Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs investore søges til designer brand/ produktion. Samt råd om % fordelind af virksomhed.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg søger investore med kapital til produktion af tøj. 

Det fungere således :

Jeg udarbejder salgsprøver for kollektionen vinter 2007, den kommer på messe i Øksnehallan under copenhagen fashion fair i februar 2006, ordre leveres i August 2007.

Dette er 3 kollektion.

Har alle de kontakter jeg behøver, strik i Hong kong, hvorfra jeg også modtager salgsprøver om en uge. Konfektion i Estland.

Jeg har megen erfaring, og har på nuværende tidspunkt ikke brug for andre ansatte. Jeg har en provisionslønnet sælger.

Jeg er ved at skrive en dybdegående virksomhedsplan, hvor jeg skal fortælle hvor megen jeg er villig til at afgive i % for hvor mange penge.

Her er jeg helt på dybt vand.

Jeg forstiller mig to løsnings modeller. Et højt beløb af engang. Eller et lille beløb ( 80.000) til prototyper samt markedsføring, messe mm. Derefter efter behov til produktion og næste messe osv. Men at investoren så fra start fx. for 49 % af virksomheden, og er med til at præge udviklingen af virksomheden.( det syntes jeg er rimlig meget) En bekendt jeg har i samme brance siger hun aldrig ville overgive mere en 30 %. Jo mere det vokser jo flere penge jeg brug for at investere i lager, genbestillinger osv.

Har du været i samme situation som desiger eller lignende? Eller Har du investeret i en andens virksomhed. Hvad er det "normale" eller kender du nogen, som har været i en af situationerne. Har også hørt om designere der har solgt 80 % og er ansat i egen virksomhed tilgengæld er den blevet stor.

Det kunne være rart med lidt at forholde sig til

Ønsker også en aktiv investore der kan bidrage med et led i virksomheden, sparrings partner. Dette er dog ikke en nødvendighed. 

Med Venlig Hilsen

Mig

Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 14:22

Fik lige læst min tekst, lidt stave fejl. Jeg blev bare så ivrig.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:30
Talte i anden anledning med en "iværksættergenerator". Han hjalp en anden dygtig tøjproducent, der ville have investorer - både til financiering og som aktiv bestyrelse/input til driften. Rigtigt mange var rent faktisk også interesserede, mend et hele strandede på at hun max. ville afgive 49% af aktiekapitalen ... og det endte så med at hun gik konkurs

I mit eget firma, INDIVIDUEL, går jeg pt. og overvejer at få en partner/investor ind med 50%.

Jeg tror ikke mange vil investere en større sum penge, hvis de ikke får nogen indflydelse - og det er så underordnet om det er 1%, 30% eller 49%: Hvis du har >50% vil du have magten................

NB: Normalt kan du rette dine egne indlæg....åbn det pågældende indlæg - så er der en knap med "ret" ... og så kan du rette ditr gamle indlæg

Held & Lykke med projektet - det er en hård branche

Martin
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:41
Jeg kan næsten regne ud det var dig der var i fjernsynet igår (Mandag den 13/11), og du allerede har fundet en investor i Samsøe Samsøe ?

Hvis ja, hvor stor en andel endte du med at lade dem få i virksomheden ?

Kender ikke til dit tøj, men synes ihvertfald dit brandname er super.

Jeg er selv igang lige nu med at lave bukser og t-shirts, så hvis du kender til nogle gode producenter du kan anbefale så hører jeg meget gerne om dem.

Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 16:09
Hej

Det var desværre ikke mig!!

Nej, har ikke søgt en investor endnu, andet end her. Jeg er igang med en virksomhedsplan, med budget, markedsføring, marked, målgruppe ect. Som jeg vil sende til blandt andet ba-øresund, og andre relevante investore. Mit brand er NEERUP, designer dahrling er nok for at være lidt anonym og beskrive min person. Der er et tøjmærke der hedder dahrling, men er et af de få jeg ikke har kendskab til. Jeg regner med at søge aktivt fra begyndelsen af næste uge, det skal bare gå stærkt nu har allerede fået mine strikproto typer hjem fra hong kong, de er blevet meget tilfredsstillende:-)

Ang. produktion af tøj. Har alle de steder jeg kender både gode og dårlige erfaringer. Hvis du gerne vil producere i et bestemt land, en det en god ide at kontakte ambassaden for at få oplyst de systuer der er.

Ellers er der hedder niche-consult. Har både hørt godt og skidt. Der er danske agenter på, med kontor i danmark. Det koster mere, men det er jo vigtigt at få et godt produkt hjem. Altid en god ide at få dem til at sy en prototype af det som skal bestilles. Husk at lave kontrakter, hvis leveringen er forsinket, så der er væsentlig afslag i prisen. Ellers lille sted: Daisy production, lille systue med dansk pige. Har også hørt godt og skidt.

Held og lykke.

Hvis det er indefor mode, ville jeg nok sige knæk og bræk, alt hvad der kan få folk til at tænke sig om, det kræver så meget mere end et godt produkt. Hvis jeg skulle gøre det om ville jeg have startet med at arbejde for et andet produktion/ design firma, og lære af deres erfaring. Jeg har ikke været uheldig, men det hele kræver at man kender branchen super godt, har et godt netverk og kapital. Jeg er rigtig godt rustet nu! Mangler bare kapital og/ eller en aktiv investor.

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:08
Okay,

bare lidt et sammenfald at du vælger at skrive Dahrling som mærket Dahrling der lige har været omtalt i fjernsynet, da det jo ellers staves Darling (uden h).

Din beskrivelse passede ellers også meget godt på det de snakkede om i fjernsynet. hehe :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 21:48
Hej dahrling

Er du medlem af danske designer eller anden fagforening er der mulighed for rådgivning derigennem.

I dansk design center har de hver onsdag gratis rådgivning om ophavsret etc. Du kunne evt. prøve og se om de kunne hjælpe dig videre

Kender ikke til satserne, men kunne forestille mig at det variere, alt efter om det er "investering" eller "hjerteblod" du appelerer efter

God vind

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 10:55
    Hej igen.

Det er bare fordi jeg ikke kan stave.

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:03
Hejsa,

Hvis du mangler venturekapital, så syntes jeg du skal besøge vores hjemmeside.

www.vidensbanken.com

Vores arbejde består i, at fremskaffe venturekapital til iværksættere uden omkostninger for iværksætteren.

Med venlig hilsen

Christian Walther Jacobsen
Innovativ Direktør
cwj@vidensbanken.com

………………………………………… 
Vidensbanken.com A/S
Bredgade 23A
1260 København K

Telefon: 70 20 60 86
Telefax: 70 20 60 89
………………………………………… 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:45
Bare lidt nysgerrig, fik du løst dit kapitalproblem?
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)