Hej
Som andre har skrevet er det noget af et projekt du er på vej ud i, og nok større end du regner med.
For en del år siden var jeg med til at stifte DK´s hurtigst voksende PC magasin og der startede oplaget omkring 15.000 og sluttede omkring 30.000 såvidt jeg husker inden det blev solgt til AudioMedia.
For at lave dette havde vi 1½ grafiker, 5 freelanceskribenter, en direktør som også fungerede som annoncesælger og så mig som financier. Der skulle mange penge på bordet. Jeg ved godt det er et andet segment, men fitnessverdenen har jeg kendskab til, da jeg er uddannet cycling instruktør og har undervist i daværende Form & Fitness og senere SATS.
Projektet du vil i gang med kræver minimum 500.000 i kapital, med mindre du er gode venner med en trykker der vil give dig meget lang kredit. Det kan godt lade sig gøre at finde. Den største udfordring er annoncørerne, og som andre skriver, så går annoncørerne mere og mere efter hurtigere resultater via branding på nettet, frem for branding via magasiner.
Jeg vil så også sige, at folk tager "i Form" ganske seriøst, og jeg er derfor ikke enig med dig i, at der ikke findes konkurrenter, det er muligt der ikke er gratis konkurrenter, men det er der helt sikkert en årsag til.
Det der dog springer mest i øjnene, er den manglende forståelse som jeg synes du udviser for de gode forslag der gives her i tråden. Det er som det skrives meget billigere at starte en online del om og som udemærket kan startes som en blog, men vil nok være at foretrække som en portal med forum m.m..
Det er 100 gange lettere at få finansieret et magasin offline efter du bevist dit værd online, og der er langt større sandsynlighed for at konkurrenterne tager dig mere seriøst og hurtigere kommer med overtagelsesbud. Med et magasin kan de sætte sig tilbage og vente på du lukker.
Og hvorfor det?
Jo fordi magasin verdenen ikke ligefrem er i fremgang, og det er ikke via magasiner man plejer sine sociale netværk. Jeg tror det er meget meget få der gider læse et magasin de får gratis i træningscenteret, kontra det at have en online mulighed hvor man også kan have personlige træningskalendre og programmer, samt hvis man går hele vejen kan oploade sine pulstider til og så lade disse være synlige på ens profil.
Du skal ikke regne med at finde nogen partnere der er interesseret i at løbe risikoen, og lad mig sige med det samme, at hvis ikke du har et centralt sted hvor der er mødepligt og arbejde der skal udføres på et magasin, så kommer du nok aldrig igang.
Det er ikke for at afspore dig, men jeg synes bare ikke du er lydhør overfor de gode argumenter der taler imod din idé.