Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eBay advarer EU mod ny plan for internetsalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg så dette indlæg som jeg synes er lidt foruroligende hvis der er hold i det se det link http://www.reuters.com/article/idUSTRE61H3AN20100218

Lad mig høre jeres mening, for jeg er personligt lidt rystet (Ejer selv en webshop)

Tekst fra rueters 

Salg af produkter via nettet kan ifølge eBay snart blive ramt af en kraftig forhindring i Europa, hvis EU-kommissionen vedtager et nyt forslag, der skal forny de eksisterende retningslinjer for onlinesalg, som udløber til maj.

Årsagen er, at det nye forslag vil kræve, at virksomheder, der vil sælge varer online, også skal have en fysisk butik. Resten af retningslinjerne er eBay-vicedirektør Ted Cohen meget positiv over for, men han mener, at kravet om en butik er skadeligt.

Også hos Amazon har man udtalt sig kritisk om kravet, idet man frygter, det vil mindske konkurrencen og udvalget af produkter på markedet.

Fortalerne for kravet er typisk større virksomheder, der sælger mærkevarer, og som bruger penge på at reklamere for disse. De mener, de mindre virksomheder, der ikke har en butik, nasser på dem, idet kunderne lærer om produkterne på baggrund af reklamerne, men køber hos onlinebutikker, der ikke har udgifter til butikker og derfor er billigere.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:42

Ja og hvis det bliver godkendt, så er det med at få købt store forretninger op på dagen og tilbyde shop-in-shop løsninger med repræsentation af hver enkelt shop med dele af deres udvalg.

Latterligt, men lad os se om det ikke giver store udfordringer. Jeg tror ikke på det lykkes, og ellers er det bare afsted til et land uden for EU og så derudaf...

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:49
Slettet - never mind ;-)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 11:55

Men jeg tror helt aerligt ikke der er nogle fare for at de aendringer bliver vedtaget.Bare se paa

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/1197&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en

hvor Eu-kommissionen siger at du nuvaerende regler grundlaeggende virker og skal beholdes.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:02

Det bliver jo ik godkendt... Det vil være umuligt, og ualmindeligt ressourcekrævende, at lave sådan en lov...

Og mon ik midlerne i disse tider kan bruges langt mere fornuftigt, end på kontrol af sådan noget?

Hvis loven gennemføres, så åbner 10 små webshops, jo bare et showroom sammen... Så er loven omgået, og det eneste man fik ud af tanketorsken, er en masse kontrolomkostninger...

Men forslaget er vel EU i en nøddeskal...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)