|
Jeg mener helt personligt at vi her i det 21. århundrede skal tvangsindlægges til at betale til et statskontrolleret, landsdækkende public service medie! At de så ikke kan finde ud af at lægge det på skattebilletten, det fatter jeg ikke. Men det skyldes jo nok deres angst for at blive kendt som ''den politikker, der ville have os til at betale mere i skat!''. Jeg HADER reklamer og vil hellere end gerne betale for at kunne se godt fjernsyn. Og når der så ikke er noget godt - så slukker jeg! ![]() Og så kan jeg jo i stedet gå på nettet og se den udsendelse jeg ikke nåede igår - eller høre sidste udgave af Harddisken eller Gaardbo på P1 eller Løkkegaards - den senest med Peter Lund Madsen var god at blive klog af! |
Stop komputerlicens!!
|
Lidt komisk at lave en underskiftindsamling mod underskriftindsamlinger. Dansk hippiekultur når det er bedst. Men det er vel også klart at vi skal hive nogle flere licenskroner hjem. DR har jo trods alt en lille margin i deres budget på -600 mil.. Ja det er da dejligt at vi kan gå ind på dr.dk og se alle de programmer vi ikke lige fik set. Men det er jo ikke sikkert at vi gør det. Vi forudbetaler jo heller ikke benzin, fordi vi har en bil vel. Kan da godt se at det nok ikke hjælper noget at lave en internetindsamling af underskrifter. Var nu også mest for debattens skyld ;-) /Charly |
![]() ...man betaler jo også til hospitaler selvom man måske aldrig i sit liv vil bruge dem - motorveje, Storebæltsforindelse etc.... så deeeeeeeet...... Og i øvrigt kan man jo bare tage til fx. Frankrig, Spanien eller Italien og se kvaliteten af deres fjernsyn - dér ligger de under for den laveste fællesnævner (og flotteste blondiner )Så, jeg er rigtig glad for DR. Kanon DAB-radio, TV via nettet, rimeligt gode udsendelser, selvom det også hér er blevet noget udvandet. For min skyld kunne man godt overlade amerikanske serier, quisprogrammer etc. til de kommercielle stationer (incl TV2), og så være rendyrket public service ![]() |
Martin
Ja, via skatten. Licensen er ikke en skat. Så den sammenligning holder ikke. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Nu er der jo meget delte meninger om hvad godt tv er. Jeg hører en del P3 radio og betaler gerne for det. Men jeg ser så godt som aldrig tv. Og den til den med hospitalerne: Jeg betaler gerne til at an masse menesker får mulighed for at blive behandlet (incl mig selv). Denne "service" er en vigtig faktor i vores samfund. Men jeg betaler ikke for at folk kan se tv. Det må de altså selv klare. Med vemlig hilsen / Charly |
|
....og netop dér mener jeg at DR & public service er en af grundstenene i vores demokrati, som det fungerer i dag. Uden det, tvivler jeg på vi ville have det folkestyre vi har i dag - og en så massiv vælgertilslutning - over 80% valgdeltagelse :-)..Generelt er danskere jo, trods "vild med dans" etc utroligt oplyste og vidende om mange samfundsforhold.... Vil igen henvise til fx. Italiensk TV: Der bliver borger absolut ikke oplyste.... Nå, men det er jo en helt anden debat....... |
Martin
|
Nu du nævner demokrati, så kunne det da være sjov med en folkeafstemning. For eller imod licens ;-) Nu er det altså ikke fordi jeg mener at alt skal op til aftemning i et demokrati og da slet ikke noget så småt som licens. Men det der er mit problem er at det snart ikke er muligt at eje et apparat som på nogen måde kan forbindes til omverdenen uden at blive pålagt ENDNU en afgift. Det er jo ikke fordi vi ikke betaler for vores ting i forvejen. <i>....og netop dér mener jeg at DR & public service er en af grundstenene i vores demokrati, som det fungerer i dag. Uden det, tvivler jeg på vi ville have det folkestyre vi har i dag </i> Og dér mener jeg så at du tillægger DR lige lovlig meget værdi / Charly |
|
service er en af grundstenene i vores demokrati, som det fungerer i dag. Uden det, tvivler jeg på vi ville have det folkestyre vi har i dag - og en så massiv vælgertilslutning - over 80% valgdeltagelse :-)..Generelt er danskere jo, trods "vild med dans" etc utroligt oplyste og vidende om mange samfundsforhold.... Jeg kan ikke se sammenhængen mellem DR og vores nuværende folkestyre. Jeg mener at DR ofte fremlægger en ret ensidig og ofte venstreorienteret side af sagerne, jeg siger ikke at de laver dårligt tv - det er bare ikke altid særligt objektivt, det er dog bare min subjektive opfattelse når jeg ser f.eks. profilens vært Tine G. på værste maner afbryde dem der bliver hevet i studiet for med forhørslignende spørgsmål at få vedkommende til enten at sige noget dumt, eller give hende ret. At Danskerne er oplyste vil jeg absolut ikke tilskrive DR, på ingen måde, jeg tror hellere at årsagen skal findes i bla. vores uddannelsessystem, spørgsmålet er også hvor oplyste vi i virkeligheden er - i forhold til hvad vi selv går og tror... men jeg vil da gerne høre argumentet for at DR er skyld i at danskerne er oplyste, de må have nogle høje seer tal på tværs af alle alders grupper og seer segmenter :) |
HØRT! så er det ikke bare mig der har den holdning. |
Bliv gratis medlem

)