Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken udstyr bruger i til at tage gode webshop fotos

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken udstyr bruger i til at tage gode webshop fotos med ? 

Det som vi bruger fortiden er et godt alm. digital cam, og halogen lys på 3000W ialt. (alm. bygge lamper på 500w stk, men de varmer og er ikke helt optimalt lys)

Kan man ikke finde noget med de der lys paraplyer, og hvilken cam kan bruges - også til rimelige priser -nogen forslag og gode råd ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 07:35
Hej

Jeg har selv haft samme problem og har prøvet med forskelligt lys, men det kunstige lys gav en forkert farve og genskin, sikkert pga. sølvoverfladen. Den forkerte farve tror jeg kommer fra farven på væge og forkert valg af lyskilde. Jeg prøvede at leje et fotostudie med udstyr, men det kunstige lys gav stadig en lidt forkert farve og genskin. Så besluttede at få et reklamebureau til at løse opgaven for mig!

Men det lykkedes ikke for bureauet at lave billeder i en brugbar kvalitet, stadig pga. forkerte farver og genskin fra overfladen!

Derefter prøvede jeg at optage billederne udendørs, det gav klart det bedste resultat! En dag med solskin og så optage billederne i skyggen med et Ricoh Caplio R4, til ca. 3000,-

Hvis billederne skal optages indendørs, skal du nok have råd fra en prof. Fotograf.

vh

Henrik

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:43
Hej..

Jeg har tidligere, da jeg havde tiden til det, haft en stor interesse for foto..
Og jeg kan klart anbefale dig, at købe et af disse sæt :
http://www.devoncamera.co.uk/index.cfm/photographic/Products.Details/product_id/581/subject/hama_mini_photo_studio_easy_l
http://photo.net.au/tokina/index.html

Det behøver ikke nødvendigvis at være lige disse, men noget lignende.. Det er en rigtig god løsning, såfremt dit produkt kan være derpå ?..

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 09:45
Dato: 30-10-2006 22:08:55 Forfatter:Biz. Since 1992
Det som vi bruger fortiden er et godt alm. digital cam, og halogen lys på 3000W ialt. (alm. bygge lamper på 500w stk, men de varmer og er ikke helt optimalt lys)

Nu ved jeg ikke hvad du mener med godt alm. digital cam, men hvis du ikke allerede har det, vil jeg klart anbefale dig at anskaffe dig et digitalt spejlrefleks. Det behøver ikke at være det allerdyreste hus (det nye Canon Eos 400d er både godt til prisen og til opgaven). Den store fordel ved at bruge et spejlrefleks er objektiverne. Du kan købe et fornuftigt hus, og købe et objektiv til, der passer til de forhold du fotograferer under, det vil efter mine erfaringer gøre en verden til forskel.

Hvis du vil se på priser osv. køber jeg selv mit udstyr på http://www.kamerashop.dk - men når du ved hvad du vil have skal du sfl. altid lige kontrollere prisen på edbpriser...

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:02
En lyskilde skal ikke nødvendigvis opfattes som "noget, der giver lys nok til billedet", men som en effekt. Du kan bruge lys til at skabe skyggevirkninger og kontraster, som ellers ikke findes i motivet.

Men hvis du ikke ønsker skygger, så skal du diffusere lyset, altså gøre det ambient. Du skal sørge for at lyset kommer fra så mange vinkler, at alle skygger bliver udvisket.

Når jeg tager produktfotos, så sætter jeg en hvid skærm op bag motivet med en bue i bunden, der buer ind mod kameraet. Lys peger jeg op imod loftet fra 3 steder: Højre, venstre og bagfra. På den måde simulerer jeg solens ambience.

Mht. valg af pærer, så kan du med sikkerhed finde en god af slagsen hos en prof. fotoforretning. Varm hvid er min foretrukne lyskilde.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:40
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:11
Dejligt interessant emne.

Jeg fusker mine billeder... Må jeg nok indrømme....

Jeg er primitiv og ret fattig, så jeg bruger et normalt digital camera, og jeg tager billedet tæt ved et vindue.

Derefter smider jeg billedet i GIMP og fumler lidt med det der. Shiner det lidt op med effekter og sådan, hvilket jeg synes jeg er sluppet ret godt fra. Fx var der et lille "screw-up" i lyset, som ik gad rettes, og jeg lagde der noget skrift henover. Heldigvis var fejlen placeret så dette var muligt.

Ved godt det nok ikke er sådan et svar du leder efter, men jeg synes lige du skulle have idéen om at der er måder at rede et kikset billede på, hvis alt andet ikke samarbejder.

Hvor meget skal man egentlig regne med at pumpe i ordentligt foto-udstyr?

Hyg:)

Louise

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 12:40
Når jeg tager billeder af slips til min side så benytter jeg en kasse jeg selv har bygget. En stor plastkasse, der ligger på siden med påmonteret halogen loftlamper (ligner indbygningspots) på begge sider og i toppen.

Inde i den store kasse benytter jeg så en mindre gennemsigtig (mat) plastkasse så lyset brydes (fjerner reflektioner) inden det rammer slipset.

Mit kamera er et gammelt 4 megapixel Canon G2, så ikke noget avanceret.

Personligt synes jeg at resultatet er over middel :)

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:17
Hej

Synes selv dette produkt ser rigtigt fornuftigt ud. Det difuserer lyset på samme måde som wubi.dk beskriver, men kan altså købes færdigt. Det er ret vigtigt at baggrunden buer som det er tilfældet her, for at få en jævn baggrund.

Et problem med at bruge et normalt digitalkamera er bla. at man kun får blitzlys direkte fra kameraet. Dette kan løses med fotolamper der belyser produktet hele tiden, eller med en såkaldt slaveblitz, der bliver udløst af blitzlyset fra dit kamera.

Jesper

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:00
Kan se i fleste tager fotos af "små" ting... jeg skal tage fotos af en person med tøjet på, så jeg kan ikke bruge de små opstal''er der :-(
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)