Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - vi går måske konkurs med vores børnetøj!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej aminoer,

Jeg har rigtigt meget behov for jeres råd og hjælp

Vi har et børnetøj Aps som er i vanskeligheder.

Vi har en serie nye varer som er under produktion og som skulle betales med en driftskredit i banken. Imidlertid har banken valgt at lukke den kassekredit imens kontoen stod i nul, fordi de selv har ret store vanskeligheder og ligesom mange andre, har strammet deres udlånspolitikker.

Det stiller os jo i en ret handlingslammet situation. Vi kan ikke betale vores nye varer - og uden nye varer dør vi som brand. Samtidig er der jo selvfølgelig selve gælden til producenten, som også dræber os.  

Vi startede firmaet sidste år med en mindre kollektion, som har solgt rigtigt fint i DK. Og vi har også stadig et pænt lager af de "gamle" varer, som det var tanken at lancere i udlandet nu her i forsommeren. Men det har vi ikke råd til nu. Det kræver jo unægtelig likvider at markedsføre sig i et nyt land.

Som vi ser det nu, har vi 2 muligheder: Enten at lade firmaet gå konkurs - eller at kunne få solgt vores "gamle" varelager hurtigt, som kan skabe likvider til de nye varer. Problemet er blot; hvor kan vi sælge dem?

Vi kan ikke gå i en ny bank og få kreditten. Vi har spurgt rundt omkring, og de kører alle efter devisen "no cure, no pay" - og vil dermed se flere resultater, før vi får hjælp.

Det er simpelthen ikke til at holde ud at tænke på, at man skal lukke sin virksomhed - når der er så mange gode toner i den. Men det må vi jo gøre, hvis det er den eneste option vi har.

Hvad har vi af muligheder, synes I?

Jeg håber virkelig meget, at I har tid til at overveje mit problem, og vil give konstruktive råd. Hvis der sidder nogen, der mangler en portion børnetøj med fodbolde på - så sig endelig tilSmile

De bedste hilsner

Rikke

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 15:01

hej Rikke

Det lyder da ærgerligt, særligt hvis forretningen ellers er sund.

Kan du klare det ved at sælge ud af de eksisterende varer? hvis ja, så må der jo være mulighed for at redde det Smile

Nu kender jeg jo ikke den øvrige økonomi, men kan du ikke tage lån i varelager mm.?

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:08

Hej Rikke

Øv..

Men jeg villa da forsøge at komme af med det gamle lager , ved at dumpe prisen på nogle af de mange auktionssider, qxl, dba, lagervarer mv. Måske også her på siden, virker det som om en del køber restpartier op ?

Du ved selv bedst hvor langt ned i kan gå, og også at prisen skal ordentligt ned, for at få hurtigt salg.

Det vil give jer chancen for at fortsætte, hvis i fortsat tror på det.

Som du selv siger - at få nye penge ind via lån lige nu og hurtigt er meget vanskeligt.

Held og lykke

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

I har brug for akut "krisehjælp" !

Hvad siger jeres revisor? Har han ikke nogen idéer?

I er velkomne til at kontakte mig for en vurdering af mulighederne, hvilket jeg gerne gør uden beregning. Send mig en PB eller PM, så vender jeg tilbage senest i morgen.

Hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11

Tilbyd jeres forhandlere nogle af de gamle varer til en god rabat ved kontanthandler... På den måde kan I sikkert generere en del salg, da forhandlerne så får en bedre avance!

Ellers er det vel bare, at begynde at sælge på TS, Ebay osv til nogle lavere priser (retail), men det giver self en masse extra arbejde... Men det er vel også en vej at gå, når nu situationen er, som den er...

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 15:18

Hej Rikke.

Det er jeg rigtig ked af at høre, for du har den fedeste forretning syntes jeg, og hvis der er noget som jeg kan gøre for at hjælpe dig så er jeg klar, hvis man er flere der arbejder sammen så er det nemmer at komme igennem det hele.

Så hvis du har en ide, så er jeg klar til at hjælpe.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:26

Hej med jer,

Tusind tak for jeres besvarelser.

Vi er selv begyndt at registrere på ebay. Men det går bare ikke rigtigt hurtigt nok. Måske kan vi være heldige at sælge større varepartier derinde - det er der jo nogen, der gør. Problemet er jo bare, at der er temmelig voldsomt stilstand på markedet pt.

Mht. til at sælge varerne som "restlager" for at gøre en hurtig handel, så er det naturligvis også en løsning. Men så sætter vi jo samtidig vores varer - som faktisk forholdsvis populære - i en anden og mindre attraktiv bås. Det vil jo også være mega ærgerligt.

Vi var så dumme at starte firmaet op lige i opstarten af finanskrisen. Så vi har også været ramt meget af, at butikkerne har været svære at få overtalt til at tage et nyt mærke ind. De butikker som har taget imod os har været helt vildt glade for det - men der er så desværre bare ikke så mange af dem. Det gør det jo ikke bedre...

Tonny - tusind tak for tilbuddet - det er kolossalt venligt af dig! Vi har revisor (Deloitte) og en advokat...og der er ikke rigtigt gode ideer at hente, desværre. Men jeg vil godt lige tænke over at tage dig op på dit tilbud

Fashion - god ide at prøve at kontakte forhandlerne om en hurtig deal. Jeg er godt nok lidt bange for at komme i bad standing for at stå i så usikker en situation - men det kan man jo blive nødt til.

Ronnie - du er en engel! Tusind tak for de pæne ord. Jeg prøver lige at tænke kreativt...og det må du endelig også gøre!

/Rikke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31

Rikkepigen:

Fashion - god ide at prøve at kontakte forhandlerne om en hurtig deal. Jeg er godt nok lidt bange for at komme i bad standing for at stå i så usikker en situation - men det kan man jo blive nødt til.

Fortæl forhandlerne, hvordan situationen er... Og giv dem en extra god pris, så de ik kan sige nej, evt gemme varerne til næste udsalg. Alle butikker søger billige varer med god avance for tiden, da de ligeledes mangler salg. Så på den front, kan du både yde en special "tak for hjælpen" pris, og give dem mulighed for at tjene endnu mere...

Det kan måske påvirke, at de så ligefrem smider varerne i hovedet på folk, når de kommer ind i butikken, og så vinder du i hvertfald den tabte branding værdi der...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 17:38

Måske du skulle prøve at kontakte Early Warnings konsulenter for at få deres vurdering af sagen, også selv om allerede har revisor og advokat på sagen.

En anden mulighed kunne være at finde en med investor.

www.startvaekst.dk/earlywarning.dk/forside/0/2

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Hej Rikke

Du siger bare til Yes

Hilsen

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)