Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække moms tilbage på bordershops produkter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Håber der er en der kan hjælpe mig med mit simple spørgsmål.

Jeg skal bruge en del alkoholflasker til at sende til nogle kunder.

Jeg har to valgmuligheder:

1: Jeg kan købe flaskerne i metro / inco / Coop eller lign, og sende dem med det samme.

- Her kan jeg fx. købe en flaske vodka til 100,- og så fraskrive momsen på flasken så jeg i teorien kun betaler 80 kr, for denne.

2: Jeg overvejer at købe alkoholen i bordershop eller en anden grænsehandel ved tyskland, køre disse til Danmark, og sende dem med det samme.

- Men kan jeg også fraskrive momsen på flaskerne her? - Dvs, hvis jeg køber en flaske vodka her til 100,- må jeg så også godt fraskrive 20 kr her?

Håber i forstår mig.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

Det korte svar.

NEJ!

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 15:03

He he .

Tak Peter, dvs. jeg faktisk skal holde mig fra at købe produkterne der :)?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Hmm...ikke hvis det er billigere!

Men husk"kun købe til eget forbrug"!

/peter

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 15:08

Altså kun købe til eget forbrug i Tyksland?

Jamen hvis jeg alligevel ikke kan trække momsen fra i Tyskland, kan det ikke betale sig.
Så holder mig nok bare til metro og inco 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:30

Hej

Ja - tror det bliver lettest for dig at købe i Danmark.

Grænsebutikkerne gider ikke det bøvl med momsen, så den kan du ikke fratrække.

Samtidig er momsen lavere i Tyskland ( husker ikke lige sprut) , men slik f.eks er kun 7%.

Hvis du handler stort, kan du måske indgå aftale med en grossist i Tyskland.

Men som Peter siger - du må ikke købe i Tyskland - eller andre lande for den sags skyld , til videresalg, uden at du bliver registreret for import, og betaler de afgifter som hidrører produkterne.

mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

Du kan aldrig fratrække moms fra udenlandske butikker/shops/firmaer i DK... Det skal ske i det øjeblik varen sælges via dit VAT Number...

Men hvis du handler alkohol i udlandet, og vil sælge det videre, så skal du jo betale de danske afgifter...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Fashion-Seller:
Men hvis du handler alkohol i udlandet, og vil sælge det videre, så skal du jo betale de danske afgifter...

GODT den kom med. For den er sågu mere ond end momsen. Agiften er 150 kr. pr. l ren ethanol. Og i øvrigt skal spiritusafgiften ikke kun betales hvis alkoholen sælges - den skal altid betales medmindre der er tale om indførsel til egen privat anvendelse. Og derunder hører firmagaver ikke.

Vh
Lars

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:18

Lars Gosvig:

GODT den kom med. For den er sågu mere ond end momsen. Agiften er 150 kr. pr. l ren ethanol. Og i øvrigt skal spiritusafgiften ikke kun betales hvis alkoholen sælges - den skal altid betales medmindre der er tale om indførsel til egen privat anvendelse. Og derunder hører firmagaver ikke.

Lidt of topic spørgsmål... Jeg kender en importør af spiritus, som først betaler afgiften, når han sælger varerne. Er det fordi han har en special aftale med SKAT eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23

Fashion-Seller:
Jeg kender en importør af spiritus, som først betaler afgiften, når han sælger varerne. Er det fordi han har en special aftale med SKAT eller?

Specialaftale - det kan du godt kalde det Smile. Han er registreret som oplagshaver efter lov om afgift af spiritus. Der skal afgiften først betales, når varen fraføres "oplaget".

Vh
Lars

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)