Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms registrering

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

Jeg har en et enkel spørgsmål, ang moms registrering..

mit spørsmål er, er der nogen fordel ved at være moms registreret hvis min omsætning er under 50.000.

jeg er ved at starte en sex web-shop.

Håber i kan hjælpe mig

MVH Steven Jacobsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Steven W. Jacobsen:

Hej Alle Aminoer.

Jeg har en et enkel spørgsmål, ang moms registrering..

mit spørsmål er, er der nogen fordel ved at være moms registreret hvis min omsætning er under 50.000.

jeg er ved at starte en sex web-shop.

Håber i kan hjælpe mig

MVH Steven Jacobsen

Hej

Ja du får et CVR-nr., som indikerer en selvstændig virksomhed, ligesom du får momsfradrag for alle erhvervsmæssige driftsudgifter.

Herudover behøver du ikke foretage en registrering, når du passerer omsætningsgrænsen på kr. 50.000 på en 12 mdr. periode.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:15

Til gengæld skal du aflevere 20% af din omsætning.

Hvis din omsætning af større end dine momsbelagte udgifter - så ville jeg ikke lade mig momsregistrere, eftersom jeg gætter på, at din kunder er private.Embarrassed

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:22

Det er overvejende sandsynligt, at trådstarter vil have betydeligt større udgifter end indtægter i starten, og det er vel så karakteren af udgifterne (herunder om der købes ind i Danmark, EU eller øvrigt udland) der afgør, om det kan svare sig at blive momsregisteret fra starten og dermed få momsfradragene for de indledende indkøb eller ej. Men at starte en sex-webshop og ikke tro, man når op på en omsætning på 50.000 kr. på et år er meget lidt ambitiøst.

Dbh
Anette Sand*
http://anettesand.dk

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:26

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Men at starte en sex-webshop og ikke tro, man når op på en omsætning på 50.000 kr. på et år er meget lidt ambitiøst.

http://anettesand.dk

Godt med en Amino, der har god erfaring med branchen Stick out tongue

Spøg til side - jeg er meget enig med dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Ja....som der skrives er en vigtig ting ifm. med momsregistrering eller ej om der sælges b2b eller b2c!

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Espresso:

Til gengæld skal du aflevere 20% af din omsætning.

Hvis din omsætning af større end dine momsbelagte udgifter - så ville jeg ikke lade mig momsregistrere, eftersom jeg gætter på, at din kunder er private.Embarrassed

Hej

Det er da vist noget vrøvl - Moms er en meromsætningsafgift - Endvidere er der jo netop også momsfradrag på købet.

D.v.s. har du en kalkuleret salgspris tillægges herefter 25 % moms, man tager da ikke sin salgspris og trækker moms ud af denne.

Jer iøvrigt enig med Anette i hendes betragtninger omkring denne webshop.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:33

Tonny Skov Pedersen:

D.v.s. har du en kalkuleret salgspris tillægges herefter 25 % moms, man tager da ikke sin salgspris og trækker moms ud af denne.

Hvorfor mener du, at man skal kalkulere en salgspris ex. moms?

En 'rigtig' købmand kalkulerer salgsprisen ud fra det, som kunderne er villige til at betale. Hverken mere eller mindre!

Er han ikke momsregistreret, så giver det altså mere i kassen, når der ikke skal afleveres noget til SKAT.

Det er muligt, at det er 'revisor-vrøvl' - men her handler det altså om at optimere sin fortjeneste.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Espresso:

Tonny Skov Pedersen:

Hvorfor mener du, at man skal kalkulere en salgspris ex. moms?

En 'rigtig' købmand kalkulerer salgsprisen ud fra det, som kunderne er villige til at betale. Hverken mere eller mindre!

Er han ikke momsregistreret, så giver det altså mere i kassen, når der ikke skal afleveres noget til SKAT.

Det er muligt, at det er 'revisor-vrøvl' - men her handler det altså om at optimere sin fortjeneste.

Hej igen

Det lodret forkert No

En såkaldt rigtig købmand er for det første momsregistreret, og efter salgsprissystemet kalkuleres prisen excl. moms, idet moms overhovedet ikke har noget med virksomheden at gøre udover en likviditetsforskydning. Moms opkræves på foranledning af det offentlige system.

Hvis man følger din fremgangsmåde vil du rende i kæmpe problemer, den dag du skal tillægge moms Sad Så taber du reelt 20 % på din omsætning, fordi dine kunder nu skal betale mere for varen, nemlig momsen.'

Optimering af fortjeneste kan aldrig ske på grundlag af et spørgsmål om moms eller ikke moms, det er her det rigtig forvrøvlet opstår.

Pardon my french. Big Smile

Hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:51

Tonny Skov Pedersen:

Hvis man følger din fremgangsmåde vil du rende i kæmpe problemer, den dag du skal tillægge moms Sad Så taber du reelt 20 % på din omsætning, fordi dine kunder nu skal betale mere for varen, nemlig momsen.'

Korrekt - jeg taber 20% på min omsætning. Men IKKE fordi kunderne skal betale mere for varene til den tid - kun fordi jeg skal betale 20% af min omsætning til SKAT.

Men indtil jeg er / skal være - momsregistreret, så kan jeg ligeså godt tjene de 20% ekstra - som kunderne er villige til at betale for varerne.

Tonny Skov Pedersen:

..... og efter salgsprissystemet kalkuleres prisen excl. moms,

Der findes ikke et - men mange salgsprissystemer.

Jeg ved ikke, hvor du har dit detailkendskab fra - men i de gange, hvor jeg har trådt mine barnesko, der har man benyttet et kost-/salgsprissystem incl. moms ud fra devisen - vi kalkulerer efter det, som kunderne er villige til at betale.

Rolex er et ganske glimrende eksempel herpå. Priserne på et Rolex ur er stort set identisk i hele verden - trods de forskelligheder, der er i de enkelte landes moms.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)