Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der moms på Google adwords

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Vel kun, såfremt man har udlæg i Irland, og ikke ved b2b handel indenfor EU.

Der er stadig, efter implementeringen af momspakken, ydelser der skal momses lokalt. Typisk rejse- og opholdsudgifter.

Momsen af disse skal stadig refunderes efter 1.1.10.

Helt enig mht. at skulle handle momsfrit. Problemet opstår jo netop kun, når der sker fejl og leverandøren momser uden at skulle det. 

Og også enig, det er ikke et frit valg, men det er jo ikke det samme som, at der ikke netop sker fejl = at Google momser, som vores Adwordskøbere her i tråden har været ude for.

Vh
Lars

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:36

Lars Gosvig:

Og også enig, det er ikke et frit valg, men det er jo ikke det samme som, at der ikke netop sker fejl = at Google momser, som vores Adwordskøbere her i tråden har været ude for.

Jeg betalte irsk moms i 2008 og venter stadig på at få penge tilbage fra Irland. Jeg har jo betalt moms herhjemme også. Ifølge google skulle der komme en check på et tidspunkt, men det er over et år siden de sagde det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Nicolaj:

Lars Gosvig:

Jeg betalte irsk moms i 2008 og venter stadig på at få penge tilbage fra Irland. Jeg har jo betalt moms herhjemme også. Ifølge google skulle der komme en check på et tidspunkt, men det er over et år siden de sagde det.

Jeg har også ventet i over et år, men det kommer vel en dag Surprise

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:54

@Nicolaj og Nillerune

Nogle vil mene, at jeg spørger dumt, for "selvfølgelig er det det", men vil lige være sikker; Er det de irske myndigheder som har taget over et år om at behandle sagen ?

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42

Tja....det er ikke småpenge....hvor virksomhederne glemmer at søge momsen tilbage.

Mon ikke det nye system(når det engang virker)kan råde lidt bod på dette.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10

Peter - Revisor:
Mon ikke det nye system(når det engang virker)kan råde lidt bod på dette.

Om ikke andet så kan denne her: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1806226&vId=0 vel få nogle ud af busken. Styresignal SKM2009.181.SKAT om, at der ikke er skattefradrag for moms der ikke tilbagesøges.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Ja...Lars!

Lige præcis.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54

Når jeg nærlæser mine betalingskvitteringer fra Google står der intet om moms, udover deres irske momsnummer. Hvordan finder jeg ud af om der er moms inkl. i beløbet?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis et beløb er inlusiv moms skal det tydeligt fremgå af fakturen, herunder momsbeløbets størrelse.

Beløbet er formentlig uden moms da du nok har givet google dit cvr-nr.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
Når jeg nærlæser mine betalingskvitteringer fra Google står der intet om moms, udover deres irske momsnummer.

Hvis ikke der står noget momsbeløb, kan du gå ud fra, at der heller ikke er opkrævet moms af Google.

Vh
Lars

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)