Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncepter til salg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Endnu mere spam til jeres forum. =)

Jeg har en del ideer som uden tvivl vil kunne realiseres og fungere som en virksomhed med positiv økonomi.

Da jeg allerede har beskrevet dem - vil jeg blot linke til de forsk. tråde.

Hvis du/I er interesserede er min tanke at vi tager en snak om det - og viser det sig at være noget, køber i ideen af mig samt tegninger, dokumentation, mv. Udover det vil jeg naturligvis være behjælpelig med den assistance der kræves i forhold til en eventuelt sammen udarbejdet kontrakt.

Grunden til jeg overhovedet overvejer at sælge ud af disse ideer/koncepter er ikke pga tidsmangel, eller lignende;

Jeg har altid opfundet og lavet ideer - men , som de fleste herinde fra burde vide er der mange gange langt fra ide til realisering - og med min nuværende økonomi, og status bliver jeg nødt til at vælge ud.

Men - da jeg kun beholder ideer jeg er ret sikker på vil holde i det virkelige liv (efter research) vil jeg ikke selv vælge hvad jeg skal gå i gang med - jeg vil køre det lidt på tilfældighederne efter princippet "Hellere penge i hånden, end urealiserede drømme i skuffen".

Ideerne kan i læse kort/løst om i disse tråde. Hvis det virker interessant, eller i har spørgsmål, så fyr endeligt løs.

&

- udover det vil jeg også gerne forsøge at tilbyde mine andre ideer - så hvis du leder efter et koncept, og de ovennævnte ikke er hvad du søger, så smid mig en mail med hvad du leder efter, og så må vi se - jeg har ret meget liggende, og det vil være ganske gratis og uforpligtende at få en introduktion til ideer, indenfor det område du/I måske søger.

Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:11
1) Salg af et bestemt produkt på tankstationer mange bilister har brug for, der er billigt; Pt. findes produktet til omkring 100 kroner, min ide vil koste omkring 10 kroner - og markedet er alle tankstationer - ikke kun i Danmark.

2) Produktion/Udvikling af et bestemt tilbehørsprodukt indenfor hobby verdenen (RC) der pt. ikke findes i denne konfiguration, som i sig selv, hvis den kom på markedet ville erstatte alle andre produkter da den er dem overlegne, billigere og smartere. Marked: Danmark til at starte med, målet er dog USA hvor hobby butikkerne indenfor denne genre sælger rigtigt mange af denne slags enheder.

3) Produktion/udvikling/salg af et produkt indenfor små børns kategorien - markedet er babysam og andre store kæder - produktet er billigt at lave og burde være noget enhver småbørns familie har brug for. Så vidt jeg ved eksisterer produktet ikke endnu andre steder.

Hvad ville disse koncepter foreksempel stå i ? enkeltpris ?

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:55
Hej Søren,

Se - det er jo et svært spørgsmål du der stiller, - da jeg selv som så mange andre nye iværksættere endnu ikke har prøvet at sætte pris på mine ideer.

Jeg vil sige det på denne måde - smid mig en PM med dit telefon nummer så vi kan ringes ved. Hvis det viser sig du er interesseret i en af ideerne, så finder vi ud af en løsning - eventuelt sammen, ved at tage produktet og se på den realistiske indtjening og derfra afkode et beløb.

Beløbet forestiller jeg mig så kan variere på to måder:

1) Et mindre beløb nu og her, med en kontrakt om procenter ved salg.

2) Et større beløb nu og her, uden procenter i fremtiden.

Det burde vel være det absolut mest fair?

Samtidigt er alle 3 ideer på forskellige niveauer pt - en er i planlægning/koncept - den næste er også tegnet, den sidste er udelukkende en ide.

Men fælles for alle er at jeg kan tegne dem (Inventor 10) og lave dem så de er klar til at blive produceret - og givetvis hjælpe med andre led i processen. Så der er mange variabler der for mig også skal gå op før jeg kan smide en pris på ; Så som, hvor langt er jeg med i processen.

Håber det giver mening! =)

Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:40

Vi ses senere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)