Udfordringen er lidt at hvis du er dygtig i Danmark tager du i hvert fald 600 i timen. Selv tager jeg 850 i timen, men jeg er også dygtig I Get A Shop leverer vi indtil videre kun pakkeløsninger, men vi overvejer også at sælge rene timer. Udfordringen er at du skal kunne beskrive opgaven ret præcist da timetallet ellers meget hurtigt løber op. Det er grunden til at pakkeløsnininger er lettere, for her kan vi definere præcist hvad vi leverer. Hvis du kan beskrive opgaven godt, så kan jeg tilbyde dig timepriser på 190,- (ex moms) for erfarne Magento folk (det er dem der også desiner og laver vores shops). Skal du have hardcore Magento extension udvikling er timerprisen 300,- men så får du også et team der har udviklet adskillige commercielle extensions (prices are subject to change :)). Fordelen ved frem for en freelancer er, at det er teams der sidder og laver det og hvis een bliver syg kan en anden tage over. Vi står også ved en aftale. En freelancer kan måske virke mere fleksibel, men er også en "single point of failure". Ulempen ved os er at al dialog skal foregå på engelsk. |
Rasmus Hoeks:@Morten: Jeg synes du er lidt hård ved de studerende nu. Jeg er fx selv studerende og mener egentligt, at jeg leverer et ordentligt stykke arbejde. Og det synes mine kunder også!
Måske er jeg lidt hård. Det skal nu heller ikke tages bokstaveligt. Studerende kan sagtens være gode, men når vi snakker noget så vigtigt som vores webshop, så skal jeg bare være sikker på at det er nogen der har 100% styr på det. Her blev en "studerende" brugt som en metafor for en ung knægt der sidder på sit værelse og leger lidt med html og en masse andet. Så lad mig side det på en anden måde. Det skal være en professionel, der har sit eget firme, og nok med referencer, der beviser at de har 100% styr på magento.
Jeg ved at magento kan være følsomt, og at det er et komplekst system. Derfor vil jeg også sikre på at det er en kompetent person der roder med vores shop, så jeg ikke risikerer at havne med en shop hvor der er lavet så meget rod at det ikke er til at løse igen.
Det er vigtigt at pointere at dette ikke er ment som et forsøg på at underminere folks timeløn. Jeg ved godt at timepriserne i Danmark ligger på dette niveau, og at 1 time hos 1 programmør sagtens kan svare til 3 timer hos en anden, men den er bare svær at bide i sig, når der hver måned er små ting der irriterer, og når jeg ved at jeg kommer af med mindst 300,- (1/2 times arbejde) for hver ændring. Derfor denne tråd for at få en ide om hvorvidt 600kr/t er niveauet, eller om dem der sidder og laver prof. shops fx på Manilla kan gøre det bedre. Amino er jo lige blevet redesignet - og jeg tvivler på at det var til 600kr/t.
Nå men jeg har vist fået svar på mit spørgsmål, så lad os lukke tråden, og begynde at se fremad. Tak for alles respons.
Hilsen Morten