Jeg søger investore med kapital til produktion af tøj. Det fungere således : Jeg udarbejder salgsprøver for kollektionen vinter 2007, den kommer på messe i Øksnehallan under copenhagen fashion fair i februar 2006, ordre leveres i August 2007. Dette er 3 kollektion. Har alle de kontakter jeg behøver, strik i Hong kong, hvorfra jeg også modtager salgsprøver om en uge. Konfektion i Estland. Jeg har megen erfaring, og har på nuværende tidspunkt ikke brug for andre ansatte. Jeg har en provisionslønnet sælger. Jeg er ved at skrive en dybdegående virksomhedsplan, hvor jeg skal fortælle hvor megen jeg er villig til at afgive i % for hvor mange penge. Her er jeg helt på dybt vand. Jeg forstiller mig to løsnings modeller. Et højt beløb af engang. Eller et lille beløb ( 80.000) til prototyper samt markedsføring, messe mm. Derefter efter behov til produktion og næste messe osv. Men at investoren så fra start fx. for 49 % af virksomheden, og er med til at præge udviklingen af virksomheden.( det syntes jeg er rimlig meget) En bekendt jeg har i samme brance siger hun aldrig ville overgive mere en 30 %. Jo mere det vokser jo flere penge jeg brug for at investere i lager, genbestillinger osv. Har du været i samme situation som desiger eller lignende? Eller Har du investeret i en andens virksomhed. Hvad er det "normale" eller kender du nogen, som har været i en af situationerne. Har også hørt om designere der har solgt 80 % og er ansat i egen virksomhed tilgengæld er den blevet stor. Det kunne være rart med lidt at forholde sig til Ønsker også en aktiv investore der kan bidrage med et led i virksomheden, sparrings partner. Dette er dog ikke en nødvendighed. Med Venlig Hilsen Mig |
Fik lige læst min tekst, lidt stave fejl. Jeg blev bare så ivrig.