Hej aminoer, Jeg har rigtigt meget behov for jeres råd og hjælp Vi har et børnetøj Aps som er i vanskeligheder. Vi har en serie nye varer som er under produktion og som skulle betales med en driftskredit i banken. Imidlertid har banken valgt at lukke den kassekredit imens kontoen stod i nul, fordi de selv har ret store vanskeligheder og ligesom mange andre, har strammet deres udlånspolitikker. Det stiller os jo i en ret handlingslammet situation. Vi kan ikke betale vores nye varer - og uden nye varer dør vi som brand. Samtidig er der jo selvfølgelig selve gælden til producenten, som også dræber os. Vi startede firmaet sidste år med en mindre kollektion, som har solgt rigtigt fint i DK. Og vi har også stadig et pænt lager af de "gamle" varer, som det var tanken at lancere i udlandet nu her i forsommeren. Men det har vi ikke råd til nu. Det kræver jo unægtelig likvider at markedsføre sig i et nyt land. Som vi ser det nu, har vi 2 muligheder: Enten at lade firmaet gå konkurs - eller at kunne få solgt vores "gamle" varelager hurtigt, som kan skabe likvider til de nye varer. Problemet er blot; hvor kan vi sælge dem? Vi kan ikke gå i en ny bank og få kreditten. Vi har spurgt rundt omkring, og de kører alle efter devisen "no cure, no pay" - og vil dermed se flere resultater, før vi får hjælp. Det er simpelthen ikke til at holde ud at tænke på, at man skal lukke sin virksomhed - når der er så mange gode toner i den. Men det må vi jo gøre, hvis det er den eneste option vi har. Hvad har vi af muligheder, synes I? Jeg håber virkelig meget, at I har tid til at overveje mit problem, og vil give konstruktive råd. Hvis der sidder nogen, der mangler en portion børnetøj med fodbolde på - så sig endelig til De bedste hilsner Rikke |
hej Rikke
Det lyder da ærgerligt, særligt hvis forretningen ellers er sund.
Kan du klare det ved at sælge ud af de eksisterende varer? hvis ja, så må der jo være mulighed for at redde det
Nu kender jeg jo ikke den øvrige økonomi, men kan du ikke tage lån i varelager mm.?