Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva' nu hvis (loyalitetspligt)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spurgte fordi der måske var nogen der havde erfaringer med lige netop min situation..? Reglerne om loyalitetspligten er jeg ikke i tvivl om, men jeg efterspurgte hvordan jeg stod, når det ikke var mig der tog kontakt men andre på vegne af mig - altså uden mit vidende.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:12

Kim Bang:
men jeg efterspurgte hvordan jeg stod, når det ikke var mig der tog kontakt men andre på vegne af mig - altså uden mit vidende.

Du svarer jo i princippet i det spørgsmål Smile

Man kan ikke gemme sig bag uvidenhed når man bliver bekendt med det og når det er på vegne af dig og din virksomhed, men der skal nok en konkret vurdering af det enkelte tilfælde til fra din juristven.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14

Helt enig. Det kunne jo godt være i kendte en genvej, så jeg slap for at skulle kontrollere de emner, som min samarbejdspartner vil lave opsøgende salg hos. Spørgsmålet er, om det kan betale sig tidsmæssigt så. :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:22

Kim Bang:
samarbejdspartner vil lave opsøgende salg hos

Punktet her er, er det en samarbejdspartner med selvstændig virksomhed eller er det en der er på din lønningsliste som ansat.

Hvis det eksempelvis er en telemarketingvirksomhed du har ansat til formålet at skaffe kunder og du ikke har givet dem nogle informationer, så tror jeg du kan fortsætte, men tør ikke lægge hovedet på blokken.

Hvorimod hvis det er en af dine ansatte, så ville jeg holde mig væk hvis jeg var dig fra kunden.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25

Det er en ekstern virksomhed jeg har til at hjælpe mig. Jeg ser om jeg kan skaffe noget juridisk bistand. Skriver resultatet i tråden når jeg har fået styr på det. :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:30

Kim Bang:
Det er en ekstern virksomhed jeg har til at hjælpe mig. Jeg ser om jeg kan skaffe noget juridisk bistand. Skriver resultatet i tråden når jeg har fået styr på det. :)

Ja tak for det er en interessant betragtning og løsningen, hvis det er ok, er jo så derved muligheden for omgåelse af loyalitetsforpligtelsen.

Men jeg har ikke fornemmelsen af at loyalitetsforpligtelsen er mere vidtrækkende end en konkurrenceklausul, men hvad med at tage fat i f.eks. www.lederne.dk de må have haft udfordringen før.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32

God idé - jeg prøver at kontakte dem for et svar.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)