Dette skal ses i lyset af nogle observationer som jeg har gjort mig over det sidste stykke. Du lære sikkert intet nyt her, men se det blot som en bekræftelse af hvad de fleste allerede ved. Det kan måske også være lidt motivation til at gøre dit website endnu mere "søgemaskinevenligt" :-).
Indhold er vejen frem! For ca en måned siden forsøgte jeg at skabe noget mere kvalitets indhold til mine Affiliate websites. Jeg skriver ikke selv særlig godt, det har jeg erkendt og derfor fået en studerende til at skrive nogle tekster om diverse relevante emner. Du kan se nogle eksempler på disse tekster her (jeg har nemlig også mine egne tynde artikler på mine websites, ej at forveksle med):
Det fungere helt perfekt. Hver tekst hiver besøgende ind, og ranker langt bedere end jeg nogensinde havde turde håbe på. Det giver en masse besøgende som har lavet longtail søgninger, og eksempelvis har jeg konventeret 1 besøgende som søgte på fjernsynets historie til at købe et boxer abonnement. Det er nok mest en tilfældighed, men det tæller alt sammen på bundlinien.
Konklusion Brainstorm: Kig på dit website - er indholdet godt nok? Kan du laver mere indhold? En blog? En ordbog? Kan du lave det du har bedre? Du kan også sagtens lave en artikel eller hjælpe sektion på din Webshop. Det er røv kedeligt, men det virker altså!