Inden i falder helt i svime og overfalder Peter, så vil jeg bare lige høre om, hvorvidt det er den samme Martin i taler om.
Hej Tonny,
Jeg falder ikke i svime eller overfalder Peter. Jeg siger bare, at efter min mening kan erfaring godt optjenes tidligt i livet og uanset om du er 20 eller 50, så er 10 års erfaring det samme. Måden du håndterer den på kan være anderledes.
Derfor mener jeg også at bare fordi, at man har erfaring er det ikke garanti for veludført arbejde, uanset hvilken alder man har.
Jeg har ingen kendskab til Green Business House eller den omtalte Martin, bare lige for at slå det fast.
Jeg kan med det bedste anbefalde green business house!!!
De gør et rigtig godt arbejde - og ja selvfølgelig har de nogle ''kloge'' hoveder siddene der inde med en masse erfaringer.. Det er jo vigtigt i denne vækst periode :)
Hej Thomas, det er altdig godt at synes godt om andre, man skal bare passe på man ikke skyder både dem man roser og sig selv i foden, ved at give oplysninger om noget man reelt ikke ved noget om.
Har fjolletobakken gjort sit indtog i dit liv Thomas?
Jeg siger bare, at efter min mening kan erfaring godt optjenes tidligt i livet og uanset om du er 20 eller 50, så er 10 års erfaring det samme.
NEJ - En på 21 kan aldrig have den samme erfaring med regnskaber som en på 50, når der specifikt henvises til revision.
Nu blev der snakket titler, samt at 10 år tager samme tid uanset om du er 20 eller 50.
Rent erfaringsmæssigt, hvis vi tager revision specifikt, er det selvfølgelig sandt at en 21årig sandsynligvis ikke er startet med revision som 11 årig.
Men jeg forholdt mig nu også til erfaring generelt og jeg holder stadig fast på at du sagtens kan få en 50 årig der, med livslang erfaring, leverer et værre stykke arbejde end en 21 årig nyudklækket revisor (skyd mig ikke hvis jeg tager fejl af muligheden for at være færdig som 21 årig ).
Men en person på 21 år kan, som Thomas nævner det, sagtens have flere års erfaring på sit felt, hvis bare personen er startet tidligt nok.
På sit felt som skulle være hvad ?
Skulle jeg vælge ud fra chefens alder i 2 forskellige firmaer
1 hvor chefen var 21 år
2 hvor chefen var 55 år
Ja så ville jeg vælge nr 2 udelukkende da nr 2 har over 20 års mere liv erfaring, men nu ville jeg ikke kun vælge ud fra dette kriterier alene ....
/allan
Som du selv nævner, er det vel ikke et valg man normalt tager ud fra et kriterie, men eksempelvis den kreative branche, der betyder alder efter min mening ikke det store og især fordi at mange 50+ årige vel stadig er tempereret begejstret for computere.
Hvis du udelukkende vælger chef nr. 2 på grund af livserfaringen, risikerer du lige så meget at fange en der er "gammel og træt" og kørt sur i det, som du risikerer at den 21-årige drikker sig i hegnet fra torsdag eftermiddag til søndag morgen.
Hvad den 21-årige kan mangle i livserfaring, kan vedkommende til gengæld have i gå-på-mod og passion for det vedkommende laver.
Den 21-årige kan begå fejl fordi vedkommende er uerfaren og den 55-årige kan begå fejl fordi vedkommende er for sikker i sin sag.