Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte på et site?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg står og vil lave et community (som jeg efter lang tid stadig syntes ligner en holdbar idé)...

har dog intet forstand på kodning m.m. :)

Har allerede købt de domæner jeg skal bruge til det, og er igang med at lave en detaljeret plan over hvordan det hele skal fungere og hænge sammen?

Mit spørgsmål til jer, hvis nogen af jer altså har arbejdet med den slags før er:

Hvordan undgår jeg at, hvis jeg aflevere hele den her idé til en webudvikler, at de ikke lidt løber med hele ideen?

Der skal på et fremtidigt tidspunkt tilføjes ting som mobil/kort betaling for diverse ydelser, er det noget jeg skal være momsregistreret for at kunne have på sitet, til den tid?

- og ved nogen hvad den slags koster ? .. altså hvis folk betaler 10kr over en sms hvor meget kan jeg regne med at hive ind på kontoen osv?

Nogen der har kendskab til webudviklere i eks. andre lande, idet jeg kunne forestille mig at det var en del billigere at få lavet?

lidt spm indtil videre ^^

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 10:39
Dato: 01-11-2006 10:26:51
Forfatter:MiOOn

Mit spørgsmål til jer, hvis nogen af jer altså har arbejdet med den slags før er:

Hvordan undgår jeg at, hvis jeg aflevere hele den her idé til en webudvikler, at de ikke lidt løber med hele ideen?

Jeg ville nok sørge for at lave en klausul/kontrakt, som sikrer at udvikleren ikke anvender idéen.
Det er svært at sikre idéen 100% efter det er søsat.

Mvh Ronni
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:43
Vælg en professionel, så er du sikker på at du ikke bliver røvrendt. Eller så sikker du nu kan blive, jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv. Lige p.t. udvikler jeg også et projekt som der på sigt kan være rigtig gode penge i (det har også noget med overtakserede sms at gøre), men jeg kunne da aldrig finde på at nakke projektet fra kunden.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09
Idenion:

Det er også den metode jeg nok hælder mest til ja, men der er også lige en pris at tænke på også, derfor jeg også overvejer lidt at få det udviklet i udlandet da de egentlig ikke umiddelbart ville have nogen interesse i at lave noget lignende i DK...

men nu skrev du at du også lavede noget med overtakserede sms''er) er det noget du ved meget om?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:17
Det er også den metode jeg nok hælder mest til ja, men der er også lige en pris at tænke på også, derfor jeg også overvejer lidt at få det udviklet i udlandet da de egentlig ikke umiddelbart ville have nogen interesse i at lave noget lignende i DK...

Det er bestemt en mulighed, men det er til gengæld min erfaring at det kan være problematisk at samarbejde med folk i udlandet. Men det er der selvfølgelig også risiko for her i landet :)

men nu skrev du at du også lavede noget med overtakserede sms''er) er det noget du ved meget om?

Definer ''meget''. Jeg ved nok til at udvikle en tjeneste der er baseret på konceptet.

--

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:29
Hvis det var mig, ville jeg nok ikke søge en webudvikler, men en person du kan bruge i projektet. Sandsynligheden er stor for at den person du finder, også skal hjælpe dig fremover til maintenance, udvikling, opgraderinge etc af sitet.

Hvis du får en noname inder til det, er din dokumentation herefter - får du derimod en "partner" ind, som har evnerne og kan se ideen - er det jo bare at love ham X for at lave X arbejde, med X i kommision eller lignende. På den måde bliver vedkommende involveret og vil holde kortene ind til kroppen og være en del af projektet, og ikke bare en ekstern gut, der kan stjæle din ide.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49

Definer ''meget''. Jeg ved nok til at udvikle en tjeneste der er baseret på konceptet.

Jamen nu skrev jeg tidligere at jeg på et tidsunkt ville indføre det her sms-pjank.. og om det var så meget at jeg evt. til den tid kunne lave en lille aftale med dig om hvordan og hvorledes det evt. kunne implementeres, altså gerne som et stykke freelance arbejde.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:53
Jamen nu skrev jeg tidligere at jeg på et tidsunkt ville indføre det her sms-pjank.. og om det var så meget at jeg evt. til den tid kunne lave en lille aftale med dig om hvordan og hvorledes det evt. kunne implementeres, altså gerne som et stykke freelance arbejde.

Forudsat at sms-delen kan kodes i .NET, skal du være velkommen til at tage fat i mig til den tid.

--

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Dato: 01-11-2006 11:29:02 Forfatter: Brainstormeren
Hvis det var mig, ville jeg nok ikke søge en webudvikler, men en person du kan bruge i projektet. Sandsynligheden er stor for at den person du finder, også skal hjælpe dig fremover til maintenance, udvikling, opgraderinge etc af sitet.

Hvis du får en noname inder til det, er din dokumentation herefter - får du derimod en ''partner'' ind, som har evnerne og kan se ideen - er det jo bare at love ham X for at lave X arbejde, med X i kommision eller lignende. På den måde bliver vedkommende involveret og vil holde kortene ind til kroppen og være en del af projektet, og ikke bare en ekstern gut, der kan stjæle din ide.

Ja det har du måske ret i, men mener du at den ene person som i det her tilfælde evt. går hen og bliver partner i hele herligheden, skal stå for at udvikle det hele selv ? -

Og er det ikke svært at finde en sådan person der vil afsætte mange timer før at der reelt ryger et ordentligt afkast af til ham/hende ?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:03
Ja det har du måske ret i, men mener du at den ene person som i det her tilfælde evt. går hen og bliver partner i hele herligheden, skal stå for at udvikle det hele selv ? Og er det ikke svært at finde en sådan person der vil afsætte mange timer før at der reelt ryger et ordentligt afkast af til ham/hende ?

Hvis du vil have en professionel partner, og ikke en teenager, bliver det ualmindeligt svært. Hvis jeg skulle lave ulønnet arbejde af den art ville jeg som minimum kræve en kontrakt hvor du garanterer for en indtjening af en vis størrelse indenfor en given periode. Og med kontant afregning hvis garantien ikke overholdes.

--

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)