Jeg er jo nok ikke den eneste, der sidder og bøvler med virksomhedsregnskabet, nu hvor selvangivelse skal afleveres på torsdag!!! Og det er ikke så let, når man ikke er vandt til at lave regnskab.
Lige nu sidder jeg og prøver jeg at finde ud af, hvad der kan afskrives og hvordan?!
Jeg har en lille klinik i København. Mine udgifter deler sig op på følgende områder: Husleje (jeg lejer et lokale, som jeg deler med to andre, med adgang til nogle fælles faciliteter, som jeg deler med 10-12 andre) Kursus (Jeg har haft nogle udgifter til kursus, i forbindelse med min opstart + et enkelt online kursus) Inventar (Møbler som jeg ejer en 3 del af) IT (en bærbar computer, USB-nøgle, videokamera mv.) Repræsentation (Reception i forbindelse med opstarten, the og lignende til kunder/klienter)
Jeg går ud fra at husleje, kurser og repræsentation kan straksafskrives (hedder det det) som en udgift i 2009? IT kan det også afskrives i samme budgetår? Inventar er det 10% om året i afskrivning?
Jeg håber meget, at der er nogen som kan hjælpe mig lidt.
Med venlig hilsen Carsten Cederholm |
Selvangivelse på torsdag????
Hvad er dog for en selvangivelse?
Med de spørgsmål du stiller, vil jeg anbefale dig at søge kvalificeret hjælp hos en rådgiver/
/peter