Er der nogle som ved om man overhovedet må sende nyhedsbreve/reklame til firmaer, som ikke selv har ytret ønske om at modtage det ??
Jeg sidder lige nu og er i gang med at lave et nyhedesbrev ud til alle vuggestuer i danmark - altså vel og mærke dem jeg har kunnet finde e-mail adresser på hos Eniro, ca. 200 stk.
Nu sidder jeg så og kommer i tvivl om, om jeg må det.
Jeg sammenligner det lidt med de reklamer jeg får ind ad døren hver dag, - dem har jeg jo heller ikke bedt om..
Personligt syntes jeg det er en hamrende god ide "bare" at smide folk en mail - og så er det så det, men det må man desværre bare ikke.. det kan gi bøde og meget andet godt..
fremgangsmåden er, at du skal have tilladelse til at sende dem mailen, så der er jo egentligt bare en vej at gå - ring til dem alle sammen, og få "en eller anden" til at sige "ja tak" til at modtage din mail!
Det bedste er naturligvis at lave god og ordentlig tm, finde beslutningstageren for dit produkt, og så sende en personificeret mail til den person..
> ring til dem alle sammen, og få "en eller anden" til at sige "ja tak" til at modtage din mail!
Det vil jeg IKKE anbefale. I hvert fald skal du sørge for at have modtagerens accept på skrift for hvis der pludselig er en eller flere der brokker sig over at du udsender spam er det DIG der skal bevise at du har fået tilladelsen fra den person der faktisk modtager emailen. Kan du ikke bevise det får du bøder og dårlig omtale ud af det.
Det er ulovligt. Læs mere her: http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/sager/spam-mvuanmodet-markedsfoering/redegoerelse-for-reglerne-om-spam-mv-2000/
.. under afsnittet "Når erhvervsdrivende ringer til forbrugerne eller sender adresserede reklamer".
Hver gang jeg modtager spam fra et dansk firma, truer jeg med bål og brand, henviser til markedsføringsloven og nævner at jeg kan finde på at tippe forbrugerrådet/styrelsen/ombudsmanden - simpelthen så de kan lære det og får lidt respekt for lovgivningen. Gør dig selv den tjeneste at have orden i sagerne, INDEN du sender noget ud. For det er der mange der ikke har, og det kommer tit til at gøre ondt bagefter :)
Jeg forstår udemærket det du siger, - men hvad er forskellen på om jeg sender dem en trygt reklame de modtager med posten ? - der skal jeg jo ikke have en tilladelse. Eller jeg sender den pr. mail.
Kan man finde noget på skrift nogen steder, hvor det står dokumenteret ?
Og det er netop for ikke at ringe rundt til alle - det har jeg prøvet og det dur ikke.
Jeg kommer lige til at tænke på om der mon er forskel på erhvervsdrivende til erhvervsdrivende og erhvervsdrivende til forbruger. Man kan jo godt sige at man stadig er forbruger af den erhvervsdrivendes produkter, selvom man selv er erhvervsdrivende? :)
Mens jeg sad og læste Idenions henvisning igennem, modtog jeg faktisk en nyhedsbrev, som jeg IKKE har bedt om at få tilsendt.
Men det var faktisk et nyhedsbrev, der fangede min interesse, da det omhandlede en babymesse i Sverige (og jeg har jo agent i Sverige, så det ryger videre til hende)
Det jeg mener er, - tror I folk bliver surer over at modtage et nyhedsbrev, som er absolut relevant for deres målgruppe og daglige arbejde ?
Jeg forsøger jo ikke at sælge dem et billigt abonnement til Bo Bedre eller et billigt OK-benzin kort, - som jo ikke har relevans for deres arbejde.