Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for gengivelse af artikler - hvad må man?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvilke regler er der for gengivelse af artikler, som andre medier bringer?

Er det lovligt at gengive (uden ændringer) enhver publiceret nyhed og/eller artikel på sine egne nyhedssites, så længe man henviser til den originale artikel?

Eller hvad må man egentlig?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

kpm:
Er det lovligt at gengive (uden ændringer) enhver publiceret nyhed og/eller artikel på sine egne nyhedssites, så længe man henviser til den originale artikel?

Nej det er ikke lovligt! Artiklen er som alt andet beskyttet af ophavsret. Jeg skriver personligt min egen teaser og linker så direkte til nyheden/websitet, eksempel fra mit eget website.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Nej det er ikke lovligt!

Enig! Men synes at dit eksempel er mindre godt - for der er næppe nogen som vil gøre indvending mod at du bruger teksten i en pressemeddelels....

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:
Enig! Men synes at dit eksempel er mindre godt - for der er næppe nogen som vil gøre indvending mod at du bruger teksten i en pressemeddelels....

Det kan der være noget om, andet end det kan give nogle problemer med dublicate content, men det er en helt anden snak :-). Så lad os prøve med dette eksempel.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Det kan der være noget om, andet end det kan give nogle problemer med dublicate content,

Så er vi enige! Medgiver dig problemstillingen med dublicate content. Et område jeg ikke selv dyrker i forbindelse med mine skriverier..... (som så intet har med søgeordsoptimering at gøre)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der tilsyneladende heller ikke så mange andre der gør (endnu), så jeg tvivler på det bliver den problemstilling en hundredprocent gengivelse af en artikel vil stå el. falde med.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)