Har lige opdaget, at folk giver ting væk gratis! Ikke fordi jeg synes der er noget galt i at hjælpe hinanden, men jeg er i en branche hvor jeg konstant ser at folk underbyder hinanden - men bare at lave ting og give dem væk, der kan jeg sgu ikke være med. Hvad synes du!? Er det helt ok at lave logoer, hjemmesider og andre grafiske ting og bare forære dem væk Jeg er skuffet over det er kutyme her på Amino. Dels fordi jeg eller andre freelancere ikke får muligheden for at tjene de penge, men også fordi man vænner kunder til at det man laver er noget man ikke skal betale noget særligt for, eller faktisk kan få gratis. Jeg har kæmpet i 10 år for at få en nogenlunde anstændig timepris for mit arbejde, hvor jeg både skal betale skat, feriepenge, arbejdsmarkedsbidrag, sygepenge, dagligdrift m.v. af - og kunne da også godt tænke mig noget mad en gang i mellem, så jeg må opfordre andre til ikke at give ting væk. I det mindste kunne man da være så anstændig at lave en byttehandel! Skuffende... |
Hvis folk vil nøjes med et logo fra en studerende der mangler referencer så er det vel helt fint. Pris og kvalitet hænger som regel sammen og den kunde der bestiller et gratis eller næsten gratis logo havde alligevel aldrig bestilt et logo til flere tusinde kroner.