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

That´s F------ Real Life Ivan - og det er ikke bare i din branche. 

Så spørgsmålet er hvad du vil sætte fokus - det de andre gør (det du ikke har indflydels på) , eller det du gør (det du selv har indflydelse på)?

Personligt her jeg valgt det sidste, da det første punkt dræner mig for energi, hvis jeg sætter mit fokus der.

Da jeg på et tidspunkt skulle bruge et reklamebureau(marketingsbureau, valgte jeg et der var meget dyr, de gav ikke noget gratis, men jeg MÅTTE BARE have deres ydelser fordi jeg syntes de var hammer dygtige og virkede ærlige og havde personlige egenskaber jeg sætter pris på. (det betyder naturligvis ikke at folk der giver gratis ydelser ikke har detWink)

Så jeg forsøger at sætte fokus på mine ydelser og det jeg er god til - hvad de andre gør, det er deres sagGeeked

Dbh

Sanne

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:30

Big Smile Hej Ivan & andre !

Jeg er enig med flere af jer, at vi bl.a. er mange i forskellige brancher der er ude for at prisen er det eneste parameter der for øjeblikket focusers på.

For øjeblikket er alt under forandring og "vindene" blæser i mange forskellige retninger.

Heldigvis er der flere der brænder neglene på netop diverse discount koncepter, og fortryder bitterligt senere.

Som en skriver fokuserer på det du selv tror på og det som du selv har indflydelse på.

Jeg havde hellere ikke som selvstændigt håndværkere indflydelse på om Østaftalen skulle lempes eller noget andet.

Bedste hilsen,

Winkog lykke fremover - du har jo fine referencer

Ib Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

Tlf. 29 26 36 96

www.raad-mal.dk 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:42

Dem som tager imod et gratis produkt, er jo alligevel ik din målgruppe...

Det er som om, at den grafiske branche samt webbranchen ik har forstået segmentering... De kunder som vil have alting gratis, det er kunder som alligevel aldrig ville hyre en prof. Så ville de næsten hellere selv bikse noget sammen!
Så prøv nu at segmenter jeres målgruppe, og opsøg den målgruppe, som i mener passer til jeres produkter, priser, services mm.

Ellers kan følgende link fra Thorborg him self, vel os sige en del!

http://thorborg.tv/snup-en-tudekiks-og-ga-ud-og-s%c3%a6lg.html

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:45

Ivan L. Kristensen:

Har lige opdaget, at folk giver ting væk gratis! 

Ikke fordi jeg synes der er noget galt i at hjælpe hinanden, men jeg er i en branche hvor jeg konstant ser at folk underbyder hinanden - men bare at lave ting og give dem væk, der kan jeg sgu ikke være med.

Hvad synes du!? Er det helt ok at lave logoer, hjemmesider og andre grafiske ting og bare forære dem væk

Jeg er skuffet over det er kutyme her på Amino. Dels fordi jeg eller andre freelancere ikke får muligheden for at tjene de penge, men også fordi man vænner kunder til at det man laver er noget man ikke skal betale noget særligt for, eller faktisk kan få gratis.

Jeg har kæmpet i 10 år for at få en nogenlunde anstændig timepris for mit arbejde, hvor jeg både skal betale skat, feriepenge, arbejdsmarkedsbidrag, sygepenge, dagligdrift m.v. af - og kunne da også godt tænke mig noget mad en gang i mellem, så jeg må opfordre andre til ikke at give ting væk. I det mindste kunne man da være så anstændig at lave en byttehandel!

Skuffende...Sad

Det skaber tillid at man tør give noget ud gratis smart markedsføring som de fleste marketing bureauer bruger , gratis tilbud , leje det gratis 3 måneder uden bindinger

Det har jo det været i kontant  dr1, hvordan folk snyder hinanden især de store er gode til det med har lært af lektion , derved gives ud af gratis uden at forvente noget tilbage ,  er en god gerning som tit giver 1000 kunder viste de ligger 110 % i arbejdet viser de er hurtige færdig og kræver intet igen .

Dem der kræver 50 % af store eller små har vi efterhånden hørt for mange gang at de så har ventet 1 år eller mere på en hjemmesiden , da det viser sig de ikke kunne klare kravspecifikation og om de kan prale med akademiske uddannelse eller anden baggrund , har ingen reel effekt om projekt bliver færdigt efter kravlisten som kunden har tilsendt og til tiden færdig

Denne positive energi  som flere webmaster har giver mange kunderYes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 13:05

Det eneste problem jeg ser i det her, er for dem som køber disse ydelser, jeg har masser af kunder som kommer fra uheldige projekter udført af alle de hobby hjemmeside snedkere markedet er oversvømmet af.

Når jeg ser en eller anden tilbyde en komplet hjemmeside med unikt design, seo og hosting for life til 2500,- så kan jeg kun smile.....

Amino freelancer i de fleste tilfælde ikke minded for virksomheder (webbranchen) der er seriøse efter min mening, og kunderne der lægger opgaver ind der, tænker kun på prisen:

Jeg har været med i en hel del udbud, og jeg har faktisk prøvet at ligge mig midt i mellem når man kunne se hvad andre havde budt for at se om det gav nogen henvendelser.... men intet hehe...

Når folk ikke kender mere til det produkt de efterspørger end de gør, så går de efter den billigste pris, for en hjemmeside er jo hjemmeside ik Geeked

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)