Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af datterselskab i udlandet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil gerne oprette et datterselskab, som har base i et andet land. Men hvordan filan gør jeg det?

Håber nogen kan hjælpe

Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:31

Udlandet er et meget vidt begreb...

Du er nødtil at komme med flere info, ellers er det umuligt at hjælpe...

Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 06:42

Ok, det vidste jeg ikke, jeg troede fremgangsmåden var omtrent den samme.

Men udlandet handler i første omgang om Australien.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:35

pede5000:

Ok, det vidste jeg ikke, jeg troede fremgangsmåden var omtrent den samme.

Hver land sine love og regler... Så for at du kan få et brugbart svar, er man jo nødtil at vide lidt mere...

Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 08:18

Jeps, så langt er jeg med. Men jeg skal vel også knytte datterselskabet til mit danske holdingselskab? Foregår det via webreg eller er det nok, at det står i årsrapporten?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 08:26

Det er en avanceret affære, og bedste er helt klart at få hjælp fra nogle rådgivere som kender reglerne i det land du gerne vil etablere et datterselskab.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:32

Jesper Jepsen:
Det er en avanceret affære,

Jeg er enig med dig i at det er en god ide at anvende rådgivere som kender reglerne i det pågældende land. Lokale er som, ofte væsentligt billigere end at danske rådgivere i denne sammenhæng.

Men at det nødvendigvis er en avanceret affære er jeg så ikke enig med dig i. Der er næppe nogle som eksempelvis vil finde det svært at lave et engelsk ltd.

I forhold til danske myndigheder præsenteres datterselskabet i årsregnskabet.

Tilmeldt 17. May 09
Skrevet kl. 03:13
Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 08:03

pede5000:

Hej alle

Jeg vil gerne oprette et datterselskab, som har base i et andet land. Men hvordan filan gør jeg det?

Håber nogen kan hjælpe

Peter

Hej Peter, snakker vi kun om at du vil betale mindst mulig selskabsskat, eller hvad er det du vil opnå ved at lave en virksomhed i et andet land...

F. eks. har man en salgsvirksomhed og laver man overskud kan det bedre svare sig at have en virksomhed i forhold til Danmark, da selskabsskatten er lavere og har erfaring i at flere og flere virksomheder flytter syd for grænsen.. Og så hvis man vil ind på et andet land med sine produkter virker det også mere troværdigt at man bor i landet man sælger varen..

Men skriv lidt mere om hvad du vil opnå - ved at flytte for der er selvfølgelig også mere forbundet med at bo der.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:54

Det afgørende er jo hvor virksomheden har sit faste driftssted. Har man en virksomhed med fast driftssted i Australien skal indkomsten beskattes der og der vil der være god ide i at have et australsk selskab da det er noget det australske marked kan forholde sig til.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)